• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Insignia Intellilink DRAMA

@Insignia2014 wrote:Yep. Zoveel geneuzel doet het systeem tekort. Heb veel andere auto's gereden maar zelden zo gebruiksvriendelijk.

Na 9 pagina's klachten dit? Klinkt ongeloofwaardig, toevallig een oude overleden oom die Adam O. heet?

@2000 wrote:@Insignia2014 wrote:Yep. Zoveel geneuzel doet het systeem tekort. Heb veel andere auto's gereden maar zelden zo gebruiksvriendelijk.

Na 9 pagina's klachten dit? Klinkt ongeloofwaardig, toevallig een oude overleden oom die Adam O. heet?

het kan nu toch wel zijn dat insignia2014 naar zijn mening goed met het systeem overweg kan. de ene heeft daar wat meer feeling voor dan de andere zekers. en uit alles wat je hier leest kan je alleen maar bijleren en eventueel een oplossing zoeken.

Heb hede morgen nog iemand van opel Nederland gesproken en monteurs die afgelopen week op de laatste nieuwe cursus zijn geweest

voor het intellilink systeem maar verlopig ziet het er nog niet goed uit!

Er zat een 3e update aan te komen maar deze hebben ze verlopig uitgesteld. Divm deze 3e update ook nog vol fouten zit en er nog steeds

geen oplossingen zijn voor vele oude problemen.

In Amerika werken wel veel van deze dingen en ook de app store maar daar hebben ze schijnbaar meer geld te besteden

en andere goedkopere toelevranciers.

Het kwam (opmakend uit het gesprek) er op neer dat opel dit intellilink systeem op de markt heeft gebracht zonder dit goed te testen omdat ze

niet achter konden blijven op andere merken die het laatste jaar ook zo'n systeem op de markt hebben gebracht met al deze gadgets.

En dan onder het motto van we zien naderhand wel als we die auto's lekker al alle verkocht hebben hoe we dit gaan oplossen

met al die problemen maar dan hebben we die insignia's in ieder geval verkocht.

Ik heb volgende week een afspraak gepland voor de laatste update.

Ben eens benieuwd en zal het versienummer meedelen.

Mijn wagen is gefabriceerd einde mei.

Ik heb deze week een expert gecontacteerd om alle probleem officieel vast te stellen; dan dossier aan de adocaat overmaken en mijn dealer in gebreke stellen.

Ik ben benieuwd of dit zal helpen in een passende oplossing/compensatie te bekomen..

Ik hou jullie hier in ieder geval van op de hoogte !

Welke problemen heb je ?

Na de laatste update werkt het allemaal aardig moet ik zeggen, wat ik wel vind is dat de auto nog steeds niet compleet is afgeleverd. Ik vind het raar dat bijna een jaar na introductie die apps er nog steeds niet zijn, dat was toch een optie die flink gepromoot werd door Opel. En er zijn nog meer voorbeelden van zaken die wel in de brochure staan maar niet zijn geleverd zoals de BOSE optie, die hebben nog steeds geen mogelijkheid om de geluidsinstellingen in de software te wijzigen. Als ik het achteraf had geweten had ik toch voor een andere auto en kleur gekozen mede door het hele infotainment gebeuren, en die kleur (Mahogany), als een vlieg er op poept zit er al een kras op. De auto zit binnen 4 maanden al helemaal onder de krassen. De Insignia die ik hiervoor had zag er na 4 jaar nog bijna nieuw uit, dus ik zou niet weten waar dit aan ligt ?

@Ikumi wrote:Ik heb deze week een expert gecontacteerd om alle probleem officieel vast te stellen; dan dossier aan de adocaat overmaken en mijn dealer in gebreke stellen.

Ik ben benieuwd of dit zal helpen in een passende oplossing/compensatie te bekomen..

Ik hou jullie hier in ieder geval van op de hoogte !

ben benieuwd.

