• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

is gebruik van cruiscontrol zuiniger in verbruik

Wat denk je van heerlijke Boterbabbelaars hebt, zitten lekker te ouwehoeren met elkaar, met alle gebaren van dien.

Dat soort mensen rijden vaak ergens tussen de 100 en 130km/u, al schommelend, wat denk je dat dat aan brandstof kost...

Willem

Gebruik de cc bij mijn Signum 2.2 benzine ook vrij veel,prettig om een constante snelheid vast te houden,en minder belastend voor je voet/been.

Alleen het op snelheid komen doe ik zelf,anders geeft de cc zelf erg veel gas om snel op de gewenste snelheid te komen.

S'winters met verlichting en kachel aan is mijn verbruik hoger als in de zomer,natuurlijk is het blok dan ook eerder op temperatuur.

De automatische airco verhoogd het gebruik van brandstof nogal wat,ik mis nog wel het open dak van mijn a vectra,maar een Signum met open dak is volgens mij vrij zeldzaam.

Op tijd gas los en afremmen op de motor maakte bij mij ook veel verschil,dacht eerder dat "freeweelen" naar de gewenste snelheid zuiniger was maar dan verbruikt de motor benzine om stationair te draaien.

Mijn verbruik ligt gemiddeld tussen de 1:11 en de 1:15,5

@wim-v6 wrote:Wat denk je van heerlijke Boterbabbelaars hebt, zitten lekker te ouwehoeren met elkaar, met alle gebaren van dien.

Dat soort mensen rijden vaak ergens tussen de 100 en 130km/u, al schommelend, wat denk je dat dat aan brandstof kost...

Willem

En hoe bizar irritant het is dat je niet op dat soort mensen kunt anticiperen met inhalen op de snelweg. Denk je er normaal langs te kunnen, versnellen ze tot je even hard rijdt, schuif je er weer achter, kan je opnieuw beginnen! Cruise control zou verplicht moeten!!!1!1 :argue

Terug
Naar boven