• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

internet-> telefoon lijn utp lijn??

rpjverhoev

Post weleens wat
heey mensen,

ik heb nu thuis een internetaansluiting en ik wil via een telefoon kabel welke na mn internetkastje zit een pc aansluiten...hoe moet ik mn draden steken..

ik heb ergens gelezen dat ik de 4 adrige telefoon kabel kan gebruiken op de aansluiting 123 en 6 van de utp kabel..klopt dit ook?

dus dit is de situatie in het kort:

telefoon aansluiting->internetkasje->utp->telefoonlijn->utp->pc.

mvg

rene verhoeven

inderdaad pin 1, 2, 3 en 6 moet je 1:1 doorverbinden

Kijk even als er aderparen getwist zijn (2 draden om elkaar heen gedraaid) dan moet je 1 paar voor pin 1 en 2 gebruiken en het andere paar voor pin 3 en 6.

Als het geen getwiste bekabeling is bestaat de kans dat je verbinding niet optimaal is.......

niet teveel zelf gaan zitten rommelen met bedrading. gewoon UTP -> internetkastje -> UTP

UTP kabel kost niet zoveel, niet op bezuinigen. Zorg dat je niet minder dan CAT5 kabel hebt, kan veel in snelheid schelen.

Telefoonkabel kan inderdaad, maar aangezien dit niet getwist is, krijg je al snel, een waardeloze verbinding.

Via zo;n kabeltje, van beneden, naar de verdieping, recht boven het kastje, gaat vaak al niet.

Maar als er al een telefoonkabel ligt, kun je er toch ook zo een gewone UTP kabel doorheen trekken?

er zijn ook van die converters rj45 --> UTP.

waarom heb je niet gebruikelijke setup?

tel.lijn-->Modem-->router-->PC's

origineel gepost door Roelof

inderdaad pin 1, 2, 3 en 6 moet je 1:1 doorverbinden

Kijk even als er aderparen getwist zijn (2 draden om elkaar heen gedraaid) dan moet je 1 paar voor pin 1 en 2 gebruiken en het andere paar voor pin 3 en 6.

Als het geen getwiste bekabeling is bestaat de kans dat je verbinding niet optimaal is.......

dit gaat wel werken maar dan moet je op de computer de netwerk kaart vast op 10 megabit half duplex zetten. dan gaat het werken...meer dan dit op een ongetwiste kabel gaat bijna nooit lukken. overspraak naar de andere draden is dan te groot.

Terug
Naar boven