Heb afgelopen week iemand van opel Nederland hierover gesproken en die vertelde mij dat opel hier in Nederland

3 bestelde insignia's terug heeft moeten nemen dat de klant er niet mee accoord ging.

ook in duitsland zijn er al wat insignia's gewijgerd.

wat betreft de kleur en de lakkwaliteit,

mijn insignia 2012 is carbon zwart. een ramp. vooral rond de deurgrepen en kofferdekselslot en drempel van achterbumper. we dragen geen ringen of lange nagels. ook zie ik dat onder de zwarte lak een witte laag zit, waardoor krassen nog meer opvallen. toen mijn dochter haar zwarte Dacia sandero kocht (wat nog een grotere ramp is qua lakwerk) heb ik getwijfeld om zwart te nemen. maar ik heb mij opgetrokken aan het feit dat ik dacht dat de kwaliteit wel beter zou zijn. mijn hart (en mijn portemonnee)bloedt als ik een zilverkleurige of witte insignia zie.nooit meer zwart.

@Dennis99 wrote:Welke problemen heb je ?

Na de laatste update werkt het allemaal aardig moet ik zeggen, wat ik wel vind is dat de auto nog steeds niet compleet is afgeleverd. Ik vind het raar dat bijna een jaar na introductie die apps er nog steeds niet zijn, dat was toch een optie die flink gepromoot werd door Opel. En er zijn nog meer voorbeelden van zaken die wel in de brochure staan maar niet zijn geleverd zoals de BOSE optie, die hebben nog steeds geen mogelijkheid om de geluidsinstellingen in de software te wijzigen. Als ik het achteraf had geweten had ik toch voor een andere auto en kleur gekozen mede door het hele infotainment gebeuren, en die kleur (Mahogany), als een vlieg er op poept zit er al een kras op. De auto zit binnen 4 maanden al helemaal onder de krassen. De Insignia die ik hiervoor had zag er na 4 jaar nog bijna nieuw uit, dus ik zou niet weten waar dit aan ligt ?

hoi

De apps gaan niet komen zoals het er nu voor staat.

Komen ze wel dan op zijn vroegst pas 2015 / 2016

Bose systeem heb ik zelf ook en ook al gemeld bij opel maar ook hier wordt laconiek mee omgegaan

zoals met het hele intellilink gebeuren.

@wimdm wrote:wat betreft de kleur en de lakkwaliteit,

mijn insignia 2012 is carbon zwart. een ramp. vooral rond de deurgrepen en kofferdekselslot en drempel van achterbumper. we dragen geen ringen of lange nagels. ook zie ik dat onder de zwarte lak een witte laag zit, waardoor krassen nog meer opvallen. toen mijn dochter haar zwarte Dacia sandero kocht (wat nog een grotere ramp is qua lakwerk) heb ik getwijfeld om zwart te nemen. maar ik heb mij opgetrokken aan het feit dat ik dacht dat de kwaliteit wel beter zou zijn. mijn hart (en mijn portemonnee)bloedt als ik een zilverkleurige of witte insignia zie.nooit meer zwart.

Je kunt wel je auto laten poetsen, ik heb het laten checken voor ongeveer 100,- poetsen ze de krassen die je zo ziet op deze kleuren (toplaag) er zo uit.

Met het BOSE systeem bedoel ik niet treble en bass, er zou een apart menu komen om dit systeem te regelen, op diverse forums kun je dit ook teruglezen.

Dag allen,

Ook ik heb mij laten verleiden door een Insignia te kiezen.

Staat nu al een tijdje bij de dealer, is ook al bij de importeur geweest.

heb de volgende problemen, adaptive cruise control die soms spontaan van zelf hard afremt, levens gevaarlijke situatie al mee gemaakt.

Ergonomische stoelen, die voor geen meter zitten, rugklachten en tintelende benen, kortom slechte stoelen.

software, daar begin ik ook maar niet over, navigatie veel te ingewikkeld, en werkt soms niet, is soms een uur niet te bedienen.

