• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

interieur verbouwing. ( is af !! )

pluuske

Post weleens wat
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden besloten om het interieur van mijn tigra aan te pakken .

Hier wil ik een klein projectje van maken .

Ik wil er een kunstleren interieur van maken .

De deuren ga ik zelf bekleden met skai leer.

En de achter zijkanten en de kofferbak inbouw ook

en voor de stoelen koop ik nieuwe kunst leren stoelen.

zo was het :

163k.jpg

Toen het stof eraf en daar zag ik een oude schuim/lijm laag . Ik verschillende manieren geprobeerd .

En toen bedacht dat het met een staalborstel wel eens zo kunnen werken .

Dit werkt idiaal .

het bovenste gedeelte in kale toestant :

154bm.jpg

toen het skai leer in gesmeerd met bison kit tix lijm waarvan ik ongeveer 1 pot per anderhalve deur voor nodig had .

skai leer ingesmeerd :

155so.jpg

toen alles even laten drogen , erop gelegd en netjes glad gestreken .

156qw.jpg

dan de randen netjes afgesneden de gaten voor de deur hendel en speaker uitgesneden en het gaatje voor de deurvergrendeling uitgesneden .

157bo.jpg

toen had ik dus 2 delen het onderste deel had ik als eerste bekleed maar prutsmuts geen foto's van gemaakt .

de 2 delen heb ik toen in elkaar gelijmd .

en toen had ik dus mijn eerste deur paneel af waar ik best trots op ben , ik vind het er mooi uitzien .

161mc.jpg

toen nog even monteren

162go.jpg

ondertussen heb ik verschillende interieur delen donker rood gespoten : klokje , asbak , en de 2 deur greep plaatjes .

ondertussen de andere kant gedaan :

168lj.jpg

en toen heb ik ook een sportstuur gemonteerd :

169rf.jpg

dan het totaal plaatje tot nu toe :

170y.jpg

de plannen zijn nog :

kunstleren sportstoelen .

de 2 zijpanelen tot achter aan bekleden .

de kofferbak inbouw bekleden en plaatsen .

en dat was het dan .

ik hoop dat jullie dit een intressant project vinden ?

Groetjes Pascal

Ziet er goed uit! :)

En ja, is dat moeilijk om te doen? Misschien is het leuk om er een cursusje van te schrijven? Er zullen vast meer mensen met interesse zijn :)

Ziet er goed uit! :)

En ja, is dat moeilijk om te doen? Misschien is het leuk om er een cursusje van te schrijven? Er zullen vast meer mensen met interesse zijn :)

mooie deuren, was ook van plan er iets aan te doen. denk dat ik de onderste panelen gewoon vervang door kant en klare polyester panelen :D

Maar waarom maak je in godsnaam een paar delen rood van binnen?

mooie deuren, was ook van plan er iets aan te doen. denk dat ik de onderste panelen gewoon vervang door kant en klare polyester panelen :D

Maar waarom maak je in godsnaam een paar delen rood van binnen?

Ja dat rood is ieder voor zich ik vind het mooi een ander niet , beetje variatie houden he .

Het gebruik van skai leer was best makkelijk en was inderdaad mijn eerste keer . Ga de panelen tot achter in de kofferbak binnenkort doen . Eerst even wat meer skai bestellen .

Ik zou binnenkort eens kijken of ik een how to ervan kan maken

Ja dat rood is ieder voor zich ik vind het mooi een ander niet , beetje variatie houden he .

Het gebruik van skai leer was best makkelijk en was inderdaad mijn eerste keer . Ga de panelen tot achter in de kofferbak binnenkort doen . Eerst even wat meer skai bestellen .

Terug
Naar boven