• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Internet fraude?

Thurrock

Post weinig
Heb ik weer krijg ik vandaag een brief in de post van click and buy, dat ik een bedrag van 655 euro moet betalen, voor iets wat ik op Pstarts (wat is pstarts?) zou hebben gekocht.

Wat moet ik hier mee doen?

Ik heb ook geen e-mails gehad van hun, en de laatste x dat ik c&b gebruikt heb was in 2009 en dat was gewoon netjes betaald.

Kan ook niet meer inloggen op mijn C&B account.

scan1dp.jpg

@waltwalt500 wrote:Deurwaarders komen niet meer aan de deur voor bedragen onder de 5000€ (nieuwe wet sinds kort)

Dus dat scheeld

Btw wat een wazig bedrijf zeg dat click and buy....snap echt niet dat mensen daar nog kunnen intrappen

http://www.dejaap.nl/2010/08/13/de-maffiapraktijken-van-click-and-buy/" onclick="window.open(this.href);return false;

Moest in 2009 een keer iets kopen vanuit Amerika, ik heb geen creditcard dus ik moest het wel via hun doen.

Even kijken welk politie bureau er open is op zaterdag op dit tijdstip

Edit, bureau in Purmerend is open 24 uur per dag hoop dat ik daar serieus word genomen.

@waltwalt500 wrote:Deurwaarders komen niet meer aan de deur voor bedragen onder de 5000€ (nieuwe wet sinds kort)

Dus dat scheeld

Btw wat een wazig bedrijf zeg dat click and buy....snap echt niet dat mensen daar nog kunnen intrappen

http://www.dejaap.nl/2010/08/13/de-maffiapraktijken-van-click-and-buy/" onclick="window.open(this.href);return false;

Moest in 2009 een keer iets kopen vanuit Amerika, ik heb geen creditcard dus ik moest het wel via hun doen.

Even kijken welk politie bureau er open is op zaterdag op dit tijdstip

Edit, bureau in Purmerend is open 24 uur per dag hoop dat ik daar serieus word genomen.

Met andere woorden, gewoon naar de bank gaan en een Credit Card aanschaffen (mits dat mogelijk is natuurlijk) :angel

dan hoef je niet met zulke bedrijfjes in zee te gaan.

toch wel handig hoor zo'n ding (mits je er verstandig mee omgaat en je zorgvuldig met je gegevens omgaat)

Met andere woorden, gewoon naar de bank gaan en een Credit Card aanschaffen (mits dat mogelijk is natuurlijk) :angel

dan hoef je niet met zulke bedrijfjes in zee te gaan.

toch wel handig hoor zo'n ding (mits je er verstandig mee omgaat en je zorgvuldig met je gegevens omgaat)

@Arjen wrote:Is allemaal nep, je had gewoon niet moeten reageren. ;)

als het allemaal nep is waarom geeft dat bedrijf dan aan dat de ts een aangifte moet doen wegens id vervalsing of zo?

waneer ts nu aangifte gaat doen is dat (als het zoals jij zegt allemaal nep is) een valse aangifte, waneer ts dan deze mail meeneemt naar het buro en aantoont dat hij van hun in zekere zin aangifte moest doen is dat bedrijf verantwoordelijk voor die valse aangifte, lijkt me niet dat een oplichtersbedrijfje daar op zit te wachten.

maar als er serieus wel iemand op jou gegevens iets gekocht heeft is het toch volgens mij heel makkelijk na te gaan bij dat bedrijf, dat pakketje wat er besteld is is ergens heen gestuurd toch? dus waneer je het afleveradres weet dan heb je hem al toch?

maar jah, toch kijk ik ergens niet raar op dat arjen wel gelijk heeft ondanks het punt wat ik net zei

@Arjen wrote:Is allemaal nep, je had gewoon niet moeten reageren. ;)

als het allemaal nep is waarom geeft dat bedrijf dan aan dat de ts een aangifte moet doen wegens id vervalsing of zo?

waneer ts nu aangifte gaat doen is dat (als het zoals jij zegt allemaal nep is) een valse aangifte, waneer ts dan deze mail meeneemt naar het buro en aantoont dat hij van hun in zekere zin aangifte moest doen is dat bedrijf verantwoordelijk voor die valse aangifte, lijkt me niet dat een oplichtersbedrijfje daar op zit te wachten.

maar als er serieus wel iemand op jou gegevens iets gekocht heeft is het toch volgens mij heel makkelijk na te gaan bij dat bedrijf, dat pakketje wat er besteld is is ergens heen gestuurd toch? dus waneer je het afleveradres weet dan heb je hem al toch?

maar jah, toch kijk ik ergens niet raar op dat arjen wel gelijk heeft ondanks het punt wat ik net zei

ja dan sta je lijkt mij iets sterker,want anders staat een keer de deurwaarder voor je deur om die 655,- euro te innen.En dan heb je bewijs dat je aangifte hebt gedaan tegen fraude en je dat niet gaat betalen.

ja dan sta je lijkt mij iets sterker,want anders staat een keer de deurwaarder voor je deur om die 655,- euro te innen.En dan heb je bewijs dat je aangifte hebt gedaan tegen fraude en je dat niet gaat betalen.

Trouwens hoe kan ik aantonen dat er een strafbaar feit gepleegd is, en dat niet gewoon probeer om onder een betaling uit te komen.

Terug
Naar boven