Je zal maar op vakantie zijn in het zuiden van europa?????

Schuifkanteldak dat soms niet meer dicht gaat, dit is dan alleen te sluiten als je de motor weer uit en aan zet.

Telefoon, heb andriod telefoon, maar soms moet ik weer de telefoon opnieuw paren.

Verbinding die tijdens het bellen zo maar weg valt

Cruise control, als die vast staat op 103 Km/h en je rijdt een tunnel in dan gaat deze naar 110 Km/h en het uitrijden omhoog zakt de

snelheid terug naar 100 Km/h, heb dit bij andere wagen nog nooit gezien.

Kortom een dure wagen die niet het gene bied wat hij moet doen.

Dan heb ik het nog niet over de afwerking, motorkap die er scheef opligt, en een dashboard wat op sommige punten niet goed op elkaar aansluiten.

Mij keuze voor de volgende wagen zal zeer zeker geen Opel meer zijn.

groeten.

Ik rij nu circa een maand met de insignia en moest eerst wennen aan het systeem, maar nu werkt het goed. Ik heb twee echte fouten in het systeem gevonden:

- TMC werkt niet als je audio opstart vanuit SDkaart. de oplossing is de radio af te stemmen, opnieuw zenders te zoeken en dan komt de TMC vanzelf.

- navigeren naar een adres uit mijn iPhone. De oplossing is om de postcode te verwijderen.

Voor de rest kan ik melden dan blue tooth geen perfect systeem is. Dit geeft soms onderbrekingen in de muziek. Dat ligt niet zozeer aan de Opel, maar kan ook aan je telefoon liggen. Daarnaast heeft de radio een soort ruisonderdrukking bij slechte ontvangt, hierdoor gaat het volume naar beneden als je bijvoorbeeld langs een TV zendtoren rijdt. Je merkt dan dat het volume vermindert. Op oudere radio's hoorde je gekraak.

Inmiddels heb ik ook in Belgie en Frankrijk genavigeerd en dat ging prima. Alle adressen (een stuk of 10) waren eenvoudig te vinden door alleen de straat in te toetsen, daarnaast hotels via de POI. Hij geeft dan op je scherm de verschillende mogelijkheden weer en als je ongeveer weet waar je moet zijn, kun je direct op de kaart kiezen, anders de plaats toevoegen. Werkt geniaal.

De enige opmerking die ik heb, is dat het systeem niet intuïtief werkt en daar heb je vooral last van als je een verborgen functie probeert te gebruiken, bijvoorbeeld een wegblokkade.

Voor diegene die vinden dat het systeem goed werkt als je eraan gewend bent.

Ik ga naar het gardameer op vakantie. Campng Europa in Torbole. Al meer dan een uur geprobeerd om dat via POI in te geven.

Proberen jullie dat eens voor mij? En als dat julie wel lukt. Hoe doe je dat dan?

Met mn Navigon aparaatje van 150 euro was het 2 minuten werk geweest. Met Intellink lukt het me gewoon niet.

En dan uitdaging 2. Ik wil zelf graag invloed over de te nemen route. ik wil de 61 volgen om niet langs de drukste plekken te hoeven gaan. Hoe kan ik dat aangeven?

De overige issues ga ik dan even niet op in. Zo beschrijving hoe je TMC wel aan het werk krijgt. Leuk zon workarround..(zelf ook gevonden) maar of dat de kwalificatie "het werkt" mag hebben...

Ik hoor graag als iemand mij kan helpen met bovenstaande

Wat een horror verhalen allemaal, ik heb extreem schrik gekregen om nog een opel te kopen, misschien moet ik toch maar voor een ander merk gaan, de franse wagens lijken tegenwoordig beter te worden dankzij de collaboratie dat ze opgezet hebben (renault,peugeot,etc..) ze delen de technologien en kosten tussen elkaar waardoor het plotseling veel sneller evolueert.

