• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

intercooler upgrade klaar!!terug van V-max: 269pk en 424nm..

heb al de nodige km's erop zitten met de FMIC,en er viel me wat op (behalve dan het grote turbogat :P ) :

de uitlaat klinkt anders...het donkere brullen is nu een een snerpende roffel met volgas optrekken :hmmz

hoe kan??

7 mei naar V-max voor "einzelabstimmung" van m'n zaffie!!

wilde eigenlijk daarmee wachten totdat de 76mm downpipe met 200 cells

erop zat,maar hij rijdt nou niet echt optimaal.duurt nu ff vooradt ie oppakt,

dus laat hem toch maar goed afstellen op de bank....

resultaten/foto's/filmpjes worden dan z.s.m. gepost :agent

7 mei naar V-max voor "einzelabstimmung" van m'n zaffie!!

wilde eigenlijk daarmee wachten totdat de 76mm downpipe met 200 cells

erop zat,maar hij rijdt nou niet echt optimaal.duurt nu ff vooradt ie oppakt,

dus laat hem toch maar goed afstellen op de bank....

resultaten/foto's/filmpjes worden dan z.s.m. gepost :agent

was weer een leuk dagje V-max ;)

mooi pand hebben ze daar :shock: en dr stond weer leuk spul tussen.een gestripte speedster turbo voor 1/4 mijl races:

na een bakje koffie ging de zaf op de dyno:

ze hebben er maar liefst 12!! runs en 3 uur over gedaan om de vermogensdip eruit te krijgen.hoogste bereikte vermogen was 278 pk maar de opbouw was niet goed.

er zat ook steeds een dip in het koppel :cry

het gemiddelde vermogen schommelde in de runs rond 270 pk.heb overlegd met markus,en hij zei dat meer vermogen wel mogelijk was,maar dat raadde hij af.

270 pk was goed te doen met een staandaard LET onderblok,maar meer was een tikkende tijdbom.en hij zei dat dat zonde zou zijn van mijn auto.(ik kreeg zelf complimentjes voor de aanpassingen aan mijn blok :jerry ) daarom zijn we niet hoger gegaan dan 1,1 bar laaddruk.over het ander onderblok (aangepast op meer pk's) hebben we het ook nog gehad,en wat ie zei klopte wel....rij met deze setup nog een jaartje en pas dan pas alles aan.dit omdat het onderblok nog 100% in orde was en de meeste LET's bij +/- 150.000 km olie gingen verbruiken i.v.m. versleten zuigerveren.vooral met een krachtige setup.dus dan pas vervangen.kan ik nog flink sparen :vertag

hier een filmpje van 2 runs (helaas overstemd de grote fan bijna alles,en het bestand is te groot om goed af te spelen :cry ):

ff hierop klikken..

collega mail me morgen zijn filmpjes.hoop dat ze beter zijn :swear

fotootje van de verschillende grafieken:

had liever wat dichterbij gestaan met foto's/filmen,maar was helaas verboden terein tijdens de run :cry

na 12 runs was dit het resultaat:

269 pk en 424 nm koppel.pk's scheelt bijna niks maar koppel is nu 45 nm meer..en wat het belangrijkste was..het vermogen komt nu direct vrij,dus zonder dip.op de terugweg effe flink gegast en het koppelverschil is wel degelijk merkbaar :jerry

hij rijdt super nu.kan V-max aan iedereen aanbevelen!meschien valt het voor sommigen op het forum tegen,maar ik vind het wel een goed gevoel dat ik mijn blokkie en turbo niet tot het uiterste drijf. :thumbup

dus de volgende stap zal nog een jaartje duren :agent

was weer een leuk dagje V-max ;)

mooi pand hebben ze daar :shock: en dr stond weer leuk spul tussen.een gestripte speedster turbo voor 1/4 mijl races:

na een bakje koffie ging de zaf op de dyno:

ze hebben er maar liefst 12!! runs en 3 uur over gedaan om de vermogensdip eruit te krijgen.hoogste bereikte vermogen was 278 pk maar de opbouw was niet goed.

er zat ook steeds een dip in het koppel :cry

het gemiddelde vermogen schommelde in de runs rond 270 pk.heb overlegd met markus,en hij zei dat meer vermogen wel mogelijk was,maar dat raadde hij af.

270 pk was goed te doen met een staandaard LET onderblok,maar meer was een tikkende tijdbom.en hij zei dat dat zonde zou zijn van mijn auto.(ik kreeg zelf complimentjes voor de aanpassingen aan mijn blok :jerry ) daarom zijn we niet hoger gegaan dan 1,1 bar laaddruk.over het ander onderblok (aangepast op meer pk's) hebben we het ook nog gehad,en wat ie zei klopte wel....rij met deze setup nog een jaartje en pas dan pas alles aan.dit omdat het onderblok nog 100% in orde was en de meeste LET's bij +/- 150.000 km olie gingen verbruiken i.v.m. versleten zuigerveren.vooral met een krachtige setup.dus dan pas vervangen.kan ik nog flink sparen :vertag

hier een filmpje van 2 runs (helaas overstemd de grote fan bijna alles,en het bestand is te groot om goed af te spelen :cry ):

ff hierop klikken..

collega mail me morgen zijn filmpjes.hoop dat ze beter zijn :swear

fotootje van de verschillende grafieken:

had liever wat dichterbij gestaan met foto's/filmen,maar was helaas verboden terein tijdens de run :cry

na 12 runs was dit het resultaat:

269 pk en 424 nm koppel.pk's scheelt bijna niks maar koppel is nu 45 nm meer..en wat het belangrijkste was..het vermogen komt nu direct vrij,dus zonder dip.op de terugweg effe flink gegast en het koppelverschil is wel degelijk merkbaar :jerry

hij rijdt super nu.kan V-max aan iedereen aanbevelen!meschien valt het voor sommigen op het forum tegen,maar ik vind het wel een goed gevoel dat ik mijn blokkie en turbo niet tot het uiterste drijf. :thumbup

dus de volgende stap zal nog een jaartje duren :agent

269pk is heel mooi :wors

Wat heb je aan je blok veranderd om dit resultaat te krijgen?

FMIC zie ik al ;)

Wat kostte dit grapje van 3 uur banken als ik vragen mag?

Mag eventueel ook per u2u :thumbup

269pk is heel mooi :wors

Wat heb je aan je blok veranderd om dit resultaat te krijgen?

FMIC zie ik al ;)

Wat kostte dit grapje van 3 uur banken als ik vragen mag?

Mag eventueel ook per u2u :thumbup

Laatste keer was ik ook 250,- kwijt, van half tien tot half drie(!) bezig geweest... ook een run of 10. Doen ze niet moeilijk over, top bedrijf.

Mooie cijfers Deef, en ik deel je mening over t blok. Ben nu voor z20leh aan t kijken, en laat z20let voor wat het is.

Laatste keer was ik ook 250,- kwijt, van half tien tot half drie(!) bezig geweest... ook een run of 10. Doen ze niet moeilijk over, top bedrijf.

Mooie cijfers Deef, en ik deel je mening over t blok. Ben nu voor z20leh aan t kijken, en laat z20let voor wat het is.

Terug
Naar boven