• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Iphone 5/5s/6/6s/7 als navigatie/muziek i.c.m cd70 navi Astra H 2009

Hey allemaal,
Ik had dit topic al gemaakt voor de update van het nieuwe forum echter is door de update dit topic verloren gegaan en ik wil de geïnteresseerden toch even op de hoogte brengen.

Het verhaal was als volgt:
Ik had in mij Astra G een radio met usb aansluiting, en daar was ik heel blij mee, muziek, geluid van de navigatie ging allemaal probleemloos over de speakers.
Echter bij de aankoop van de Astra H had ik daar niet bij stilgestaan.
Probleem met de astra h is dat je de aux-ingang (in mijn geval) onder de armsteun vindt en de usb lader (in de 12volt aanluiting) bij het dashboard.
Dat betekende in eerst instantie twee kabels die ik door de helft van de auto moet gaan laten slingeren, super irritant dus!
Ik wilde gewoon één kabel die naar mijn iphone gaat, waarmee de telefoon wordt opgeladen en de radio voorzien wordt van een geluidssignaal.
Ik kon de -voor de hand liggende- keuze maken om een aftermarket radio in te bouwen en daarmee een heleboel opties verliezen of de originele radio te behouden en bijv. een Parrot in te bouwen.
Ik wilde geen van die twee opties, ik wilde de originele radio behouden en géén parrot.
Na veel zoeken kwam ik uit bij een adapter van belkin die de aanluiting van de iphone in tweeën splitst, waardoor je de aux-kabel (met alsnog een verloopstekkertje van Apple) en usb-kabel al kon verminderen naar één kabel.
Echter dat tussenstuk van Belkin koste al gauw €40.
Uiteindelijk verder gaan zoeken en gekomen op ildock.
f99426e87025642e4a24bc4d90cfeec5.jpg

Hetzelfde principe, alleen dan de splitsing met een daadwerkelijke 3,5mm jack en een lightningaansluiting om de telfoon op te kunnen laden, ideaal!
7932d462ec165c49b9368aaa30ce08fa.jpg

Nou, ik wilde geen blok met kabels aan mijn telefoon voor het dashboard hebben hangen dus ook gelijk een lightning-verlengkabel in huis gehaald:
b997f365a75a9ef6a226b3a82c8013f9.jpg

Ik wilde alles netjes wegwerken zodat er bijna niets tot niets van te zien zou zijn.
Dus ik ben begonnen met de middenconsole en dashboard uit elkaar te gaan halen, dus radio eruit:
dfd9d041c4a3dfa19e64e9f1ff386cd1.jpg

Middenconsole los:
7ddf74a9e49bf58a4068753ce2e1085e.jpg

Hele front eraf:
6a963eab1d916187ad7d05e96b4c6256.jpg

Lightning verlengkabel doorvoeren:
a8ff7dab9c16f403e0ef1191158cfe98.jpg

Alles aansluiten bij de middenconsole:
62e05ba481d3d1f410c41b2d4ec39714.jpg

c68644fdbcfb9f52c9c893bad2bc4fd4.jpg

De originele usb-kabel (lightning) aansluiten op 12volt en onder de climate control laten gaan richting OBD stekker.
bc133a6a65dea428a9b321aa09a4c895.jpg

Vervolgens alles terug op de plek zetten....
3f889198e5bd5ff0a4ca9075b53c9e93.jpg

En klaar!
Lekker strak, én zonder de auto van niet originele onderdelen te moeten voorzien.

Wat vinden jullie ervan?

Terug
Naar boven