Ik heb zelf nu eens gezocht en als ik "intellilink problems" term opzoek dan val ik op duizenden artikels en forums over de slechte werking van het intellilink systeem en blijkbaar word niemand geholpen ook al klagen sommigen over diezelfde problemen al een jaar aan een stuk.

Mijn vriend had in Januari een zafira gekocht met ook de Intellilink systeem n900, hij raadde mij gewoon af om een opel te nemen omdat het systeem altijd vasthangten de navigatie toont zelf niet eens om wat uur je gaat toekomen (iets dat standaard al 10 jaar op al de andere GPS systemen staat...) hoe kan het nu dat basis functionaliteit zo ontbreekt?

En dan heb je de lichten en de cruise control dat niet goed werken bij tunnels blijkbaar (My god, dat is toch ondenkbaar erg!!)

Tijdens deze crisis tijden zal dat hun verkoopcijfers compleet de grond in boren,want nu in 2014 is er geen enkele consument meer die een aankoop doet zonder even op internet te kijken of er geen problemen zijn, en als ze dit allemaal lezen dan is het helemaal normaal dat ze toch maar voor een ander merk gaan, opel doet zelf geen Online dammage controle zoals andere merken waardoor al die gevaarlijke rotzoooi onbeantwoord blijft en dus de potentieele kopers nog meer schrik krijgen want dan lijkt het alsof opel er toch niets aan doet.

De enige manier voor opel om zijn verkoopcijfers nog te redden is om zware druk uit te oefenen op het Intelli link developers team op alles in orde te krijgen

Ten tweede op het internet aanwezig zijn en zeggen op forums dat ze er mee bezig zijn en dat ze het met prioriteit behandelen

Anders zit er niets anders op dan de wagens gewoon te weigeren als je ze al aangekocht hebt, want ze voldoet niet aan de verkoopspraatjes en folders, wettelijk gezien moeten ze het probleem binnen een redelijke termijn oplossen, maar na 12 maanden kan je niet meer over redelijk spreken, dus kan er tenminste aanspraak gemaakt worden op een compensatie voor de ontrekende functies en voor onopgeloste technische storingen.

Vergeet niet dat de garantie van twee jaar eigenlijk maar 6 maanden geldig is, je moet dus zeer snel schriftelijke klacht aangetekend opsturen, na die 6 maanden is het aan jou om aan te tonen dat het probleem er al was tijdens de eerste 6 maanden (dat kan door te verwijzen naar andere gebruikers die gelijkaardige problemen hebben)

En ik raad iedereen aan om opel onder druk te zetten voor de Intellilink problemen sneller op te lossen, dat kan enkel door een aangetekende brief op te maken waarin je de klachten formuleerd (anders worden je klachten nooit officieel behandeld)

In je aangetekende brief moet je ze in gebreke stellen, dan weten ze direct dat het serieus word en dat kan je later in een rechtzaak gebruiken.

ps: Het probleem lijkt niet enkel bij Opel te bestaan maar bij alle Autofabrikanten die gebruik maken van het Intellilink systeem (ik vond zo dezelfde klachten terug bij Buick en Chevrolet eigenaars die hetzelfde systeem hebben...

@Hangloose wrote:Voor diegene die vinden dat het systeem goed werkt als je eraan gewend bent.

Ik ga naar het gardameer op vakantie. Campng Europa in Torbole. Al meer dan een uur geprobeerd om dat via POI in te geven.

Proberen jullie dat eens voor mij? En als dat julie wel lukt. Hoe doe je dat dan?

Met mn Navigon aparaatje van 150 euro was het 2 minuten werk geweest. Met Intellink lukt het me gewoon niet.

En dan uitdaging 2. Ik wil zelf graag invloed over de te nemen route. ik wil de 61 volgen om niet langs de drukste plekken te hoeven gaan. Hoe kan ik dat aangeven?

