• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

inkoopactie HappyLightShow -module

Precies zo als cornholio zegt alleen moet je voor opslaan van de settings je linker hendel indrukken en omhoog bewegen dan staat er inderdaad 33333333

En bij de astra H komt je km teller zelf niet omhoog dit is alleen bij de Vectra de teller komt alleen omhoog als je de licht show activeerd

En half indrukken hoeft niet helemaal indrukken werkt ook alleen staat dan je richting aanwijzer aan en moet je deze uit zetten

ben het niet helemaal met je eens met het eerste,

omhoog bewegen is voldoende.

in de manual staat:"

To save the adjustments you have to push turn switch right once.

Now “333333“ should be shown inside the odometer

oftewel, richting aangeven naar rechts :)

Ga vanavond na het boodschappen weer in de auto zitten en weer proberen ;)

de 2.22 heb ik volgens mij als handleiding idd.

dus er zijn 4 menus? 0, 1, 2, 3

Bit 6 is 0?

Als ik naar de foto kijk zit ik in menu 1? eerste cijfer onder ecn?

Als ik het rempedaal een paar x in druk (Als ik in de ecn zit)veranderen de nummers ook idd,

maar wat ik dan verander?? en waar ik precies zit tjah... een leek op dat gebied ben ik achter :shock:

Doe straks nog wel een poging natuurlijk ;)

Alle extra adviezen zijn welkom:)

het meest linker cijfer geeft aan welke menulayer je zit.

als je bijv. de speedlock wil aanpassen, welke digit 1.4 heeft,

ga je eerst met de koppeling door alle bits van de eerste layer heen,

op een gegeven moment zal de meest linker 0 in een 1 veranderen, dan zit je in menulayer 1, en kun je met je rempedaal de 1e bit (meest rechter cijfer, aangegeven als 1.1, menulayer 1, bit 1) aanpassen.

druk je nog 3x op de koppeling, dan zit je bij digit 1.4, en kun je de speedlock instelling aanpassen. (met je rem pedaal).

wil je vervolgens de OPS scan (0.1) aanzetten, trap je net zo lang op je koppeling totdat de meest linker bit weer op 0 staat,

vervolgens pas je de eerste bit (meest rechter) aan met je rempedaal.

ben je klaar, dan 1x richting naar rechts aangeven, dan slaat ie de instellingen op.

Let er trouwens even op dat na het instellen van de div. zaken je rem zwaar aan kan voelen.

Kwestie van even je motor starten, en met draaiende motor een paar keer je rem intrappen.

@Cornholio wrote:ben het niet helemaal met je eens met het eerste,

omhoog bewegen is voldoende.

in de manual staat:"

To save the adjustments you have to push turn switch right once.

Now “333333“ should be shown inside the odometer

oftewel, richting aangeven naar rechts :)

Ja inderdaad alleen moet je ook duwen want ''push'' is duwen dus duwen en naar rechts(omhoog)

Ik ik doe het ook niet zo snappe,

bij mijn zafira B kom ik wel in het menu maar inderdaad dan? staat nergens beschreven.

wel rem en koppeling...

ik heb dan 4 layers zoals ik nu begrijp

012125

101303

211021

300000

dus de eerste is de laag, en de laatste cijfer is wat je programeer?

hoe kom ik dan bij bv 1.3: 2?

en waar/wat zijn de overige getallen dan voor?

@Zafira02 wrote:Ik ik doe het ook niet zo snappe,

bij mijn zafira B kom ik wel in het menu maar inderdaad dan? staat nergens beschreven.

wel rem en koppeling...

ik heb dan 4 layers zoals ik nu begrijp

012125

101303

211021

300000

dus de eerste is de laag, en de laatste cijfer is wat je programeer?

hoe kom ik dan bij bv 1.3: 2?

en waar/wat zijn de overige getallen dan voor?

als je bijv. bij 1.3 wil komen, moet je net zo lang op de koppeling trappen totdat de eerste 0 in een 1 verspringt.

dan ga je van layer 0 naar layer 1.

het meest linker getal geeft aan welke layer je zit, de overige nummers zijn opties die je kan aanpassen.

bijv. 1.3 is layer 1, met daarbij het derde getal van rechts gezien, waar je je optie kan instellen.

in jouw geval staat layer 0 als volgt: 012125

dat wil zeggen dat 0.1 heeft waarde 5,

0.2 heeft waarde 2,

0.3 heeft waarde 1

0.4 heeft waarde 2

0.5 heeft waarde 1

bij jouw layer 1: 101303

1.1 heeft waarde 3

1.2 heeft waarde 0

1.3 heeft waarde 3

enz

enz

in de handleiding staat precies wat je met bijv. 1.1 aan kunt passen.

