• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Is mijn Hoofdremcilinder kapot??

Hoi,

Mijn astra F uit 1997 is nu voor de 5e keer afgekeurd met de (her-)keuring APK. Mijn linker achterrem overremt met 100% zegt de keurmeester. Ik heb mijn trommels vervangen, de remschoenen, de cilinders, de remkabel (handrem) hele systeem ontlucht en nog steeds overremt hij linksachter.

De keurmeester zegt dat het de hoofdremcilinder is, de monteur zegt (die gaat echt nooit kapot dus dat is het niet) De keurmeester zegt dat wanneer ik max. rem (oprempedaal wanneer de motor staionnair loopt) dat daarna (bij hetinhouden van het pedaal) het pedaal heel langzaam doorzakt, er zit nog een nabeweging in. De ene zegt dit en de andere zegt dat. Deze astra F heeft geen remkrachtverdeler zegt de monteur (dus dat kan het ook niet zijn).... wie kan mij helpen? enig idee wat het is?

Bedankt, Martijn

Kan indien aanwezig de Aslast remdrukregelaar zijn op de achteras meest waarschijnlijk

Er kunnen ook remdrukbegrenzers op de hoofdremcilinder zijn aangebracht voor de achterremmen, deze kunnen ook kapot zijn, deze zijn los te vervangen.

kan de hoofdremcilinder zijn, lijkt me een beetje vreemd als je bedenkt dat het systeem gekruisd remt. (Links voor en Rechts Achter, en Rechts voor en Links achter).

Willem

Kan indien aanwezig de Aslast remdrukregelaar zijn op de achteras meest waarschijnlijk

Er kunnen ook remdrukbegrenzers op de hoofdremcilinder zijn aangebracht voor de achterremmen, deze kunnen ook kapot zijn, deze zijn los te vervangen.

kan de hoofdremcilinder zijn, lijkt me een beetje vreemd als je bedenkt dat het systeem gekruisd remt. (Links voor en Rechts Achter, en Rechts voor en Links achter).

Willem

wat je kan doen is

ale 4 de remslangen afknijpen en dan nog een starten en dan de voetrem intrapen dan mag hij niet zaken

neem aan dat het een benzine is

ten2de stel je even voor is wel zo netjes

wat je kan doen is

ale 4 de remslangen afknijpen en dan nog een starten en dan de voetrem intrapen dan mag hij niet zaken

neem aan dat het een benzine is

ten2de stel je even voor is wel zo netjes

Terug
Naar boven