• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Je eerste .....opel ( auto)

mijn eerste Opel was een Astra f sedan,

OpelAstra13.jpg

OpelAstra15.jpg

mijn tweede was een corsa, (geen foto's van helaas)

mijn derde was een Astra f station,

Astrastationbj199501-08-20092Custom.jpg

Astrastationbj199501-08-2009Custom.jpg

mijn vierder was een vectra B1,

IMAG0152.jpg

Shootje2April201022.jpg

IMAG0394.jpg

mijn vijfde was een Calibra, (voor zo ver bij mij bekend , was het de oude van feyenoord speler henrik larsson)

calibramp1.jpg

calibramp2.jpg

En mijn zesde en mijn huidige is een Vectra B2,

08-25-2011-944Custom.jpg

2011-11-12-1886Custom.jpg

DSC_0005Custom.jpg

Gr,

Bakker

Mijn eerste auto was een vw golf 2 was best een leuke auto om mee te beginnen deze heb ik een paar jaar gehad en toen kwam mn eerste opel een astra F 1.6 16v uit 1995.

fotosastra008.jpg

De eerste vergeet je nooit.

Mijn Kadett 1.6S GT uit 87 (gekocht in 1994), verlaagd, 15 inch (was toen groot) Sony met 10cd wisselaar, GSI sideskirts.

Zeer fijne auto, na drie jaar ingeruild voor een GSI 16v Champion.

k2l2qw.jpg

De GSI (bj1990) ingevoerd, (1997 / 1997)

16j3dcp.jpg

Astra 1.6 16v sport (bj1995) (1997 / 2000)

2evrz3r.jpg

Astra 2.0 16v Sport (bj 1999) (2000 / 2003)

2mg9m9w.jpg

@Supermotard wrote:De eerste vergeet je nooit.

Mijn Kadett 1.6S GT uit 87 (gekocht in 1994), verlaagd, 15 inch (was toen groot) Sony met 10cd wisselaar.

Zeer fijne auto, na drie jaar ingeruild voor een GSI 16v Champion.

k2l2qw.jpg

Mooi mooi mooi.

Die Kuipstoelen zitten superdesuper, wat is jouw ervaring ?

Ik had trouwens een 13s GT uit '86

Rik :)

mijn eerste opel was een Astra Gsi 16V

astragsimx4.jpg

Baal er van dat ik hem 1nne kant heb verkocht.

2e auto was een Kadett GSI 20XE

gsipowerrrr29.jpg
(oude van Gsi Club Holland)

3e auto is me Calibra 2.5 V6, waar ik echt enorm spijt van heb, dat ik hem verkocht heb..

echt van jong tot oude mensen altijd complimenten over me calibra gehad..

calibra8.jpg

4 auto een Opel Tigra..

tigra2.jpg

Eerste auto waar ik in heb gereden was toen ik 17 was. Het was een opel vectra a c20ne van ons pap

Heb in januari dit jaar mijn eerste auto gekocht (dus voordat ik ooit gereden had). Een opel kadett e 1.2sc (ohv) met 61.000 orginele km'etjes op de teller. Heb sinds 2.5 maanden mijn rijbewijs en ik ben blij dat ik deze auto heb. Hij rijd heerlijk :thumb . Dus mijn eerste auto gekocht op ons pap zijn advies. Wat ik wel kan vertrouwen want hij is automonteur bij een opel garage....

met de vectra van ons pap en mam op de achtergrond

Toen ik geboren was hadden mijn ouders een kadett e 1.3s waar we elk jaar met een kleine adria vol geladen naar luxemburg gingen....daarna hadden ze een vectra a c20ne van 1991 en daarna een vectra a c20ne van eind 1994 (hebben we nogsteeds)Dus ben opgeroeit en "groot" geworden met opels

@Raluph wrote:Eerste auto waar ik in heb gereden was toen ik 17 was. Het was een opel vectra a c20ne van ons pap

Heb in januari dit jaar mijn eerste auto gekocht (dus voordat ik ooit gereden had). Een opel kadett e 1.2sc (ohv) met 61.000 orginele km'etjes op de teller. Heb sinds 2.5 maanden mijn rijbewijs en ik ben blij dat ik deze auto heb. Hij rijd heerlijk :thumb . Dus mijn eerste auto gekocht op ons pap zijn advies. Wat ik wel kan vertrouwen want hij is automonteur bij een opel garage....

