• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Je eerste .....opel ( auto)

paulers

Post weinig
Forumisti,

Misschien al eens een topic geweest, maar ik kon het niet terugvinden.

Daarom start ik deze maar eens op...

Ik ben benieuwd naar de eerste opels / auto van anderen en of die nog net zo weemoedig terugkijken op hun eerste blikkie.

Ik trap maar af:

Mijn allereerste auto was een corsa A.

De Corsa was voor mij van een liefhebber geweest die al aardig wat aanpassingen had gedaan.

het was een jonge bak die leuk was opgeleukt met een GSI cockpitje met toerenteller. Andere ophanging zodat de boel net iets strakker stond .

Ik heb die bak (als jong broekie met toen nog een heeel andere smaak dan nu als ouwe bok, bijna 20 jaar later :D ) opgeleukt met stickers, in gekorte versnellingspook ( 4-bak, lachuh), donkere achterlichten, gele striping over de bumper, etc.

Bakkie stond er elke maand weer anders bij, lekker aan gerommeld om het mooier te maken dus.

Het was een echt trots bezit....

Ik vindt het leuk om te zien dat de "jonge" jongens ( en ook sommige oudere :D ) nog steeds dat vuur hebben om van je (eerste) trots iets unieks te maken.........sommige dingen veranderen niet.

(foto van een foto...in die tijd nog foto's met rolletjes.... haha)

PICT4082-1.jpg

Paul

Ben pas 22, maar heb al in vele tientallen auto's mogen rijden (heb zelfs een lijstje bijgehouden ;) )

Vanaf m'n 13e mocht ik af en toe rijden in de Vec-B van m'n ouders. Daarna volgden vele andere wagens van klanten, die ik samen met een maatje onderhield. Daarnaast bouwden Kever Buggy's, dus daar heb ik er nogal wat van gereden. De leukste wagens waren: Mercedes S500, Jaguar XJ12 uit 1982, diverse Kever Buggy's met vermogens tot 150 pk (wagentjes wogen ongeveer 500 kg), Buick Regal (slagschip), Jeep SRT8 (de beste man had z'n remblokken en schijven binnen 20.000 km op, en er ging voor meer dan €3000 aan nieuw Brembo-spul op :shock: )

Sinds m'n 15e reed ik regelmatig in de Vec-C van m'n ouders, ook met aanhanger, wel voornamelijk in Frankrijk. Na het behalen van m'n rijbewijs (een maand nadat ik 18 was geworden) nog een jaartje in die Vec gereden en daarna m'n Astra Coupé gekocht als opknapwagen.

Wel nog even gekeken naar Calibra's en Astra OPC's, maar vrijwel alles was afgetrapt.

Dit is dus m'n eerste eigen auto en die gaat ook niet meer weg:

DSCF1603.JPG

Deze foto is van direct na de aankoop, alleen de bumper had ik er opgehangen voor de foto. Die sluit trouwens nog steeds niet goed aan, maar daarvoor moet een nieuwe voorkant op de auto.

Ook die witte zijknippers heb ik vervangen voor zwarte, en zo zijn er nog wat details verandert.

De wagen zat toen vol met stro, kunstmest, glas, geld, aanstekers, wiet, joints en meer troep...dat zat er hier nog wel in, ook de motorruimte was nog begroeid met een soort alg/mos, daar heb ik geen foto's van gemaakt (dat is ook niet prettig om te zien voor ons Opel-liefhebbers).

mij 1e auto.

volvo 440 1.8.

ook op eigen manier "gepimpt":P

binnenwerk van grill vervangen voor racegaas, wt ik zwart gespoten heb omdat de grill chrome kleur was.

volvo en 440 van de kofferbak gehaald. volvo in de grill terug gezet.

ramen geblindeert.

booskijkers er op (schrik niet) met zwarte verf, idealele koplampen want je kon het glas er alleen afpakken.

dascbord bordaux rood gespoten met zwarte bliksem schigten wat heel mooi leek (helaas geen fotos van:( )

zat zo lange uitlaat onder, stukje er af gezaagd en sierstukje op gezet.

gele lampjes onder in de bumper.

zo pissend poppetje op het benzine klepje.

vast wel meer maar weet ik zo niet meer haha.

heb er helaas maar 2 fotos van.

afb032d.jpg

5836210832nz1x.jpg

hmm op google earth staat er ook nog 1 dat ik hem aan het stofzuigen ben haha.

mijn eerste racebak was ook een corsa a :)

ding zag er ook bijna iedere week anders uit maar heel leuke tijden mee beleeft :)

zo stond hij voor de meetings :) (jammer genoeg is hij nooit op geen enkele meeting geraakt)

img3595640x480.jpg

zo stond hij voor hier dagelijks mee te rijden :)

Afb0084.jpg

en zo stond hij als ik rittensport ging rijden :)

101_0082.jpg

Mijn eerste auto (en tevens opel) was een ascona sport. Een goed begin is het halve werk :D Na 23 km was ik de motor al aan het vervangen, de 20E was niet zo goed als men beweerde. Daarna een hurricane blok erin gezet, die had ik overgenomen van iemand die mee reed in de ascona cup. 10.000 km verder even racen met een audi....een klap...alle vloeistoffen eruit in één grote wolk. Er was met 180 km/u een klep afgebroken, en daar kunnen de meeste blokken slecht tegen :( Toendertijd samenwoon plannen, dus uiteindelijk de sport maar verkocht. Heb ik nog steeds spijt van :cry

mijn eerste auto 11 jaar geleden was een e kadett uit 1989 1.6i club uitvoering. heellaas geen foto,s van

Dit is mijn eerste auto:

deze was echt nog in nieuwstaat met ongeveer 60000 op de teller

16'' wielen gemonteerd

booskijkers

dubbele remus uitlaat

donkere achterlichten

en nog wel wat dingen......

