• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Interval distributieriem

@Dano1.6_8V wrote:Distributieriem is het enigste wat ik niet zelf doe aan een auto.

Dat blijf ik altijd linke soep vinden. En dat terwijl ik van meerdere mensen hoor dat het vervangen van een riem op een X16Szr heel goed te doen is, maar ik durf het gewoon niet omdat ik geen ervaring er mee heb...

Voor mij word het binnenkort ook de eerste keer, en ik doe dit dan ook met hulp van een forumlid, zodat je een backup hebt. Dat vond ik wel zo fijn.

@Dano1.6_8V wrote:Distributieriem is het enigste wat ik niet zelf doe aan een auto.

Dat blijf ik altijd linke soep vinden. En dat terwijl ik van meerdere mensen hoor dat het vervangen van een riem op een X16Szr heel goed te doen is, maar ik durf het gewoon niet omdat ik geen ervaring er mee heb...

Zo leer je nooit wat natuurlijk...

@Mous wrote:Vandaag maar distributieset besteld met waterpomp, van het weekend ff doen. Hij is voor het laatst dik tien jaar geleden vervangen, toen stond ie op 65.000 km. Nu pas op 83.000 maar toch, na zo'n lange tijd.

10 jaar is inderdaad erg lang. Toch kans op uitdroging en haarscheurtjes. Zelfde verhaal met banden, die moet je simpelweg niet te lang in / onder de auto hebben vanwege uitdroging en ander gedoe.

Hij zag er nog erg goed uit! 60.000 is ook wel erg voorbarig bij een 1.4 hoor. Maar goed het is een zekerheidje. multiriem vertoonde wel lichte haarscheurtjes door uitdroging maar viel mee.

Terug
Naar boven