@Hangloose wrote:@bert pitt wrote:Nogmaals: bij het weergeven van verkeersinfo ben je afhankelijk van een aantal variabelen:
1- de input gegevens, ofwel hoe goed is de info die verstuurd wordt, hoe vaak wordt deze aan de bron ververst, hoe fijnmazig is het netwerk dat de gegevens opneemt etc.
2- broadcast, ofwel is de zender te ontvangen, verstuurt deze de juiste gegevens, etc.
3- de verwerking in de auto, werkt het apparaat -in ons geval de intellilink- correct.
Als je kijkt naar de input van TMC, dan ben je afhankelijk van ingegraven lussen, camera's van RWS en gebruikers die doorgeven dat er een file staat. Hierbij is het netwerk niet fijnmazig, tel daarbij op dat het soms lang duurt voordat de input verwerkt is en de conclusie is dat dit geen geweldig systeem is.
Er bestaan andere systemen die veel accurater zijn. Denk aan live traffic van TomTom.
Dat werkt als volgt: afhankelijk van de afstand van een GSM telefoon tot de GSM mast, stelt je telefoon automatisch een zendvermogen in (dicht bij de mast een klein zendvermogen, ver van de mast een groot zendvermogen). Aan de hand van de toe en afname van dit zendvermogen wordt berekend hoe snel de verkeersstroom is. Als je dus 300 telefoons zie die 5Km per uur rijden, weet je dat er file is of langzaam rijdend verkeer. TomTom verwerkt deze gegevens via een contract met Vodafone. Al staat er op een B-weg een file, hij wordt gelokaliseerd. Een zeer fijnmazig netwerk dus, automatisch bijgewerkt en echt accuraat.
Als dit als app toegevoegd zou worden (hahaha), werd ik erg blij.
Beste Bert. Het verschil tussen wat jij aangeeft en onze ergenis met het tmc zit hem niet in de wijze ( of hoeveelheid) beschikbare data. Meer in het feit dat de unit gewoon geen tmc ontvangt. Dus stel dat tmc 400 km aan files meld. Dan ontvang ik er geen. Niet omdat het tmc systeem achterhaald is. Maar omdat de intellilink unit Het maar niet lukt om te verbinden met een tmc station. Overigens lukt mij dat nu wel. Maar dat is wel een procedure van enkele minuten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ik woon in ZW Nederland en krijg de TMC berichten gewoon door, Ik werd vanmiddag nog omgeleid. Ik zie alle TMC berichten van NL en Belgie. Mijn auto dateert van mei 2014.
Als het bij jou niet werkt, raad ik je aan om terug te gaan naar de dealer en het te laten oplossen. In sommige oudere versies zit een bug: je moet dan telkens de zenderlijst bijwerken waarna TMC weer werkt.