• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Interessant voor de vectra c 3.0 v6 diesel rijders

de blokken die ze voor de espace gebruikten hadden koelingsproblemen maar geen pomp probleem

liggen daar dan andere pompen op de motor?

die blokken zijn isuzu maar pompen weet ik niet zo

2.2 is niet te vergelijken met de 3L

deze 3L zijn ook geleverd in Renault, maar kijk maar eens op gemiddeld renault forum over dit blok..

Idem zelfde probleem.

Echter hij rijdt nu weer en beter dan ooit, dus vind het prima zo..

Als dit goed blijft gaan krijgt ie over half jaartje nog een fase 1 chip van EDS, hebben we nog wat power extra.

Prachtig en duidelijk topic met :kewlpics

Ik hooop met grote hopen dat ik dit probleem niet heb, en hoop dat je mijn vragen kunt beantwoorden.

Gezien mijn topic viewtopic.php?f=6&t=169261

heb ik na gister de volgende bevindingen: vanmorgen startte ie als vanouds en reageerde ook normaal met een goed vermogen.

Heb hem even flink op zijn lazer gegeven, niets aan de hand! Maar vanavond na het werk instappen en dan merk je het met starten al.

Na flink doorstarten (alsof het brandstoffilter leeg is) slaat ie pas aan. En met rijden lijkt het wel of er niet genoeg brandstof geleverd kan worden. Trap je dan toch door, krijg je de baco in je dashboard en loopt ie in een noodprogramma.

Als ik dan stop en het contact uit en weer aan zet, zijn alle problemen verholpen :wtf

Dus mijn vragen zijn: Als de pomp op zijn einde loopt, merk je dat dan continue of af en toe?

Had de jouwe ook de P0093 foutmelding?

Bij voorbaat dank ..

Lullige was dat de mijne geen foutmeldingen gaf.

Met starten had ik ook totaal geen problemen, echter met toeren willen maken en vermogen vragen hield die in...

Eerste conclusie daardoor was van de garage een lekkere verstuiver..

Alle verstuivers laten testen en zaten compleet vast! Nieuwe erin laten zetten, echter hebben we niet meer verder doorgedacht waarom zitten ze vast?

Maar goed auto reed weer, tot ineens na een rit hij weer begon in te houden bij vermogen vragen, vervolgens bij constante snelheid ineens brandstof inspuiting weg, geen gas reactie niks meer..

Echter heeft mijn wagen nooit een foutmelding of noodloop gegeven door dit probleem.

Vervolgens samen gaan zoeken met Gupy hier en die kwam erachter dat er een buitendienstoplossing was bij Opel omdat het ondertussen op de brandstofpomp begon te lijken en toen hebben we bovenstaande stappen uitgevoerd.

Nou. ik rij nu al 2 dagen met de Tech2 op schoot brandstofdruk turbodruk enz enz te koekeloeren.

Rijd weer als vanouds, start goed ....

Dacht vanmiddag toch even een verstuiverleiding te demonteren, maar dat is niet dus niet eventjes los te schroeven.

Heb voor de zekerheid de LMM en Turbodruk-sensor schoon gemaakt.

Ik kijk het maar weer aan een tijdje

Zou iemand voor mij eens kunnen kijken/meten of het normaal is dat de brandstofdruk na een nachtje

terugvalt naar 0 Mpa?

het jammere is dat zodra ik start, de Tech 2 geen stroom meer krijgt uit de stekker onder de asbak, waardoor hij opnieuw opstart. zodoende kan ik niet meten of de druk te lang wegblijft tijdens het starten...

Ik vermoed dat dat komt door haperende drukregelaar(s) wat weer betekent dat Wim-v6 gelijk had ;)

ik heb ook zon vermoeden, Druk blijft normaal op het systeem, anders krijg je er lucht in.

Moet de motor bij de koude start een of enkele slagen meer maken om aan te slaan???

Willem

Hoi,

Helaas maar waar maar op dit moment is de auto er mee uitgescheden:-(. Als de motor zou draaien zou ik wel kunnen rijden maar met starten is dit echt een serieus probleem geworden en heeft de auto besloten niet meer aan te slaan.

Nu heb ik besloten de auto maar weg te doen. Ik heb er geen vertrouwen meer in.

Heb je misschien een suggestie op de auto tijdelijk weer aan de praat te krijgen? zijn er lapmiddeltjes?

Nee zijn geen lapmiddeltjes voor...

Als ie alleen stottert en inhoud wil een flesje forte wel ff kort helpen, maar als ie al niet meer aanslaat zal dat niet meer helpen

Hebben ze uberhaupt met reviseren wel gekeken of je geen gruis in je pomp had?

Anders kan het met pech wel zo zijn dat er zelfs gruis in zit.

Hoi Kimmie,

Bedankt voor je reactie!

Helaas slaat de auto helemaal niet meer aan. Om eerlijk te zijn heb ik zelf helemaal geen idee hoe ze de pomp gereviseerd hebben. Als ik ga navragen is alles ook een beetje onduidelijk. Diegene zou het uitbesteed hebben en alles zou goed gedaan zijn..... Ik weet dus ook niet of gruis is achter gebleven. Misschien hebben ze alleen maar de drukregelaars schoon gemaakt en meer niet. Ik denk niet dat ik hier ga achter komen gezien zijn antwoorden.

Ik heb ook de motorkap open en je ziet helemaal niet eens die pomp zitten. Dat ding zit helemaal vol, echt ongelooflijk.

Aangezien de auto word ingeruild ga ik open kaart spelen en kijk ik wel waar het schip zal stranden maar wel balen zeg.....

Zowiezo bedankt voor de reactie!

Ja tis maar net ff wat de gek ervoor geeft..

Gemiddeld staan vecs met motorschade nog makkelijk voor opkoop tussen de 2 en 3000, maar verwacht met de huidige tijd geen vetpot op inruil :-(

Ik denk persoonlijk dat ze bij jou niet echt iets specifieks hebben uitgevoerd als ze allemaal vaag blijven, nadeel is alleen dat je zonder een ander het na laten kijken ze niet kan aanspreken op nalatigheid bij reviseren :-(

@Starrie wrote:Kimmie, heb je bij het wisselen van deze dingen ook pakkingen moeten vervangen?

Beter is wel omdat je egr los moet om die pakking te vervangen.

Drukregelaars zelf hebben geen pakking

Ik heb het niet gedaan :shock:

@kimmiej666 wrote:@Starrie wrote:Kimmie, heb je bij het wisselen van deze dingen ook pakkingen moeten vervangen?

Beter is wel omdat je egr los moet om die pakking te vervangen.

Drukregelaars zelf hebben geen pakking

Ik heb het niet gedaan :shock:

ohoh ;-) .... Ik heb van c00kie het lijstje gekregen met pakkingen wat je zou moeten/kunnen vervangen:

4x EGR pakking

2x inlaatpijp naar spruitstukpakking

1x inlaatspruitstukpakking naar cilinderkop

1x pakking brandstofleiding common-rail buis

(en brandstoffilter)

Ik ga die gewoon allemaal doen voor de zekerheid, het is zo lekker als die hele 3 liters het goed doen ^^.

Terug
Naar boven