• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

Ik zie al waar het probleem zit : hangt blijkbaar af van je 'trim' level. Kies eens de 'Elite Nav' trim en daar zal je zien dat je enkel keuze uit diesel hebt...

hangt er vanaf in welke uitvoering, maar zowel de 1.8i, de 1.4T, de 2.0T en de 2.8 OPC zijn er nog te krijgen

Wat betreft de xeon lichten dat kan je in de settings wijzigen. Je kan bij verlichting kiezen voor verkeer links of rechts.

En zou de beperkte keuze van auto's iets te maken hebben met het nieuwe model dat volgens de geruchten dit jaar geïntroduceerd gaat worden?

Nog een vraagje wat de brandstof betreft : op de site van Opel tijdens een configuratie meen ik gezien te hebben dat de 1.6 Turbo 170pk een Euro6 motor is en bij brandstof staat Euro 98.

Ik dacht dat 98 octaan enkel voor de iets oudere motoren was.

Nu Euro 95 E5 al overal gebruikt wordt, ga ik ervan uit dat oudere motoren hier niet voor geschikt zijn. Vanaf 1 januari 2017 wordt E5 in België vervangen door E10.

Kan me niet voorstellen dat ik met zo'n moderne motor met het duurdere Euro 98 zal moeten rijden...

Bij technische specificaties staat wel degelijk Euro 95

en E10 wat in Duitsland al lang beschikbaar is, is geen enkel probleem.

(enkel de iets oudere 2.2 Direct uit de Vectra/Signum heeft een probleem met E10)

@sig63 wrote:Bij technische specificaties staat wel degelijk Euro 95

en E10 wat in Duitsland al lang beschikbaar is, is geen enkel probleem.

(enkel de iets oudere 2.2 Direct uit de Vectra/Signum heeft een probleem met E10)

Zal dan een foutje geweest zijn in de configurator. Dacht het al.

Er stond ook Euro6 in de config, terwijl in de technische gegevenslijst Euro5 staat voor de 1.6T (de 1.4T is dan wel weer Euro6).

Denk hier plots aan : bij de Insignia zijn de badges 'Insignia' en 'Turbo' op de achterklep verwijderd. Nog niet gevraagd aan de garage (doe ik morgen).

Veel mensen vinden dit mooi, ik eigenlijk minder.

Mocht de garage die badges niet meer hebben (is een demowagen), is dat dan duur om deze alsnog erop te laten plaatsen ?

de badges zullen ze niet meer hebben want dat zijn afzonderlijke zelfklevende letters.

ze gaan die wel kunnen bestellen, die zitten dan op een strip die er in een maal op gekleefd wordt - kan niet duur zijn want is plastic

in principe met een soort van afstandshouder (want anders zit je met niet juist geplaatste of scheve letters)

Terug
Naar boven