• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

invoeren naar belgië

nog even aan het zoeken geweest

Verklaring RDW

Aan de balies van de RDW-keuringsstations en de klantenbalies van de RDW in Veendam, Zoetermeer en Den Bosch, kunt u een verklaring krijgen die u kunt afgeven aan de autoriteiten van het land waar u het voertuig wilt registreren. De verklaring is ook onder aan deze pagina te downloaden. In de verklaring staat dat andere EU-landen naar aanleiding van de uitspraak van de Europese Commissie verplicht zijn de registratie van in Nederland geregistreerde voertuigen over te nemen. De verklaring is opgesteld in het Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans en Portugees. U kunt deze verklaring gebruiken om het standpunt van de RDW over te brengen.

Is de verklaring niet voldoende, dan kunt u nog informatie over het voertuig opvragen bij:

• Importeur/dealer/fabrikant in land van bestemming

• Importeur/dealer/fabrikant in Nederland

Dus volgens jou zou het dus wel kunnen lukken? Het is raar dat je op het internet hier geen kant en klare antwoorden over vind. Er moeten toch nog mensen in deze situatie geweest zijn?

Dus volgens jou zou het dus wel kunnen lukken? Het is raar dat je op het internet hier geen kant en klare antwoorden over vind. Er moeten toch nog mensen in deze situatie geweest zijn?

maare

in belgie, als je de auto als oldtimer inschrijft hoef je nooit meer naar de keuring toch??

dan schrijf je m in als 1600 oldtimer, en hang je daarna de 2200 ervoor

op die manier rijden er meerdere 2l corsa's rond in belgie

maare

in belgie, als je de auto als oldtimer inschrijft hoef je nooit meer naar de keuring toch??

dan schrijf je m in als 1600 oldtimer, en hang je daarna de 2200 ervoor

op die manier rijden er meerdere 2l corsa's rond in belgie

ja dit wist ik maar de oldtimerkeuring heeft serieuze beperkingen ivm het gebruik van de wagen, niet als het donker is, max. km van huis etc...

en het zou gewoon mooi zijn als de 2200 op papier staat..

ja dit wist ik maar de oldtimerkeuring heeft serieuze beperkingen ivm het gebruik van de wagen, niet als het donker is, max. km van huis etc...

en het zou gewoon mooi zijn als de 2200 op papier staat..

oww ok

dat wist ik dus niet...dacht dat je er dan gewoon mee mocht rijden, alleen dat het niet je enige auto mocht zijn...

rare regeling...

en ik vind t nog steeds raar dat een NL kenteken+gegevens niet overgenomen word in belgie...

weet van iemand die een standaard corsa a gsi uit duitsland naar belgie haalde, ging om een e16sei ( irmscher versie ) orrigineel door opel uitgebracht

en zelfs voor deze speciale versie was een attest vereist ( de SEI was nooit in belgie geleverd )

die regelingen daar zijn echt vaag zeg

ben ik ff blij dat t in NL iets beter geregeld is

ff 53 euri aftikken en je hebt op kenteken wat je wil

heb voor de belgen onder ons even de rdw gemaild :P

oww ok

dat wist ik dus niet...dacht dat je er dan gewoon mee mocht rijden, alleen dat het niet je enige auto mocht zijn...

rare regeling...

en ik vind t nog steeds raar dat een NL kenteken+gegevens niet overgenomen word in belgie...

weet van iemand die een standaard corsa a gsi uit duitsland naar belgie haalde, ging om een e16sei ( irmscher versie ) orrigineel door opel uitgebracht

en zelfs voor deze speciale versie was een attest vereist ( de SEI was nooit in belgie geleverd )

die regelingen daar zijn echt vaag zeg

ben ik ff blij dat t in NL iets beter geregeld is

ff 53 euri aftikken en je hebt op kenteken wat je wil

heb voor de belgen onder ons even de rdw gemaild :P

Geachte heer Van Dijk

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende Naar mijn mening is Belgie verplicht volgens de EU regelgeving het voertuig in gewijzigde vorm toe te aten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld laten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld en goedbevonden zijn in Nederland. Dit moet ook blijken uit het Nederlandse kentekenbewijs Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.

Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice

RDW

het is dus moglijk een auto met andere motor in belgie te krijgen

Geachte heer Van Dijk

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende Naar mijn mening is Belgie verplicht volgens de EU regelgeving het voertuig in gewijzigde vorm toe te aten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld laten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld en goedbevonden zijn in Nederland. Dit moet ook blijken uit het Nederlandse kentekenbewijs Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.

Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice

RDW

het is dus moglijk een auto met andere motor in belgie te krijgen

Ze zijn het gewoon verplicht volgens eu norm

dus een corsa c20xe kan je gewoon rijden in belgie als je m invoerd met c20xe kenteken uit nederland of duitsland

Terug
Naar boven