• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Injectoren afsluiten bij LPG inbouw

kywieman

Post weleens wat
Hallo,

Hoe kan ik het beste de injectoren van een L-Jetronic (met voor weerstanden) 3.0 Senator A1.5 afsluiten?

Mij is verteld waar 1 dikke witten kabel over gaat naar 3 dunnere witte kabels om daar een schakel relais tussen te plaatsen. (dit 2x omdat er 2 dikke witte kabel zijn en deze beide overgaan naar 2x 3 dunnere witte kabels.)

Deze witte kabels zit in de kabel boom van de injectoren naar het schutbord.

Is dit allemaal correct?????

Mij is afgeraden om het hele injectie systeem uit te schakelen. Dit omdat als je van LPG naar benzine overgaat dit dan vlekkeloos gaat als allen de injectoren niet aangestuurd worden.

Heeft iemand hier ervaring mee. :wors

Alleen de injektoren afsluiten werkt prima.

Maar heel het systeem uit is ook geen probleem.

Zelf heb ik bij de Senator 3.0E A1 van mijn zwager de aansturing van het hoofdrelais onderbroken.

De benzinepomp wordt aangestuurd via de luchthoeveelheidsmeter.

Aangezien deze nogal wat herrie maakt en mijn zwager vaak met te weinig benzine rondrijdt, heb ik deze ook onderbroken met een extra relais als hij op gas rijdt.

Hij heeft een systeem waar het systeem zelf van benzine naar gas overschakelt boven een bepaald toerental, dit gaat gewoon soepel. Ook het weer terugzetten op benzine gaat zonder problemen.

Alleen de injektoren afsluiten werkt prima.

Maar heel het systeem uit is ook geen probleem.

Zelf heb ik bij de Senator 3.0E A1 van mijn zwager de aansturing van het hoofdrelais onderbroken.

De benzinepomp wordt aangestuurd via de luchthoeveelheidsmeter.

Aangezien deze nogal wat herrie maakt en mijn zwager vaak met te weinig benzine rondrijdt, heb ik deze ook onderbroken met een extra relais als hij op gas rijdt.

Hij heeft een systeem waar het systeem zelf van benzine naar gas overschakelt boven een bepaald toerental, dit gaat gewoon soepel. Ook het weer terugzetten op benzine gaat zonder problemen.

ik zou ook de brandstofpomp spanningsloos maken

op lpg

anders draait die maar wat rond te pompen;)

voor de juiste draad zou je het beste even

een schema kunnen raadplegen

ben zelf met n zoorgelijke klus bezig in een range rover;)

Het lijkt mij beter om alleen de injectoren spanning loos te maken.

Uit de elektronische schema haal ik niet veel wijsheid vandaar de vraag.

In ieder geval sterkte met de Range Rover.:thumbup

ik zou ook de brandstofpomp spanningsloos maken

op lpg

anders draait die maar wat rond te pompen;)

voor de juiste draad zou je het beste even

een schema kunnen raadplegen

ben zelf met n zoorgelijke klus bezig in een range rover;)

Het lijkt mij beter om alleen de injectoren spanning loos te maken.

Uit de elektronische schema haal ik niet veel wijsheid vandaar de vraag.

In ieder geval sterkte met de Range Rover.:thumbup

Het makkelijkste is de stroom te onderbreken van het contact naar het injectierelais, dan valt alles zonder spanning.

Het makkelijkste is de stroom te onderbreken van het contact naar het injectierelais, dan valt alles zonder spanning.

Dat klopt dan je...Maar dan werkt der helemaal niks:

geen stationair regeling..Ik heb dat gezeik ook bij mijn A1 in de winter loopt het ding veels te hoog stationair,ik heb gewoon een draad van de bobine afgepakt en deze op die stationair regel klep gezet,zodat egaal of LPG of benzine die klep gewoon werkt..

