• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Intellilink 9.0

Ik rij nu zo'n 7 maanden met een Astra K met Opel on star.

Als Ex-ITER ben ik er achter gekomen dat de software hiervoor van het open source type is, je kan de bron downloaden, maar heb hier niets aan als je de configuratie van de android machine niet weet en geen ontwikkel omgeving heb.

Wat mij tegenvalt van dit systeem zijn.

- Het display geeft aan dat er twee USB poorten zijn, en ik vind er maar een in de auto.

- Als je muziek via Bluetooth afspeelt is het volume heel klein.

- Achterin zitten wel speakerboxen maar geen speakers en je vind nergens hoe je hier extra speakers kan monteren.

- Het gemis van een achteruitrijcamera, het zicht is slecht met achteruit rijden. Via USB moet het toch eenvoudig zijn dit te verhelpen, je heb een prachtig display in het dashboard.

- De ondersteuning via android is er nog steeds niet, moet ik nu een dure apple telefoon kopen om navigatie te krijgen, wat ik nauwelijks gebruik, dan is het vervangen van het intelli systeem een goedkopere oplossing.

- Leuk dat je een 4 G access punt heb in de auto, maar zonder goede apps is dit vrij zinloos.

Wat betreft de auto verder gaan enkel minpunt, behalve de kleine kofferbak omdat de ruimte besparende reserve band, toch wel vrij veel ruimte kost.

Voor de liefhebbers het verbruik ligt rond de 6 liter per 100 km over ca 11.000 km gemiddeld en op de snelweg is de auto het zuinigst.

Wie heeft er oplossingen voor bovenstaande minpunten ??

Sorry, maar ik heb het over de intellilink 4.0 radio, die er standaard inzit.

De auto is een edition uitvoering met een introductiepakket en Opel Onstar, de motor is de 105 pk turbo benzine uitvoering.

Ik zie op internet dat mylink de US versie van intellilink ook al jaren problemen heeft. Ik heb 11 jaar bij EDS gewerkt en GM was onze grootste klant, al die medewerkers zijn naar GM teruggegaan bij de overname door HP. Er zou dus expertise genoeg moeten zijn bij GM om een fatsoenlijke App te maken voor android.

Terug
Naar boven