Zo net terug van Unlimited Tuning. Ruim een uurtje rijden vanuit Roosendaal. Lekker rustig op de weg!
Zit gelegen op een mooi industrieterrein. Het gebouw ziet er van binnen en buiten netjes en professioneel uit.
Ik twijfelde nog of ik de egr zou laten wegschrijven. Terwijl ik wachtte sprak ik een klant die terug was ondat zijn egr, die door U.T. weggeschreven was, schijnbaar een probleem was voor de apk.
Daar was ik dus ook een beetje bang voor.
Het had iets te maken met dat er een verborgen foutcode was en het busje was niet meer begrensd waardoor het blok 5000 toeren draaide en veel te veel roet produceerde.
De mannen van U.T. hebben het busje een paar eer opnieuw geprogrammeerd en de toeren begrensd op 4000. De beste man was zo weer tevreden.
Voor de egr heb ik verder nagevraagd en dit bleek een uniek geval te zijn van de beste man. Ook ik krijg garantie op de software, mocht er dus wat zijn gaan ze dit verhelpen. Maar er wordt vanuit gegaan dat dit niet nodig zal zijn.
Ondertussen ging de insignia voor zijn eerste run:
De eerste run viel niet tegen. Het beestje had 160.4 PK zoals opel beloofd en 393NM. Dit fors meer dan volgens het boekje.
De insignia wordt direct op chip getuned. Hiervoor moest de ECU gedemonteerd en open gemaakt worden:
De ECU werd ingeladen en opnieuw herschreven. Na een klein uurtje wachten kon deze weer terug in de auto. Toch wel een spannend moment vond ik.
De auto werd opgewarmd en ging voor de tweede run! :happy02: filmpje:
Resultaat is 205,9pk en 466NM. De mannen lieten me een proefrondje rijden. De auto voelde een stuk soepeler aan. Je moet geen formule 1 auto verwachten maar het verschil is zeker aanwezig. Is te vergelijken met dat je de prop uit je brommer uitlaat haalt.
Ik ben een tevreden klant :applause02: !