Jah die overige getallen veranderen ook idd.

Heb net het getoeter uit kunnen zetten, als ik de auto op slot

Zette ging die 2x toeteren. tuuut tuut Gezellig. :D vooral s´avonds.

je moet hier wel een snappetje voor hebben zeg.....

ik geloof dat ik vandaag te hard gewerkt heb ben er nog niet uit.

in de beschrijving staat overigens geen 0,1 vermelding, wel 0,5 de WTTC functie time

dus wat verander je dan?

of is er nog een lijst waar deze wel vermeld staan?

Yoo,

Heb speedlock 20km new, opc-scan snel, dagrijverlichting op de mistlampen( moet de stand wel op 0 staan 'off') en tempratuur van de motor ingesteld :wors

Morgen maar weer ff knoeien met de hls.

@ zafira02 Ik weet het nog niet uit te leggen :hmmz maar heb de beschrijving op papier gezet

en m'n telefoon waar CORNHOLIO het uitlegt er naast gelegd, in de auto gestapt.

Paar keer doorgelezen en toen viel het kwartje ineens...Ben er toch al wel dik 1,5uur mee bezig geweest om die paar dingetjes voor elkaar

te krijgen.

Rustig zijn en gewoon blijven proberen :D

john.t

@pixels66 wrote:temperatruur motor? Wat kan je daarmee dan?

Heb ik ook aanstaan,

krijg je ipv je kilometerstand de temp van je motor te zien,

best handig met een koude motor, weet je wanneer je kan gaan trappen :)

(zodra je motor 75 graden is, krijg je je km stand weer te zien).

@ Cornholio 8-) ga vanavond ook ff meer dingetjes uitproberen als m'n vriendin op tijd thuis is:-? @zafira succes!

Trouwens m'n mistlampen als dagrijverlichting, moet ik daar ook speciale lampen voor hebben? Het liefst xenon.

Andere vraagje, wie heeft een recent adres om een opcom kabel en software te bestellen/op t halen?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

@pixels66 wrote:Oke gaaf, zou het ook kunnen met de vectra? Ik zie het niet in de handleiding volgens mij..

ik ben bang dat dat er inderdaad niet op zit.

@john.t wrote:Jah die overige getallen veranderen ook idd.

Heb net het getoeter uit kunnen zetten, als ik de auto op slot

Zette ging die 2x toeteren. tuuut tuut Gezellig. :D vooral s´avonds.

Die optie gaat bij mij zeker aan als ik het ook heb. Komt goed uit want als ik de auto op slot doe dan knipperen de richtingaanwijzers 1x na en bij openen natuurlijk 2x na. Gezellig toeteren.

@dissie wrote:Ik heb als k hem open doe me stadslicht en me mistlichten aan maat zie nu dat ik me mistlichten ook maar ff moet vervangen voor LED i.P.v. Die geel witte duo penotti

Mist lichten als drl is ook dik, ben alleen benieuwd wat de politie er van vind.

Maar dat merken we snel genoeg, ze gaan.namelijk wrl uit als je stadslicht aan zet ;)

Zij zullen er niet veel van vinden. Gezien en genoeg andere voertuigen die het al fabriekaf hebben of zelf hebben laten activeren ook geen problemen ervaren. Zelf denk ik dat zij je daarvoor niet eens staande mogen houden, behalve als je de pineut bent als het om een algemene controle gaat. Nee ben geen spekkasdiender.

Edit: "Met respect" verwijdert. (Echter bedoelde ik het anders.)

@DOCTOR digit 1.5 chirp is de claxon als je

Centrallock doet. Open 1x op slot 2x voor astra h. Vind maar irri:-?

Ik heb het inmiddels weer uitgeschakeld.

@john.t wrote:@ Cornholio 8-) ga vanavond ook ff meer dingetjes uitproberen als m'n vriendin op tijd thuis is:-? @zafira succes!

Trouwens m'n mistlampen als dagrijverlichting, moet ik daar ook speciale lampen voor hebben? Het liefst xenon.

Andere vraagje, wie heeft een recent adres om een opcom kabel en software te bestellen/op t halen?

hier op het forum verkoopt iemand z'n opcom china clone

buysell/single_ad.php?ad_id=4589

Terug
Naar boven