• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Insignia Intellilink DRAMA

Ben vandaag bij een andere dealer geweest om een afspraak te maken voor een onderhoudsbeurt. De dealer die de auto heeft geleverd is te ver weg. Tevens heb ik niet echt vertrouwen in de kunde aangezien zij mij niet hebben kunnen overtuigen dat zij daadwerkelijk een firmware update uitgevoerd hebben.

Maar goed, ik heb dit ook gemeld bij de dealer en zij gaan kijken of de laatste versie van de firmware daadwerkelijk geprogrammeerd is. Wat echter interessanter is: :D

De dealer vertelde mij dat eind dit jaar een nieuwe firmware versie beschikbaar komt. Achterdochtig als ik ben zei ik ja leuk ook voor de oudere modellen dan? En dat werd dus bevestigd.

Dus blijkbaar komt eind dit jaar ook voor de oudere NG Intellilink systemen een nieuwe firmware :thumb

Ter info; ik vertelde expliciet dat ik een 2014 versie heb.

(en nu afwachten of het waar is natuurlijk...)

Zeker niet, ze belazeren waar je zelf bij staat.

Opel nederland, slechte service ooit meegemaakt.

Ga er dus niet van uit dat dit goed komt.

Dealers moeten het doen met service van hun, en hun doen niets voor klanten.

Verstuurd vanaf mijn Z10 met Tapatalk

Jewan, snap niet dat je hier steeds weer terugkomt. Je hebt alleen maar zitten afgeven op je Insignia en je bent hem inmiddels al lang weer kwijt.

Zou leuk zijn moest er een update komen met extra toevoegingen voor de 2014 versie. Ben over het algemeen best tevreden over intellilink. Kan wel niet tippen aan de MMI van een A6 die we hier thuis nog hebben staan :)

is dit een update op de navi 900 intellilink of dienen we een nieuwe module aan te kopen ? Nog geen ervaring met updates van opel aan intellilink, het is mijn eerste opel auto, maar zijn die updates gratis of te betalen ?

heb enkele weken geleden contact gehad met opel nl.

heb de vraag gesteld hoe ik mijn systeem kan updaten, nieuwere systeem hebben een aantal iconen meer waaronder verkeersinfo en carplay.

het dood leuke antwoord: "uw insignia is te oud" op dat moment was mijn auto 10 maanden oud !!!!

ik ben dan ook voornemens om een officiele klacht in te dienen voor misleiding.

tijdens de introductie is het systeem verkocht als een systeem met apps die continu vernieuwd en uitgebreid worden.

Jos

@albertsjos wrote:heb enkele weken geleden contact gehad met opel nl.

heb de vraag gesteld hoe ik mijn systeem kan updaten, nieuwere systeem hebben een aantal iconen meer waaronder verkeersinfo en carplay.

het dood leuke antwoord: "uw insignia is te oud" op dat moment was mijn auto 10 maanden oud !!!!

ik ben dan ook voornemens om een officiele klacht in te dienen voor misleiding.

tijdens de introductie is het systeem verkocht als een systeem met apps die continu vernieuwd en uitgebreid worden.

Jos

Ik kan me de teleurstelling voorstellen en het is ook niet netjes van Opel om nooit die beloofde apps te laten bouwen. Maar zelf ga ik me er niet aan ergeren. Ik heb inmiddels mijn weet ik hoeveelste auto met geïntegreerde navigatie en dergelijke. Van mij had het niet gehoeven maar het zat er gewoon in. Een radio/goede speakers en een telefoon aansluiting is voor mij genoeg. Want ik vind deze geïntegreerde systemen altijd Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Je mist altijd wel wat en het werkt nooit lekker.

Inmiddels heb ik weer een brodit houder op mijn dashboard geklikt waar mij iPhone in gaat. Navigatie, muziek, telefoon, etc. Het zit er allemaal in en werkt prima. Ik weet echt niet waar ik dat andere gehypte systeem voor nodig zou hebben.

@wrc1 wrote:Opel kan er toch tenminste voorzorgen dat je het kan desactiveren voor die landen. TomTom heeft toch ook in Frankrijk een waarschuwing als je in een zone komt waar ze flitsen !! Ik rij ong 20000 km per jaar met de auto. Rij amper 3000 km hiervan in het buitenland (vakantie) en omdat in het buitenland het niet mag hoeft het daarvoor in eigen land ook niet :hmmz

Rare redenering van Opel !! Als ik de lijn doortrek mag mijn auto ook niet rapper kunnen rijden dan 120/u want hier mag het ook niet rapper.

Sorry, maar de Duitse, Zwitserse en zelfs Franse wetgeving zouden dit niet toelaten. Zie:

http://www.exellent.be/nieuws/ik-ga-op-ski-vakantie-mag-ik-mijn-tomtom-of-coyote-meenemen" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je de Duitse wetgeving dus letterlijk neemt zou je niet alleen niet sneller mogen rijden dan 120 km/u, maar zou je wagen óók niet sneller mogen kunnen rijden.

Het probleem stelt zich overigens niet alleen bij Opel maar ook bij andere Duitse automerken.

In recente Audi's, BMW's en Mercedessen heb je dezelfde beperking.

Dit heb ik nagekeken bij de auto van mijn zoon, een recente Audi A6 Quatro met een originele navigatie, en daar kan je eveneens geen flitspaal informatie in opnemen.

TomTom zou voor Frankrijk een andere software versie uitgebracht hebben waar de wetgeving omzeild wordt door geen flitspaal info meer te vermelden maar melding te maken van 'Gevarenzones'.

Misschien moet ik dan toch maar proberen mij te houden aan de snelheidsbeperkingen ;-)

* Na eerste week levering mei 2015 Opel Insignia, stond de auto al in de garage, onderstaande problemen lopen al 2.5 jaar

* Boordcomputer loopt vast. niets meer te bedienen
* Radio stemt niet meer af
* Geen geluid, Volume balk is wel aanwezig
* Functies stuurkolom werken niet meer
* Navigatie een nog groter ergernis, vind straten niet ook niet na een update van 175 euro Augustus 2017
* Veel navigatie fouten, stuurt je naar een andere locatie als ingegeven
* Ziet niet altijd afslagen, ben je er voorbij dan komt navigatie keer hierom, midden op de snelweg
* Na andere half uur rijden, is het telefoonboek nog steeds aan het laden
* Bleutooth verbindingen vallen uit. Fijn als je zakelijk met je klant aan de telefoon bent

* Regelmatig kun je naar de garage om de boel te laten resetten,
* Lease maatschappij komt niet met een oplossing

* Navigatie probleem met betrekking tot straten overzicht ligt bij Navteq , dit wordt door meerdere Opel dealers en de lease maatschappij bevestigd
* Kaarten lopen minimaal 4 jaar achter. daarom zie in de nieuwe Opel modellen 2018 geen Navteq meer, maar Tom Tom

*

* Helaas is het niet mogelijk om filmpjes van de storingen hier te posten.
* Auto op zich zelf is top een fijne auto
* Maar zakelijk is er geen grote frustratie, wat een ellende

* UIT PRINCIPE OVERWEGING NOOOOIIIIT GEEEN OPEL MEER !

:help: :help: :help:

*

*

Terug
Naar boven