DSC00102.jpg

schijnt ergens in den haag rond te rijden.

Ik had als eerste wagen nen echte Viper :D een Corsa A uit 1988 1.3S. Was niet kapot te krijgen!! Ik heb echt spijt dat ik hem verkocht heb gehad. Spijtige was enkel dat de vorige eigenaar er een héél raar deuk in had geren achteraan. Koffer en flank hadden een raar deuk :p En als ge jong zijt dan stopt ge die natuurlijk vol muziek vanachter :p. Hij reed eerder op geluidsgolven als op iets anders haha

IM000251.jpg

IM000253.jpg

IM000254.jpg

IM000255.jpg

IM000240.jpg

IM000256.jpg

De auto waar ik mijn eerste kilometers in reed naar het behalen van mijn rijbewijs 12 jaar geleden alweer.

IMG_0004.jpg

Ondertussen zijn we al weer een kleine 80 auto's verder :angel

4-2.jpg

Mijn oude corsaatje RIP :(

Schik mee gehad, ding had digitaal gaspedaal, 0 of 1, zat niks tussen. Bwaap! :jerry

kadett d 1.3sr, bruine kleur met korte klep, 2 grote verstralers op de bumper. Zie mijn vader zijn gezicht nog toen ze hem kwamen brengen hahahahahah, 17j was ik hij zei letterlijk 'Jong, dat ding heeft gediend voor in de bos te crossen!!!' waarschijnlijk doelde hij op de verstralers en vroeg zich naderhand af waarom ik hem niet had mee gevraagd om voor een auto te gaan kijken.

Maar ik was een man van 17 die wist wat ie wou hahahahahahah

z'n 12 jaar geleden alweer een witte kadett d 1.2s met korte klep helaas geen foto's op de com.

veel aan gedaan spatborden en deuren vervangen voor roest vrije.

grill met verstralers er in gezet gte stoelen en toerenteller er in gezet.

honinggraat velgen er onder zelf bouw sportdemper er onder met een leuk geluidje.

reed super dat dingetje :) later ingeruild op een kadett gsi

@yves475 wrote:kadett d 1.3sr, bruine kleur met korte klep, 2 grote verstralers op de bumper. Zie mijn vader zijn gezicht nog toen ze hem kwamen brengen hahahahahah, 17j was ik hij zei letterlijk 'Jong, dat ding heeft gediend voor in de bos te crossen!!!' waarschijnlijk doelde hij op de verstralers en vroeg zich naderhand af waarom ik hem niet had mee gevraagd om voor een auto te gaan kijken.

Maar ik was een man van 17 die wist wat ie wou hahahahahahah

:wors Jah schitterend, ouders....je had gezichten moeten zien van de mijne toen het een GSI bleek te zijn, ik had gemeld dat ik een corsaatje had gekocht terwijl ik al maanden sprak over een Kadett GSI dus ze waren opgelucht, maar mijn vader wist niet dat er ook Corsa GSI's waren. :jerry

Maar toen ie hem later een keer geleend had omdat zijn eigen wagen in de garage stond toen kwam ie terug met de buurman, de buurman zag lijkbleek en mijn pa had een grijns van oor tot oor. :thumb

Mijn eerste eigen auto, was een Omega A2 Caravan met C20NE..

9801653126k7sy.jpg

Iedereen begint met een Corsa of Astra, maar ik ging lekker voor groot..

Helaas is deze schoonheis totall loss...

Leuk topic !

Gr Colin

mijn eerste auto was geen Opel

maar een beige peugeot 205 1.1 xs uit '87

gekocht voor 450 gulden, 2 jaar afgetrapt

en 450 euro voor terug gevangen

toen ik hem ruilde tegen een astra GSi x20xe 1992

waar binnen een half jaar het blok aan revisie toe was

2 jaar later weggedaan omdat de carosserie niet meer te redden was

was verder poepie origieel

van mn derde auto heb ik nog wel foto's

een omgebouwde vectra cd c20ne ook uit 92

vectratjuh.jpg

heb er nog meer van maar kan zo ff niet vinden

deze had, verlengde motorkap, side air intake, aangepaste koplampen, 4 cm rondom verlaagd,

raamwindschermpjes, vectra b handgrepen voorzijde, achtergrepen weggewerkt, bmw achterraamspoiler, m3 spiegels, GT kofferklepspoiler, getint glas, getinte achterlichten, remus dtm, rieger infinity 2 bodykit (niet op foto), alles electrisch ook schuifkanteldak

en het befaamde Opel roestpakket :cry

dus ben ik nu alles op alles aan het zetten om mijn nieuwe lieveling roestvrij te krijgen en te houden :wub

img6493um.jpg

Strakke (wiel) bak :wub

heb ma ff op google earth gekeken :P

staat de mooie volvo van me ook op zoals ik al zei :P

heb nu die volvo gehad en voor de rest opel, maar de volvo was toch mijn favoriet, vooral qwa comfort en rij gedrag.

wie weet komt er ooit wel zo ding weer, iedereen lachte me uit, met me "ouwe lullen bak"

tot dat ze er in gezeten of gereden hadden :P

had de fotos groter verwacht maar helaas.

volvo440.jpg

volvo440.jpg

Terug
Naar boven