Maar bij een A1,5-A2 werkt dit niet die hebben een ander stationair regel systeem..

Dat klopt dan je...Maar dan werkt der helemaal niks:

geen stationair regeling..Ik heb dat gezeik ook bij mijn A1 in de winter loopt het ding veels te hoog stationair,ik heb gewoon een draad van de bobine afgepakt en deze op die stationair regel klep gezet,zodat egaal of LPG of benzine die klep gewoon werkt..

Maar bij een A1,5-A2 werkt dit niet die hebben een ander stationair regel systeem..

Mm als de gasklep dicht is,dan gaat stationair via de omloop klep

En dan gaat stationair zeker omhoog als de klep koud blijft in de winter maanden,in de zomer is der niks aan te merken maar in de winter als L-jetronic koud is loopt het goed op LPG maar als de motor warmer word en de klep blijft open,gaat stationair toerental omhoog,teminste ik vond dit verschrikkelijk omdat ik mijn injectie systeem helemaal lam legde,dit heb ik opgelost door de gewoon 12V van de bobine op te zetten,nu werkt het perfect.

Mm als de gasklep dicht is,dan gaat stationair via de omloop klep

En dan gaat stationair zeker omhoog als de klep koud blijft in de winter maanden,in de zomer is der niks aan te merken maar in de winter als L-jetronic koud is loopt het goed op LPG maar als de motor warmer word en de klep blijft open,gaat stationair toerental omhoog,teminste ik vond dit verschrikkelijk omdat ik mijn injectie systeem helemaal lam legde,dit heb ik opgelost door de gewoon 12V van de bobine op te zetten,nu werkt het perfect.

ik snap het.

eigenlijk ben ik ook niet zo'n fan van heel die LMM/luchtfilterkast gas installatie. ik rij liever met m'n gasstuk vlak voor m'n gasklep met enkel een luchtfilter ervoor (heel de LMM in de kofferbak zeg maar, voor het geval je zonder gas valt)

ik snap het.

eigenlijk ben ik ook niet zo'n fan van heel die LMM/luchtfilterkast gas installatie. ik rij liever met m'n gasstuk vlak voor m'n gasklep met enkel een luchtfilter ervoor (heel de LMM in de kofferbak zeg maar, voor het geval je zonder gas valt)

Ik ga er een terugslag klep plaatsen tussen het inlaat en lmm.

En hem op benzine starten. Hier mee wil het de meeste kans op backfire weg nemen.

Misschien later nog een instelbare relais die bij bijv. 1500 toeren overschakelt naar LPG.

Maar de vraag was eigenlijk heeft iemand ervaring met het afsluiten van injectoren bij een L-Jetronic (met voor weerstanden) 3.0 Senator A1.5?

Ik ga er een terugslag klep plaatsen tussen het inlaat en lmm.

En hem op benzine starten. Hier mee wil het de meeste kans op backfire weg nemen.

Misschien later nog een instelbare relais die bij bijv. 1500 toeren overschakelt naar LPG.

Maar de vraag was eigenlijk heeft iemand ervaring met het afsluiten van injectoren bij een L-Jetronic (met voor weerstanden) 3.0 Senator A1.5?

Ja...

Onderbreek de plus draad die spanning op de injectoren zet..

En je hebt ze lam liggen,of pluis ff injectie schema na en onderbreek de draad van de computer die naar - schakelt..

Ja...

Onderbreek de plus draad die spanning op de injectoren zet..

En je hebt ze lam liggen,of pluis ff injectie schema na en onderbreek de draad van de computer die naar - schakelt..

Vandaag de LPG toestand goed aangesloten en het werkt zonder overdrijven echt perfect! Had geen zin om de schema's er bij te pakken dus ik het de beide massa's van de injectoren met een relais geschakeld + de draad bij de computer voor de brandstofpomp. Schakelen tussen beide resulteert in een klein schokje, en vervolgens gewoon weer karren.

Terug
Naar boven