De overige issues ga ik dan even niet op in. Zo beschrijving hoe je TMC wel aan het werk krijgt. Leuk zon workarround..(zelf ook gevonden) maar of dat de kwalificatie "het werkt" mag hebben...

Ik hoor graag als iemand mij kan helpen met bovenstaande

Je moet het adres ingeven (Via Sarca Vecchio, Nago-torbole Trento, Italië ) en niet in POI invoeren (niet alle hotels en camping staan onder POI), verder is het eenvoudig om trajecten te blokkeren. Je moet gewoon de eindbestemming ingeven en navigatie starten, dan kun je klikken op het kleine venster. Dan krijg je een lijst met wegen tot de eindbestemming, klik op het traject (bijv. A2) en dan rechts onderin op het pijltje en zie daar de opties voor vermijden :) of na het starten van de navigatie voer je een nieuwe bestemming in en dan vraagt het systeem of je dit als tussenstop wilt invoeren.

TMC werkt niet goed met "oude" software versies, je moet naar de dealer gaan en de nieuwste software laten installeren, dan werkt (in ieder geval bij mij) TMC goed.

@sebastienbo wrote:Wat een horror verhalen allemaal, ik heb extreem schrik gekregen om nog een opel te kopen, misschien moet ik toch maar voor een ander merk gaan, de franse wagens lijken tegenwoordig beter te worden dankzij de collaboratie dat ze opgezet hebben (renault,peugeot,etc..) ze delen de technologien en kosten tussen elkaar waardoor het plotseling veel sneller evolueert.

Ik heb zelf nu eens gezocht en als ik "intellilink problems" term opzoek dan val ik op duizenden artikels en forums over de slechte werking van het intellilink systeem en blijkbaar word niemand geholpen ook al klagen sommigen over diezelfde problemen al een jaar aan een stuk.

Mijn vriend had in Januari een zafira gekocht met ook de Intellilink systeem n900, hij raadde mij gewoon af om een opel te nemen omdat het systeem altijd vasthangten de navigatie toont zelf niet eens om wat uur je gaat toekomen (iets dat standaard al 10 jaar op al de andere GPS systemen staat...) hoe kan het nu dat basis functionaliteit zo ontbreekt?

En dan heb je de lichten en de cruise control dat niet goed werken bij tunnels blijkbaar (My god, dat is toch ondenkbaar erg!!)

Tijdens deze crisis tijden zal dat hun verkoopcijfers compleet de grond in boren,want nu in 2014 is er geen enkele consument meer die een aankoop doet zonder even op internet te kijken of er geen problemen zijn, en als ze dit allemaal lezen dan is het helemaal normaal dat ze toch maar voor een ander merk gaan, opel doet zelf geen Online dammage controle zoals andere merken waardoor al die gevaarlijke rotzoooi onbeantwoord blijft en dus de potentieele kopers nog meer schrik krijgen want dan lijkt het alsof opel er toch niets aan doet.

De enige manier voor opel om zijn verkoopcijfers nog te redden is om zware druk uit te oefenen op het Intelli link developers team op alles in orde te krijgen

Ten tweede op het internet aanwezig zijn en zeggen op forums dat ze er mee bezig zijn en dat ze het met prioriteit behandelen

Anders zit er niets anders op dan de wagens gewoon te weigeren als je ze al aangekocht hebt, want ze voldoet niet aan de verkoopspraatjes en folders, wettelijk gezien moeten ze het probleem binnen een redelijke termijn oplossen, maar na 12 maanden kan je niet meer over redelijk spreken, dus kan er tenminste aanspraak gemaakt worden op een compensatie voor de ontrekende functies en voor onopgeloste technische storingen.

