@Siggy82 wrote:Ik heb vanmorgen een klacht geopend bij LeasePlan ivm. de tekortkomingen van de wagen.
Een tijdje geleden is de kabelboom volledig vervangen omwille van een slecht werkend GPS signaal en vele waarschuwingstonen zonder reden.
Sinds dit weekend opnieuw hetzelfde verhaal ...
Ondertussen is dit op iets meer dan een half jaar tijd, het 8e(!!) bezoek aan de garage.
Geen klachten over de garage overigens, steeds vriendelijke en men wil me altijd helpen.
Maar ik heb de indruk dat de garages zelf niet weten van welk hout pijlen maken.
Bovendien pik ik het niet dat men zich bij Opel niet houdt aan de beloftes ivm. de functies van het systeem (apps, etc.)
Ik heb deze wagen gekozen omdat hij me goed beviel tijdens de testrit en oa. de nieuwe functies van intellilink.
Hierdoor ben ik over ons leasebudget gegaan en draag ik zelf maandelijks bij aan de wagen.
Dit is veruit de slechtste wagen die ik ooit gehad heb (VW Passat, VW Golf, BMW 3 reeks, Renault Megane, etc.).
Gelukkig rijdt hij redelijk goed, maar dat is dan ook het enige positieve aan deze wagen.
- Tanken lukt 50% van de tijd niet zonder schoenen vol diesel, zonder extra te tanken nadat de pomp af springt.
- Bluetooth blijft uitvallen tijdens gesprekken, ook na de updates
- De achterlichten zijn niet zoals deze voorgesteld worden in de brochure, er werd ook geen melding van gemaakt dat dit enkel bij de optie AFL beschikbaar was
- De wegverlichting is ondermaats (halogeen en reeds opnieuw afgesteld)
- Alle problemen die al verschillende keren in dit topic beschreven zijn ivm. Intellilink (TMC, mappen, apps, ...)
- Het 220v stopcontact werkt bijna nooit
- Waarschuwingsvenster na waarschuwingsvenster ... opgelet voor gladde wegen, de telefoon is gekoppeld, de batterij van de telefoon is bijna leeg, de handrem is losgekoppeld, regensensor actief,... en dit nog voor je een meter gereden hebt!
Nadat ik eerst toch wel licht positief was over de wagen, is mijn opinie helemaal anders na hem een tijdje in mijn bezit gehad te hebben.
Dit was mijn eerste Opel en zal ook mijn laatste zijn.
"Wir leben auto's" ... mja vraag me dan toch af welke levenskwaliteit ze hanteren.
Ja Siggy82,
Als je hiervoor BMW gereden hebt dan valt het IntelliLink systeem van Opel in het niet. Qua rij eigenschappen doet de Insignia niet onder
maar het infotainment systeem van deze auto is zwaar ruk, daar kan Opel van BMW wel heel veel van leren!
Ik ben vanaf het begin bezig om van de IntelliLink een systeem te 'krijgen' welke enigszins voldoet aan de verwachtingen, naar 4 software updates blijft het ondermaats. Ik kreeg vorige week een schrijven van mijn leasemaatschappij dat er bij ononderbroken kwaliteitscontroles is aangetoond dat bij een beperkt (!!!) aantal voertuigen performanceproblemen kunnen ontstaan met het Next Generation Infotainmentsysteem (NGI).
Daarom willen ze mijn Insignia gaan voorzien van de laatste beschikbare software update....., maar Opel die heb ik al!!!!!
Ik weet het dus niet meer, nog drie jaar te gaan; dan kunnen we weer terug naar BMW!......geen Opel meer voor mij.