• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

# injectors tikken # insignia 16 turbo

GM-Tuningparts

Post weleens wat
zijn er hier meer mensen op het forum met een insignia 16 turbo waarvan ( als de motor stationair loopt ) de injectors heel erg hoort tikken?

vooral als de motor koud is lijkt het wel een diesel.

ik dacht eerst dat er geen druppel olie meer in zat maar de olie was natuurlijk goed. ( maar het is gewoon een hard tikkend en dof tikkend geluid wat uit de motor komt )

denk dat het de injectors zijn.

ben benieuwd of meer mensen het hebben?

[rquote=1830518&tid=139623&author=alphox]mij is het nog nooit echt opgevallen, zal morgen er aan denken om eens te luisteren[/rquote]

ben benieuwd.

[rquote=1830518&tid=139623&author=alphox]mij is het nog nooit echt opgevallen, zal morgen er aan denken om eens te luisteren[/rquote]

ben benieuwd.

Ik had dit gisteren, bij mij was het dus wel de olie :D

Injectors dacht ik eerst ook aan, maar m'n vader had het ook over hydrolische klepstoters...

Ik had dit gisteren, bij mij was het dus wel de olie :D

Injectors dacht ik eerst ook aan, maar m'n vader had het ook over hydrolische klepstoters...

heb even geluisterd, maar ik hoor niets tikken. hij heeft vorige week ook pas een beurtje gehad, maar daarvoor is het me ook nooit opgevallen (en meestal valt elke tik me wel op).

het enige waar ik me nog wel 's over verbaas is dat je de turbo zo goed hoort, m'n pa heeft al meerdere turbo auto's gehad maar die waren bij lange na niet zo goed te horen als bij de insignia

[rquote=1830918&tid=139623&author=alphox]heb even geluisterd, maar ik hoor niets tikken. hij heeft vorige week ook pas een beurtje gehad, maar daarvoor is het me ook nooit opgevallen (en meestal valt elke tik me wel op).

het enige waar ik me nog wel 's over verbaas is dat je de turbo zo goed hoort, m'n pa heeft al meerdere turbo auto's gehad maar die waren bij lange na niet zo goed te horen als bij de insignia[/rquote]

oke dank u.

kom net van de dealer af en het zijn dus echt de injectors die je hoort tikken.

maar bij de dealer zeggen ze dat het zo hoort.:hmmz

weet wel dat die kadetjes gsi het vroeger ook hadden maar nu 25 jaar later zou dat toch een heel eind opgelost moeten zijn dacht ik.

heb even geluisterd, maar ik hoor niets tikken. hij heeft vorige week ook pas een beurtje gehad, maar daarvoor is het me ook nooit opgevallen (en meestal valt elke tik me wel op).

het enige waar ik me nog wel 's over verbaas is dat je de turbo zo goed hoort, m'n pa heeft al meerdere turbo auto's gehad maar die waren bij lange na niet zo goed te horen als bij de insignia

[rquote=1830918&tid=139623&author=alphox]heb even geluisterd, maar ik hoor niets tikken. hij heeft vorige week ook pas een beurtje gehad, maar daarvoor is het me ook nooit opgevallen (en meestal valt elke tik me wel op).

het enige waar ik me nog wel 's over verbaas is dat je de turbo zo goed hoort, m'n pa heeft al meerdere turbo auto's gehad maar die waren bij lange na niet zo goed te horen als bij de insignia[/rquote]

oke dank u.

kom net van de dealer af en het zijn dus echt de injectors die je hoort tikken.

maar bij de dealer zeggen ze dat het zo hoort.:hmmz

weet wel dat die kadetjes gsi het vroeger ook hadden maar nu 25 jaar later zou dat toch een heel eind opgelost moeten zijn dacht ik.

ja mijn diesel insignia tikte smorgens ook . maar dat is dan hoofdzakelijk s morgens met koude motor .

en zelfs het hardste tikken met diesel van bij total .

weet niet welke brandstof jij tankt op mijn astra j diesel had ik hier zelfs heel veel last van . sinds kort tank ik op beide auto's esso diesel en lawaai is heel stuk minder . verbruik ligt lichtjes hoger maar daar kan de koude ook wel een verklaring aan zijn

ja mijn diesel insignia tikte smorgens ook . maar dat is dan hoofdzakelijk s morgens met koude motor .

en zelfs het hardste tikken met diesel van bij total .

weet niet welke brandstof jij tankt op mijn astra j diesel had ik hier zelfs heel veel last van . sinds kort tank ik op beide auto's esso diesel en lawaai is heel stuk minder . verbruik ligt lichtjes hoger maar daar kan de koude ook wel een verklaring aan zijn

tikken komt toch vaak toch vervuilde/slechte injectors. Lijkt me sterk dat een insignia dat nu al kan hebben.

tikken komt toch vaak toch vervuilde/slechte injectors. Lijkt me sterk dat een insignia dat nu al kan hebben.

welke kilometerstand staat je insignia eugene?

die van mij staat nu op 35.500 km ongeveer, ik laat de beurtjes gewon bij dealer uitvoeren, benzine altijd euro 95

welke kilometerstand staat je insignia eugene?

die van mij staat nu op 35.500 km ongeveer, ik laat de beurtjes gewon bij dealer uitvoeren, benzine altijd euro 95

[rquote=1831215&tid=139623&author=alphox]welke kilometerstand staat je insignia eugene?

die van mij staat nu op 35.500 km ongeveer, ik laat de beurtjes gewon bij dealer uitvoeren, benzine altijd euro 95[/rquote]

hoi

de mijne staat nu op 28000km.

benzine 98 super plus.

( moet ivm chiptuning ) maar deed ik vtv ook al.

auto rijd dan veel beter en een stuk zuiniger.

beurten worden ook bij de dealer gedaan.

heb vandaag 2 opel monteurs gesproken van 2 verschillende dealers en die weten hiervan en zeggen dat dit veel voorkomt bij vele opel modellen.

volgens opel hoort dit gewoon zo en is dit normaal.

ook bij DBilas ( chip tuner ) was dit een bekend verhaal.

gr. eugene

[rquote=1831215&tid=139623&author=alphox]welke kilometerstand staat je insignia eugene?

die van mij staat nu op 35.500 km ongeveer, ik laat de beurtjes gewon bij dealer uitvoeren, benzine altijd euro 95[/rquote]

hoi

de mijne staat nu op 28000km.

benzine 98 super plus.

( moet ivm chiptuning ) maar deed ik vtv ook al.

auto rijd dan veel beter en een stuk zuiniger.

beurten worden ook bij de dealer gedaan.

heb vandaag 2 opel monteurs gesproken van 2 verschillende dealers en die weten hiervan en zeggen dat dit veel voorkomt bij vele opel modellen.

volgens opel hoort dit gewoon zo en is dit normaal.

ook bij DBilas ( chip tuner ) was dit een bekend verhaal.

gr. eugene

Terug
Naar boven