• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

intellink navi 80 Vivaro bijwerken

ik ben in het bezit van een nieuwe Vivaro met een intellink navi 80 systeem .

nu ben ik erachter gekomen dat de kaarten verouderd zijn .

weet iemand hoe ik deze moet bijwerken .?

ik heb al vanalles geprobeerd maar het lukt me niet !

bvd

Hallo.

Ik ben sinds 3 weken in het bezit van een vivaro met navi 80 intellink.

Ik rijd veel met aanhanger. Zo kon ik met de vorige type bj 2016 met navi 50 de parkeersensoren handmatig met een knop uit schakelen. Helaas schijnt het met dit systeem niet meer te kunnen zelfs niet door het schakelaartje van de stekker.

Heeft iemand hier ervaring mee hoe het wel uit te schakelen is??

Mvg

hoi,

als je de vivaro in zijn achteruit versnelling zet, kun je op het display een plus teken aanklikken,

daarachter zit een menu waar je het achteruitrijsignaal kunt uitzetten.

IK zie nu dat er geen sd kaart voor je kaarten in zit, je kunt via deze site : https://opel.navshop.com/downloads/ eenvoudig je systeem updaten, en het ziet er naar uit dat je dit snel moet doen:

De satellieten waarvan GPS-systemen gebruik maken, houden de tijd bij in een teller. De teller voor het weeknummer springt om de 19 jaar weer op 0. Dit zal om middernacht op 6 april 2019 gebeuren. Het is vergelijkbaar met de kilometerstand in oudere auto’s, die na 99.999 km weer op 0 springt.

Doordat het weeknummer weer op 0 springt, kan een communicatiefout ontstaan tussen de GPS-satellieten en de GPS-ontvanger in uw navigatiesysteem. Dit kan ertoe leiden dat bepaalde navigatiefuncties niet goed meer werken. De update kan dit voorkomen.

Wat betekent dit voor u? Dat het tijd is voor een update van uw navigatiesysteem!

als je hier kijkt : https://www.opel.nl/beleef-opel/infotainment/infotainment-vivaro.html

Een blanco USB stick aansluiten, dan naar menu ergens Opties en daar ergens zit de optie om je gegevens naar USB te zenden. Als je dan inlogt op je link hierboven, zal die automatisch zien welke kaarten je kunt komen. Maar het Hongaars softwarebedrij zou naar het schijnt al jaren geen updates meer leveren. Zo heb in mijn buurland Noord Makedonia als blanco in mijn NAV50 maar zou ik dat ergens kunnen oplossen met die stick.

Als je nieuwe kaarten op je stick hebt, moet je die instoppen in de NAVxx en dan pas aanzetten en zal die vragen om die up te daten. Eigenlijk is de NAVxx een gewoon moederbord PC. +je

Terug
Naar boven