• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

invoeren naar belgië

Ze zijn het gewoon verplicht volgens eu norm

dus een corsa c20xe kan je gewoon rijden in belgie als je m invoerd met c20xe kenteken uit nederland of duitsland

[rquote=1850387&tid=138914&author=jblfreak]Ze zijn het gewoon verplicht volgens eu norm

dus een corsa c20xe kan je gewoon rijden in belgie als je m invoerd met c20xe kenteken uit nederland of duitsland [/rquote]

Ze zijn wel meer dingen "verplicht" volgens EU norm.

Maar ondertussen gebeurt nog altijd dat wat ze zelf willen.

Daarom zou ik persoonlijk alle 2.2 spul ombouwen in het 1.6 blok (kwestie van opboren naar grotere diameter, en onderin iets materiaal weg veilen om plaats te maken voor de grotere slag)

Als daarna alle oude aanbouwdelen er weer op zitten, is er niemand die het weet of zien kan.

Kop kun je immers zo omzetten (oude was kapot :P)

[rquote=1850387&tid=138914&author=jblfreak]Ze zijn het gewoon verplicht volgens eu norm

dus een corsa c20xe kan je gewoon rijden in belgie als je m invoerd met c20xe kenteken uit nederland of duitsland [/rquote]

Ze zijn wel meer dingen "verplicht" volgens EU norm.

Maar ondertussen gebeurt nog altijd dat wat ze zelf willen.

Daarom zou ik persoonlijk alle 2.2 spul ombouwen in het 1.6 blok (kwestie van opboren naar grotere diameter, en onderin iets materiaal weg veilen om plaats te maken voor de grotere slag)

Als daarna alle oude aanbouwdelen er weer op zitten, is er niemand die het weet of zien kan.

Kop kun je immers zo omzetten (oude was kapot :P)

[rquote=1850309&tid=138914&author=jblfreak]Geachte heer Van Dijk

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende Naar mijn mening is Belgie verplicht volgens de EU regelgeving het voertuig in gewijzigde vorm toe te aten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld laten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld en goedbevonden zijn in Nederland. Dit moet ook blijken uit het Nederlandse kentekenbewijs Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.

Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice

RDW

het is dus moglijk een auto met andere motor in belgie te krijgen[/rquote]

Ik ben echt blij dat je er zoveel moeite voor doet, zelf wist ik niet goed waar te beginnen, nu moet ik alleen nog de keuze maken of ik dit allemaal wil doen, of dat ik gewoon met de 1.6 naar de keuring rijd, en daarna wel zie wat ik er mee doe...

Bedankt alvast voor de vele reacties!

Hopelijk passeert er nog eens iemand die daadwerkelijk deze methode van invoeren heeft toegepast, zou mooi zijn als ik bewijs had dat het daadwerkelijk kan!

[rquote=1850309&tid=138914&author=jblfreak]Geachte heer Van Dijk

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende Naar mijn mening is Belgie verplicht volgens de EU regelgeving het voertuig in gewijzigde vorm toe te aten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld laten. De motorwijziging moet dan wel beoordeeld en goedbevonden zijn in Nederland. Dit moet ook blijken uit het Nederlandse kentekenbewijs Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd.

Met vriendelijke groet, Medewerker Klantenservice

RDW

het is dus moglijk een auto met andere motor in belgie te krijgen[/rquote]

Ik ben echt blij dat je er zoveel moeite voor doet, zelf wist ik niet goed waar te beginnen, nu moet ik alleen nog de keuze maken of ik dit allemaal wil doen, of dat ik gewoon met de 1.6 naar de keuring rijd, en daarna wel zie wat ik er mee doe...

Bedankt alvast voor de vele reacties!

Hopelijk passeert er nog eens iemand die daadwerkelijk deze methode van invoeren heeft toegepast, zou mooi zijn als ik bewijs had dat het daadwerkelijk kan!

Zal ik hier ook even op reageren...

Vergeet het maar gewoon van hem als 2.2 in te schrijven. Ik ben al 6 maanden bezig. Geloof mij, in Belgie, een nachtmerrie. En ik ben dan nog bezig voor een oldie inschrijving.

Zal ik hier ook even op reageren...

Vergeet het maar gewoon van hem als 2.2 in te schrijven. Ik ben al 6 maanden bezig. Geloof mij, in Belgie, een nachtmerrie. En ik ben dan nog bezig voor een oldie inschrijving.

Terug
Naar boven