• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Insignia Intellilink DRAMA

@Alex from Holland wrote:Het zal je verrassen, de tijd past automatisch aan.

Zoals gezegd, het is helemaal niet zo'n verkeerd systeem.... :D

Helaas werkt de automatische tijd aanpassing niet wanneer je DAB+ radio ontvangst hebt/gebruikt,

nomaliter wordt de tijd/datum aangepast vanuit de RDS echter gebeurd dit niet bij DAB+ !!!!

Ik heb het dus handmatig moeten instellen........

Aanpassen voicemail nummer kan per gepairde telefoon. Uitgangspunt is verbinding met bluetooth. Ga naar instellingen vervolgens de optie bluetooth en dan voicemailnummers. Edit door op het potloodje te drukken en het juiste nummer kan worden ingegeven. Hoop dat het zo gaat lukken .....

Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk

@Jimbo2802 wrote:@2000 wrote:Gecompenseerd met een f@cking tom tom, het moet toch niet gekker worden. Is de meest debiele oplossing die ik ooit heb gehoord, hoe durven ze :fy1 :fy1 :fy1 :fy1 :fy1

Hahaha, jaa het is zeer triest inderdaad. Huilen geblazen.

Naja, gelukkig heb je in ieder geval geen landkaart gekregen ter compensatie! :wub :cry

Of een stratenboek.........

Maar erg lullig, hoe lang zal het gaan duren :(

Nog steeds staat mijn splinternieuwe insignia bij de dealer. Kunnen de fout niet vinden :(

Twee weken nu al

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik ben heeeeeel blij dat ik nog de dvd 800 navi heb gaat als een trein .als ik dit allemaal lees jongens jongens jongens niet normaal :hmmz

u2ynure6.jpg

Ze zijn in ieder geval bezig ..

Stefke, nou hoor je natuurlijk alleen de negatieve verhalen.

Als iemand tevreden is dan is er in de regel weinig behoefte om dit op een forum te ventileren.

Voor Greefje is het natuurlijk een hele vervelende situatie.

Van mijn kant kan ik alleen maar zeggen dat ik steeds meer dingen ontdek in het system en ik er heeeeel goed mee kan leven.

Oftwel, ik ben best tevreden.... :D

sinds 1 april een nieuwe insignia. Een prachtige auto, rijdt prima, rijdt zuinig (was 700km op een tank benzine (1.6t), is nu 1200+ km op een tank diesel (moet ik nog ervaren), en dan tank ik zo’n 65 liter), 1x per week tanken ipv 2x of 3x is prettig. Ik heb er inmiddels bijna 2000km mee gereden en hij rijdt gewoon goed. Ik moet hem natuurlijk nog verder uitproberen, maar daar maak ik me geen zorgen om.

Maar, er zijn ook wat dingetjes waar ik nog aan moet wennen of die ik wat minder praktisch vindt.

Ik worstel nog wat met instellingen van de stoel (die vind ik nog niet lekker zitten).

De lichtsensor tbv infoscherm reageert wat traag waardoor er soms weinig op te zien is omdat het buiten licht is en het scherm nog donker.

De navigatie heeft als minpunten:

o Midden op het scherm staat een vak met daarin de huidige weg, over de route heen, waardoor de route niet is te zien.

o Bij verkeersmeldingen wordt zo sterk ingezoomd dat je niet kunt zien waar de problemen zijn.

o Als je overzicht over de route hebt, zoomt de navigatie automatisch in waardoor je het overzicht weer kwijt bent en handmatig moet uitzoomen.

o De menuinstellingen van de navigatie, die zijn te beperkt en onhandig qua structuur.

o (de tomtom van 8jr oud doet het wat dat betreft nog steeds een stuk beter).

• Spiegels kun je dmv een knopje inklappen en moet je met datzelfde knopje weer uitklappen, maar dit had natuurlijk automatisch moeten/kunnen zijn.

• De touchpad werkt slecht. De draaiknop in de vorige insignia’s werkte een stuk prettiger.

Positief:

• Stemcommando’s, al moet ik nog leren wat ik precies moet zeggen om het gedaan te krijgen. Maar het werkt wel.

• Favorieten: niet alleen radiozenders kun je hieronder opslaan, maar ook navigatiebestemmingen. Dat is erg handig. (al hadden dezeknoppen wel iets kleiner gekund)

• AFL, oftewel het automatische licht.

• Touchscreen

Over dat traag zijn van het 'licht' op het scherm.. Links van het stuur zit een regelaar voor de lichtsterkte in 'donkere omgeving'

Dus, als je in ern tunnel rijd kun je de intensiteit opschroeven en heb je geen last van de traagheid :)

Ok het blijft een noodoplossing, maar het werkt !

Het gaat er juist om dat het scherm donker blijft als je de tunnel uit rijdt.

Dan helpt een aanpassingin de dashboardverlichting niets.

Greefje, dat werkt toch niet! Blijf je constant aan het draaien aan dat knopje.

Ik heb in mijn insignia ook nog gekozen voor een digitaal scherm waar normaliter de km teller zit.

Het komt soms voor dat je bij een zonnige dag een tunnel uit komt rijden en dat de verlichting op nacht blijft staan. En dat soms voor enkele minuten! Dan is het digitale scherm niet of nauwelijks te lezen. Sterker nog, ik zie dus ook geen km teller meer....

In de tunnel

Het scherm staat op lage intensiteit.. Links van je stuur zit een knop waarmee je hem helderder kan maken..

Zet hem zo hoog als je wilt

En je zult zien dat als he naar buiten gaat hij nog prima leesbaar is.

De volgende keer in de tunnel staat hij ook nog 'hoog' dus je hoeft dan niks te veranderen :)

Ik heb een nieuwe update van de intellilink gekregen, inclusief update van bluetooth en update van het 8" scherm bij snelheidsmeter.

Helaas. Geen enkele verbetering. nog steeds veel gekraak met bellen (samsung galaxy S). Favorieten waren pas weer bruikbaar bij een extra reset van het systeem. Ook een probleem dat de hele ochtend mijn navigatie niets meer deed, kwam bij de garage en toen deed hij het weer, dat zie je dan altijd.

Ik kreeg een email met een evaluatie over de geleverde werkzaamheden. deze heb ik kritisch ingevuld waarop ik direct door verschillende medewerkers van de Opel garage ben gebeld (dat is dan weer positief). Op die manier mijn ongenoegen duidelijk gemaakt op een verkocht als een intuïtief systeem met extra apps die in januari 2014 op de markt zouden komen.... We weten allemaal hoe dat er nu voor staat.

Terug
Naar boven