• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Interieur verlichting

Kijk snelle reacties van mensen uit de buurt :D :D :thumb

Morgen eens het dashboard uit elkaar halen en kijken wat ik tegenkom....scheelt dat ik nog een rammelhok heb waar ik ff mee op en neer naar Heuts kan rijden.

Wil het morgenavond allemaal in orde hebben zodat ik mijn rammelhok voor export kan aanbieden en met de zafira kan gaan rijden :D

Zo voor vandaag de handdoek maar in de ring gegooid :(

Kreeg het dashboard niet verwijderd,wel los maar niet zover dat ik aan de tellerbak kon schroeven.

Wel heb ik lampjes gewoon normale geen led.

In de lente met betere temp. poging 2 en dan zal ik het stuurhuis ook vrij maken van kappen en hendels

Dat is een heel mooi aanbod maar is het niet verstandiger om op warmer weer te wachten????

Is het dashboard ook iets meegevender ;)

Zo de lampjes toch erin gekregen :jerry

Het bleek dat je het stuur ook naar je toe kon trekken maar heb evengoed nog de hendels van het licht en ruitenwisers moeten verwijderen.

Anders kon je er gewoon niet tussen komen.

Ik heb het geprobeerd met alleen het stuur verplaatsen maar kwam net een cm of 4 tekort om het dashboard eruit te trekken.

Maar ben blij dat de boel weer helemaal verlicht is.

Heren, ben ook van plan mijn interieur verlichting aan te passen. Ik heb dit topic goed doorgespit en weet welke lampjes ik nodig heb en hoe deze te monteren.

Ik heb toch nog enkele vragen:

- Welk type lampjes heb ik nodig voor de verlichting van de raamopeners en verlichtingknoppen?

- Heeft iemand ervaring met de set van Incar Design? (http://www.incardesign.nl/contents/nl/d75_02.html" onclick="window.open(this.href);return false;)

- Ik koop regelmatig electronica bij Dealextreme in China. Zouden deze lampjes - http://dx.com/p/b8-5-0-18w-10lm-2-s...cense-indicator-lamp-blue-dc-12v-2-pcs-179180" onclick="window.open(this.href);return false; - een goedkoop alternatief zijn?

hoi

voor je raamknoppen en lichtknop staat op crazyleds.co.uk volledig uitgelegd

kun je volledige setjes kopen en die zijn ook zeker aan te raden heb namelijk ook alles van crazyleds

maar het insolderen van de raamknoppen enzo is niet makkelijk hoor :-)

in de stoelverwarmingknoppen en tc knop en raamknoppen zitten namelijk allemaal dezelfde

hele gewone kleine ledjes in geen smd's dus

maar raadpleeg crazy leds maar eens :-)

@opel-motorsport wrote:hoi

voor je raamknoppen en lichtknop staat op crazyleds.co.uk volledig uitgelegd

kun je volledige setjes kopen en die zijn ook zeker aan te raden heb namelijk ook alles van crazyleds

maar het insolderen van de raamknoppen enzo is niet makkelijk hoor :-)

in de stoelverwarmingknoppen en tc knop en raamknoppen zitten namelijk allemaal dezelfde

hele gewone kleine ledjes in geen smd's dus

maar raadpleeg crazy leds maar eens :-)

De uitleg kan ik niet vinden op crazyleds, heb je een linkje?

Van Crazyleds heb ik dus de volgende setjes nodig:

Astra G DIY LED Headlight switch conversion kit 4,99

Astra G LED dash kit 12,49

Astra G LED electric window switch conversion kit 1,99

Totaal 19,47 = € 22,56

Is dit echt alles of mis ik dan nog iets?

je zegt het toch zelf :-)

head light switch

window switch miss 2x of is het een setje voor de 2 ?

en dash kit moet je 6 van die b8, 5d lampjes hebben zo indraaifittingen

en dan ligt eraan welk type cerwamringsunit je hent

een heeft nog 2 van die lampjes zitten

en de andere heeft een steek zelfde als de sigaretten aansteken t5 alsk me niet vergis

sander weet dat uit zijn hoofd denk ik zo :-)

en dan heb ik de tc schakelaar en de stoelverwarmingsknoppen

en binnenverlichting ook ff daar besteld :-)

De setjes zijn al onderweg van Crazyleds :thumb

Mijn verwarmingsunit is inderdaad een steek T5 die achter de middelste knop zit.

Nu zit ik alleen nog met de lampjes van de recirculatie, AC en achterruitverwarming. Hier kan ik niets over vinden. Heb je nog een handige tip?

de verwarmingsunit en de recirculatie en ac en achterruitverwarming is datzelfde t5 lampje :-)

mijn wagen heeft dezelfde unit :-) de 3 knoppen worden door het lampje achter de middenste knop verlicht :-)

en een handige tip eeeuhm :-) enige is dat je echt een fijne lange punt op de soldeerbout moeten hebben :-)

want dat is echt een geklooi :-)

Das vreemd... Vanmiddag heb ik dat T5 lampje achter de middelste knop verwijderd, toen ik de knopjes van de AC etc. indrukte waren deze toch nog oranje verlicht. Hier zitten bij mij dus toch nog afzonderlijke lampjes in :wtf

Heb de raamschakelaars ook open gehad, zijn inderdaad erg kleine ledjes. Heb gelukkig wel een soldeerbout met spitse punt :D

ja als je ze indrukt wel ja

dan zijn de mijne ook nog orznje verlicht ale het kleinr streepje toch

alsk mijn licht opzet wofden de knoppen wit :-)

had geen zin om ook nog in die knoppen ledjes gazn te maken dat het

aan/uit lampje ook wit is :-)

Ueergh. Ben ziek geweest maar hier ben ik dan.. Lampjes in de knoppen zijn erg klein om te gaan solderen. dit zijn lampjes zo groot (klein) als 2mm..

Terug
Naar boven