• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Jahoor... Koppaking

@bart-gsi wrote:@KRSA2000 wrote:Pak maar eens aan je uitlaatspruitstuk vast... ;)

Breng een leek niet op ideeen.. Straks is het janken...

Als je thermometer 90 graden aan geeft wil je die liever niet vast pakken.. Uitlaat is vaak iets warmer.... Het is vooral grillen als je een turbo hebt en um goed gebruikt...

Uitlaat iets warmer? Veel warmer ;) Die kan roodgloeiend staan bij langdurig vollast.

Overigens komt het zo vaak voor dat als iemand zegt dat die geen verstand heeft van auto's en zegt dat z'n koppakking lek is, dat 9 van de 10 keer niet z'n koppakking lekt is, maar dat z'n kleppendeksel pakking een beetje zweet.

Nou ik heb eens een paar maanden opgelet. Nog steeds zit er wel bruine smurrie op m'n olie dop, ook verbruikt de auto wat meer koelvloeistof.

Op een rijtje de symptomen die ik merk:

*Sinds ik deze post heb aangemaakt borrelt er achter het dashboard iets bij het starten (heb me laten vertellen verwarmingsradiator) > Heb echter ook gelezen op internet dat dit op een lek in de koppakking kan wijzen. Ook als ik de dop van het koelreservoir eraf haal borrelt er van alles en komt de koelvloeistof terug naar boven. (Dit is wel n minuut fso na het uitzetten van de motor). Mijn stiefpa zei dat dit ook een symptoom kan zijn van een lek.

*De auto wordt niet overdreven warm of iets dergelijks, wanneer ik bv. een berg of iets oprij vliegt ie wel 5 graden omhoog. Maar na een paar seconden gaat ie ook weer terug. Merk wel dat ie wat sneller warm wordt de laatste tijd, maar dit kan ook omdat ik er nu overdreven op let. Op de snelweg á 130 km/u blijft ie stabiel op 95 graden, wanneer ik via een uitrit bijna tot stilstand kom wil dit nog wel eens richting de 100 stijgen, maar zodra ik weer 40/50 rijdt koelt ie weer af.

*Zoals ik al zij zit er smurrie op de olie dop, m'n stiefpa (die redelijk veel over auto's weet) zegt al direct ja kan een mini lek in de koppakking zijn.

*Geen witte rook uit de uitlaat, geen geknetter wanneer ik vuur bij de dop en/of de oliepeil stok houd, verwarming doet t nog steeds prima, merk geen vermogensverlies.

Met andere woorden; Is het nou echt de koppakking met een klein lekje? Of lekt het koelsysteem ergens anders. En stel het is een mini lek, hoe lang denken jullie dat hij het uithoud voordat het echt ondragelijk wordt. Ik ben namelijk van plan over 4/5 maandjes n Corsa C / vergelijkbare hatchback te gaan aanschaffen. En zou het van mijn oude buddy uit 93' erg waarderen als hij het tot die tijd uithoud. :wors :angel

Alvast bedankt voor jullie hulp!

MVG

Dan gewoon door rijde joh.... als je tog over 4 a 5 maandjes andere auto koopt gewoon kijken tot hoe ver je komt je rijdt nu al vanaf oktober tot nu al weer zo door...

Kopbouten een snok aan geven, wil wel eens uitstel van executie opleveren.

Ik heb er een gehad hier die nog 6jaar heeft gereden zonder problemen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Terug
Naar boven