Vergeet niet dat de garantie van twee jaar eigenlijk maar 6 maanden geldig is, je moet dus zeer snel schriftelijke klacht aangetekend opsturen, na die 6 maanden is het aan jou om aan te tonen dat het probleem er al was tijdens de eerste 6 maanden (dat kan door te verwijzen naar andere gebruikers die gelijkaardige problemen hebben)

En ik raad iedereen aan om opel onder druk te zetten voor de Intellilink problemen sneller op te lossen, dat kan enkel door een aangetekende brief op te maken waarin je de klachten formuleerd (anders worden je klachten nooit officieel behandeld)

In je aangetekende brief moet je ze in gebreke stellen, dan weten ze direct dat het serieus word en dat kan je later in een rechtzaak gebruiken.

ps: Het probleem lijkt niet enkel bij Opel te bestaan maar bij alle Autofabrikanten die gebruik maken van het Intellilink systeem (ik vond zo dezelfde klachten terug bij Buick en Chevrolet eigenaars die hetzelfde systeem hebben...

Ik ga het systeem niet verdedigen, want het verdiend geen schoonheidsprijs...

Maar euhm, vertel je vriend dat hij gewoon op het scherm moet drukken om te switchen tussen aankomsttijd, aantal km tot bestemming etc. Verder kun je dit systeem niet bedienen zonder de handleiding te hebben gelezen, het is geen Iphone ofzo. De systemen in de meeste auto's worden gewoon steeds ingewikkelder en de "normale" consument zonder ICT diploma snapt er tegenwoordig niet veel meer van. Het helpt wel om de handleiding te lezen en de meeste fouten zijn uit het systeem na de laatste update.

Ik vind het grote onzin dat je bij zoiets als dit een handleiding nodig zou hebben, ookal ben je niet technisch onderlegd. Een multimedia systeem moet gewoon intuïtief en simpel te bedienen zijn, zeker in een auto waar je ook rijdend wel eens wat wil instellen. BMW en Peugeot hebben dit prima voor elkaar, maar wat Opel hier neerzet slaat blijkbaar nergens op!

@sebastienbo

Ik heb hem nu een week of 6 en bij mij werkt de cruise control prima, ook de automatische verlichting doet het uitstekend en ik rij elke dag twee keer door een tunnel. Veel van de problemen met de intellilink zijn te wijten aan een oude versie van de software. Daarnaast moet je wennen aan zo'n systeem en zal dat bij sommigen frustraties opwekken.

Wat overblijft zijn de apps. Die zijn er niet en die zijn wel beloofd. Daar hebben de opel rijders een terecht punt.

NB ik denk dat een auto gekoppeld (met apps via de intellilink) aan het internet geen goed idee is met al die hackers.

@bert pitt wrote:@sebastienbo

Ik heb hem nu een week of 6 en bij mij werkt de cruise control prima, ook de automatische verlichting doet het uitstekend en ik rij elke dag twee keer door een tunnel. Veel van de problemen met de intellilink zijn te wijten aan een oude versie van de software. Daarnaast moet je wennen aan zo'n systeem en zal dat bij sommigen frustraties opwekken.

Wat overblijft zijn de apps. Die zijn er niet en die zijn wel beloofd. Daar hebben de opel rijders een terecht punt.

NB ik denk dat een auto gekoppeld (met apps via de intellilink) aan het internet geen goed idee is met al die hackers.

Bedankt, het stelt me iets meer gerust, ik wist niet goed of ik nog voor opel moest gaan.

Het cruise control probleem was blijkbaar enkel bij de adaptive cruise control systemen, die zou blijkbaar acceleren of plotseling afremmen.

Kan je ook even kijken of MP3 folder structures zichtbaar zijn en of bluetooth verbindingen nog werken in die nieuwe versie dat jij hebt?

En oh ja, heb jij toevallig als verschillende usb sticks uitgeprobeerd? blijkbaar zouden daar ook veel problemen mee zijn.

Eventueel de software versie van je navi900 doorgeven? (voormits het dat systeem is die al de problemen lijkt te hebben)

Terug
Naar boven