• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

interieur verbouwing. ( is af !! )

bedankt voor de toevoegingen .hier heb ik zelf ook nog veel aan :angel

het bankje zit er nu helemaal in zal ik even foto's van maken .

ik heb het skai leer ook verwarmd werkt idiaal .

lucht bellen krijg je haast niet alleen vouwen en kreuken .

mijn rechter paneel is ook niet zo heel mooi geworden ivb een breukje . agja ziet er al een stuk beter uit .

vind de panelen hier boven egt super mooi

van die vouwen had ik bij het hemel ook last van, heb deze met een fohn warmgemaakt en zo goed als weggekregen met de roller.

ik ga het hemel nog wel een keer overnieuw doen, helaas had de vorige eigenaar de oude bedekking erop vastgekit i.p.v. gelijmt. en ondanks dat ik alle kit zorgvuldig weg heb gehaald zie je nogsteeds de sporen zitten.

had in de plannig om het volgende hemel eerst van een laag polyestermatten/hars te voorzien zodat het helemaal vlak te schuren is.

heb het voordeel dat er een rolkooi tegenaan zit die alle aandacht wegtrekt, voorlopig kan het er dus wel mee door.

van die vouwen had ik bij het hemel ook last van, heb deze met een fohn warmgemaakt en zo goed als weggekregen met de roller.

ik ga het hemel nog wel een keer overnieuw doen, helaas had de vorige eigenaar de oude bedekking erop vastgekit i.p.v. gelijmt. en ondanks dat ik alle kit zorgvuldig weg heb gehaald zie je nogsteeds de sporen zitten.

had in de plannig om het volgende hemel eerst van een laag polyestermatten/hars te voorzien zodat het helemaal vlak te schuren is.

heb het voordeel dat er een rolkooi tegenaan zit die alle aandacht wegtrekt, voorlopig kan het er dus wel mee door.

Allemaal mooi gedaan goeie tips en raad eens dankzij jullie ga ik ook knutselen !

DSC09742.JPG

Kaal maken van het paneel heb ik anders gedaan, ik had helaas geen stoomcleaner staan en zocht het niet na met werk te gaan.

Wat ook werkt, zet een staalborstel op je boormachine, dan heb je hem ook snel kaal !

Nu moet ik gaan bekleden, maar al die klote vormen houden me even tegen, k vraag wat hulp dan maak k het binnenkort af.

IMAG0134.jpg

Kaal maken van het paneel heb ik anders gedaan, ik had helaas geen stoomcleaner staan en zocht het niet na met werk te gaan.

Wat ook werkt, zet een staalborstel op je boormachine, dan heb je hem ook snel kaal !

Nu moet ik gaan bekleden, maar al die klote vormen houden me even tegen, k vraag wat hulp dan maak k het binnenkort af.

IMAG0134.jpg

goed bezig :) staalborstel op boormachine zal mischien nog wel harder gaan als de handborstel :agent

2l8bthu.jpg

laats achterbank afgemaakt en gemonteerd .

vind het zelf leuk uitzien .

nu moet ik alleen nog kunst leren stoelen bestellen en plaatsen maar hier wacht ik nog even mee.

goed bezig :) staalborstel op boormachine zal mischien nog wel harder gaan als de handborstel :agent

2l8bthu.jpg

laats achterbank afgemaakt en gemonteerd .

vind het zelf leuk uitzien .

nu moet ik alleen nog kunst leren stoelen bestellen en plaatsen maar hier wacht ik nog even mee.

Mooi gedaan ! word een supernet interieur zo te zien !

Staalborstel op de boormachine was wel nodig om die witte laag onder het stof eraf te krijgen.. man man wat een zooi haha magoed, ik ga vrijdag me deurpanelen doen, heb wat hulp gevraagd om te voorkomen dat k het niet snel genoeg in zijn vorm wrijf. Ken de lijm ook niet goed heb er nog nooit mee gewerkt !

Mooi gedaan ! word een supernet interieur zo te zien !

Staalborstel op de boormachine was wel nodig om die witte laag onder het stof eraf te krijgen.. man man wat een zooi haha magoed, ik ga vrijdag me deurpanelen doen, heb wat hulp gevraagd om te voorkomen dat k het niet snel genoeg in zijn vorm wrijf. Ken de lijm ook niet goed heb er nog nooit mee gewerkt !

Toch maar voor Bison Spuitlijm gekozen zelfde werking als Bison TIX

DSC09749.JPG

Niet slecht voor de eerste keer toch ? Ik denk dat de andere panelen nog beter worden omdat ik het nu een keer heb gedaan.

Toch maar voor Bison Spuitlijm gekozen zelfde werking als Bison TIX

DSC09749.JPG

Niet slecht voor de eerste keer toch ? Ik denk dat de andere panelen nog beter worden omdat ik het nu een keer heb gedaan.

Aja de achterpanelen komen nu ook nog :P

Ben er tevreden meer.

Nou kijk de lijm spray je op zowel het paneel als op het skai. Na 10 - 25 min drogen kun je de delen op elkaar leggen, vanaf dat moment hecht het echt aan elkaar vast als je het in de goeie vorm duwt blijft het gelijk zitten. Mocht je een foutje maken kun je het nog even los trekken mits je dat meteen doet! en nogmaals het in de vorm duwen. Skaileer is ook rekbaar dus je kunt het ook om de hoekjes trekken. Met de juiste lijm blijft het dan ook gelijk zitten dus houd het die vorm aan !

Thanks !

Aja de achterpanelen komen nu ook nog :P

Ben er tevreden meer.

Nou kijk de lijm spray je op zowel het paneel als op het skai. Na 10 - 25 min drogen kun je de delen op elkaar leggen, vanaf dat moment hecht het echt aan elkaar vast als je het in de goeie vorm duwt blijft het gelijk zitten. Mocht je een foutje maken kun je het nog even los trekken mits je dat meteen doet! en nogmaals het in de vorm duwen. Skaileer is ook rekbaar dus je kunt het ook om de hoekjes trekken. Met de juiste lijm blijft het dan ook gelijk zitten dus houd het die vorm aan !

Thanks !

Terug
Naar boven