• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Insignia Intellilink DRAMA

@bert pitt wrote:Gisteren de NL versie van Siri voor iPhone geïnstalleerd. Dit werkt goed met de intellilink. Je kunt nu bijvoorbeeld je SMS laten voorlezen en beantwoorden.

Hoi bert,

Wat voor iphone heb jij?

Kun je mij uitleggn hoe da werkt?

Hoor het graag.

mvg Eugene

@GM-Tuningparts wrote:@bert pitt wrote:Gisteren de NL versie van Siri voor iPhone geïnstalleerd. Dit werkt goed met de intellilink. Je kunt nu bijvoorbeeld je SMS laten voorlezen en beantwoorden.

Hoi bert,

Wat voor iphone heb jij?

Kun je mij uitleggn hoe da werkt?

Hoor het graag.

mvg Eugene

SIRI zit op elke iPhone 4s of hoger, maar dan in Engels, Duits en nog wat talen. Ik heb inderdaad de NL versie kunnen downloaden als proefpersoon, maar het werkt ook in het Engels en dergelijke. Als je SIRI aan hebt gezet, kun de vanuit het hoofdscherm van de intelilink de bediening van SIRI doen.

Sterker nog, met de nieuwe update van een tweetal weken geleden kan de verlichting nog steeds niet zien of het donker of licht is buiten.

Ook die miep verstaat je maar de halve tijd. Kortom een groot klote systeem. Een spraak herkenning van een Mondeo van zo'n 5 jaar geleden werkte al perfect!

@Krommenek wrote:Sterker nog, met de nieuwe update van een tweetal weken geleden kan de verlichting nog steeds niet zien of het donker of licht is buiten.

Ook die miep verstaat je maar de halve tijd. Kortom een groot klote systeem. Een spraak herkenning van een Mondeo van zo'n 5 jaar geleden werkte al perfect!

Weet je zeker dat de update is uitgevoerd?

Ik ben momenteel in discussie met de dealer omdat ze zeggen dat ze de update uitgevoerd hebben, maar ik er niks van zie. De software versie in het display geeft nog hetzelfde aan. De uitdraai die ze lieten zien gaf ook alleen maar dezelfde versies aan voor en na de update.

De dealer weet ook niet alles van firmware updates dus ze willen een vergelijking doen met een andere auto die ook geupdate moet worden...

Opel nederland verschuilt zich achter leugens, kortom de klant heeft het nakijken.

Te triest voor woorden.

Maar het recht gaat zegen vieren, ben vol op met hun in clinch.

Deze week een update over mijn klachten over mijn wagen.

P.s. als mijn auto wordt ingenomen, koop nooit een wagen met het volgende kenteken 1- TJD-32, maandag ochtend wagen...........

@Krommenek wrote:Hierbij de,, voor mij, laatste sw versie.

software 23266029

geavenote 23443783

Dat ziet er goed uit, wat betreft versie nummer dan ;-)

Ik heb na de update nog steeds versie 23474783

@Krommenek wrote:Hoe weet jij dan of je een jongere of oudere versie hebt?

misschien heb ik dan toch niet de aller laatste!

Omdat deze versie er al in zat sinds ik de auto heb (november 2014).

En als ik de forums moet geloven wordt de software versie na update gelijk aan de versie die jij nu hebt. En die personen hadden ook eerst mijn versie.

de versies die er nu bij mij op staan zijn: UPDATE VAN DECEMBER 2014

software: 23266029 (tov 23474783 voor de update (versie van mei 2014)) Hierin is ook het TMC probleem opgelost en is de bluetooth stabieler.

gracenote: 23443783 (zelfde versie gebleven tov mei 2014)

kaarten: 23438720 (tov 23196614 in mei 2014)

Er is nog een nieuwere versie gekomen begin dit jaar maar staat er bij mij nog niet op.

Update van dec 2014:

Software: 23266029

Gracenote: 23443783

Kaart: 23196614

Werkt nu redelijk tot goed. Zijn er al updates voor de informatiedisplay. Hier zitten nog steeds fouten in.

- zinnen worden afgekapt door vertaling uit Duits of Engels. Waarom gebruikt opel geen symbolen.

- Bij telefoneren wordt de belinformatie niet ververst.

- etc.

Net even gekeken:

software: 23228506

gracenote: 23432184

kaart: 23241777

Mijn auto is van 02-2015.

Ik heb in de display ook het sms-symbool staan. Alleen nog niet werkend gezien.

Jos

Even een update:

Ik ben door de dealer gebeld en mij werd vertelt dat ze een andere Insignia hebben geupdate. Het resultaat was hetzelfde als bij mij.

Hij heeft ook contact opgenomen met Opel en die vertelde dat ik de nieuwste software heb.

Ik heb dus nu nog steeds software versie 23474783

Voor mij is het duidelijk:

ik heb in december een update gehad van 23474783 naar 23266029. Hoewel de versienummer lager is werken nu wel een heel aantal dingen die in mijn vorige versie niet werkten. En afgaande op de meesten die de laatste update gehad hebben is 23266029 de huidige stabiele versie (van november 2014)

Echter is er een "nieuwere" versie op de markt nu, namelijk 23228506, dewelke enkel voor MY2015 lijkt beschikbaar te zijn.

De vraag is dus of er hier mensen zijn met versie 23228506 (inclusief SMS), die met een MY2014 of vroeger rijden? En waarvan dit dan ook allemaal goed werkt :)

@nick_s wrote:Voor mij is het duidelijk:

ik heb in december een update gehad van 23474783 naar 23266029. Hoewel de versienummer lager is werken nu wel een heel aantal dingen die in mijn vorige versie niet werkten. En afgaande op de meesten die de laatste update gehad hebben is 23266029 de huidige stabiele versie (van november 2014)

Echter is er een "nieuwere" versie op de markt nu, namelijk 23228506, dewelke enkel voor MY2015 lijkt beschikbaar te zijn.

De vraag is dus of er hier mensen zijn met versie 23228506 (inclusief SMS), die met een MY2014 of vroeger rijden? En waarvan dit dan ook allemaal goed werkt :)

ben ik ook benieuwd of iemand deze heeft.

Het probleem dat ik nu heb is dat ik uitgepraat ben. Zij zeggen dat ik de laatste versie heb en zeggen dat ze dat van Opel zelf gehoord hebben.

@nick_s wat is bijvoorbeeld de minimale waarde van het volume voor de navigatie stem? Die is bij mij 27

@nick_s wrote:Voor mij is het duidelijk:

Ik heb dus wel die versie maar die van mij is MY2015

Jos

Terug
Naar boven