• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

irritante rammel in versnellingspook

OscaR-16v

Post vaak
ik rij een astra g sport editie 2(z1.6xe)

nou heb ik al vanaf begin af aan een akelig irritante rammel in mijn versnellingspook. Het lijkt weg te komen bij het palletje die ik omhoog trek om hem in de achter te zetten. Er zit een grijs achtig pook knop in.(de originele van de sport editie 2)

Zijn er mensen met het zelfde probleem?

nou ik kan er niet aan wennen, wat een takke geluid. vooral bij overschakelen naar de 3 en dan gas geven ratelt de pook als een gek.

is hier geen oplossing voor?

was dat niet wat met een blokje op een kruiskoppeling ofzo? nabij de bak, net erboven richting schutbord...

@Ghanz wrote:was dat niet wat met een blokje op een kruiskoppeling ofzo? nabij de bak, net erboven richting schutbord...

ik durf het niet te zeggen, ben al een uur aan het googelen maar kan nog geen oplossing vinden :swear

Ik heb dit nu ook met mn F.

Volgens de VOD moet je de ring die om de stang zit vervangen !!

Deze heb ik klaar liggen.

DSC03341.jpg

DSC03340.jpg

Deze ring zit om de stang heen en zit in de gele bak zeg maar waar de pook in zit.

haal de pookhoes maar eens omhoog en je ziet m al zitten.

Rik :D

@KadAstra-EF wrote:Ik heb dit nu ook met mn F.

Volgens de VOD moet je de ring die om de stang zit vervangen !!

Deze heb ik klaar liggen.

DSC03341.jpg

DSC03340.jpg

Deze ring zit om de stang heen en zit in de gele bak zeg maar waar de pook in zit.

haal de pookhoes maar eens omhoog en je ziet m al zitten.

Rik :D

jij bent zondag ook op de meeting in appelscha? dan kun je mij misschien ff laten zien wat je bedoeld. De pookhoes heb ik zo los.

Jep, daar ga ik ook heen.

Er vanuitgaande dat het systeem hetzelfde is (zijn ook dezelfde klachten :jerry )

kan en wil ik je laten zien waar je het moet zoeken :)

Rik :)

@KadAstra-EF wrote:Jep, daar ga ik ook heen.

Er vanuitgaande dat het systeem hetzelfde is (zijn ook dezelfde klachten :jerry )

kan en wil ik je laten zien waar je het moet zoeken :)

Rik :)

zal vast ongeveer hetzelfde systeem zijn, zie ik je daar wel :thumb

Terug
Naar boven