• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

insignia getunded

Nee motorisch, voor de rest heb ik er geen problemen mee tot op heden dan .

En jazeker, met 98 of zelfs 100 rijd de auto echt stukken beter !

Greetz

Inderdaad, alleen motorisch worden er aanpassingen gedaan. Ik ben wel met je eens dat de Insignia in het algemeen gevoelig is voor storingen. Het valt bij mij gelukkig mee.

Gr. Hans

@martklanderman wrote:@opel-limbo wrote:@insigniatuning wrote:Beste,

Ik ben even 2 dagen weg ik zal morgenavond even alles neer zetten voor je.

Ik heb eens bij EDS in Marl geinformeerd om mijn 1.6T te laten tunen maar dan moet ik voortaan 98 octaan tanken. Hoe zit dat nu bij jou??? Tank jij nu 95 of 98 nadat je Insignia getuned is??

Greets Roel

Je mag gewoon octaan 95 tanken hoor ;) Maar als je octaan 98 tankt haal je een hoger rendement uit het chiptunen. Sowieso lopen geblazen motoren beter op octaan 98 omdat de compressie iets hoger ligt.

Turbo motoren draaien met lagere compressie.

Je kan inderdaad wel gewoon 95 tanken maar ik merkte dat verschil echt goed in vermogen en trekkracht !

Wat betreft de 95-E10 heb ik geen idee dat heb ik niet getankt.

Greetz

Bedankt voor je opmerking! Door jou moet ik nu waarschijnlijk naar EDS! Scheelt dat ik de weg er naartoe al ken. Ben er al eens geweest met mijn vorige Vec C. cdti.

Greets Roel

EDS is van hieruit maar 1,5 uur rijden, en over de Deutsche Autobahn is dat geen straf :D

Welke bedrijven in NL zijn er die EDS software plaatsen?? Wil namelijk ook effe met de wagen op de rollerbank!

Greets Roel

Ik heb het bij de Opel dealer laten doen, OBD stekker aansluiten en hij is getuned.

Daarna ben ik op de rollenbank geweest omdat ook ik wilde weten wat er in zat na tuning.

Groet,

@Supermotard wrote:@Fearless wrote:Hebben ze met het chiptunen ook nog overige dingen softwarematig aangepast? want man wat zijn die insignia's een drama wat betreft storingen

Oke ??? Op welk gebied dan, motorisch of bij zaken (zoals bijv verlichting).

2 x kort achter elkaar een egrklep. Daarna de egrkoeler een weekje later. Dure krengen maar was fabrieksgarantie. Verder een hoop wisbare storingen.

Verder prima, superfijn. Maar met motorische aanbouwdelen zoals die egr...hadden ze wel beter over na kunnen denken. Wat een troep

Beste auto die we ooit gemaakt hebben? niet dus.

Terug
Naar boven