Toen ik geboren was hadden mijn ouders een kadett e 1.3s waar we elk jaar met een kleine adria vol geladen naar luxemburg gingen....daarna hadden ze een vectra a c20ne van 1991 en daarna een vectra a c20ne van eind 1994 (hebben we nogsteeds)Dus ben opgeroeit en "groot" geworden met opels

wejo die is nog strak zuinig op zijn. :wors

m'n eerste auto was ook een astra g, maar dan een hatchback met een 1.6 8v.

was al vrij snel uitgekeken op het vermogen, maja veel kan je er ook niet van verwachten. ondanks dat heb ik het aardig lang volgehouden ermee, zo'n 3 jaar ongeveer.

ik heb helaas geen foto's, maar elke oplettende opel rijder weet wel hoe een standaart mint groene astra g vierdeurs eruit ziet, dus het zou ook niet echt iets toevoegen met een foto :P

Bedoel je nou 5-deurs hatchback of de vierdeurs sedan?

Dat mintgroen...dat zie je inderdaad erg vaak ;)

5deurs hatchback, ik vind die sedan echt geen porrum! haha

ja mintgroen, met het meest afgrijselijke bekleding erin die jeje maar voor kan stellen :jerry

Ik vind de sedan ook niet mooi, de manier waarop de daklijn overgaat in de kofferbak klopt gewoon niet. Maar ja, weer ontopic: m'n ouders rijden ook al sinds ik weet Opel. Daarvoor hebben ze nog wel een Golfje I gehad en m'n ma heeft een tijdje tussendoor in een Lelijke Eend gereden, maar voor zover ik weet:

- een witte Kadett D

- een rode Kadett D

- een witte Kadett E

- een zwarte Kadett E

- een blauwe Vec-A sedan of hatchback

- een Vec-B station in junglegreen

- en nu een saturn blue Vec-C station.

Daarnaast zijn de volgende auto's in bezit van de rest van de familie (geweest):

- verschillende C-Dett Coupé's en City's

- verschillende D-Dett City's and hatchbacks

- Astra F-station

- Astra H-station

- Calibra V6 (dat blok is opgeblazen, m'n neef had er een turbo opgezet, zonder de compressie te verlagen en reed met een hoge druk weg, waarna het blok op verschillende plekken scheurde)

- verschillende E-Dett's

- verschillende Ascona's en Senators

Zal eens op zoek gaan naar foto's, maar denk dat ik daar weinig van te vinden is, hooguit nog van onze zwarte E-Dett, blauwe Vec-A en misschien de Vec-B station

@astraTD wrote:@Raluph wrote:Eerste auto waar ik in heb gereden was toen ik 17 was. Het was een opel vectra a c20ne van ons pap

Dat is wel een hele mooie E :wub :wub :wub :wub

@Raluph wrote:Eerste auto waar ik in heb gereden was toen ik 17 was. Het was een opel vectra a c20ne van ons pap

Wat gaaf, mijn broer had de 5 deurs uitvoering met RB-15-RD als kenteken :D Daar is toendertijd ontzettend veel mee gereden (zelfs eens op vakantie naar denemarken).

Dat was dan wel 15 jaar geleden ;)

Hele strakke Kadett inderdaad, die Vectra ziet er ook heel netjes uit :thumbup :thumbup

Gr Colin

@astraTD wrote:

Helemaal strak is ie niet maarja is ook 25 jaar oud. In de motorkap zitten een paar putten (heeft ieman dmet een hamertje op geslagen lijkt het wel) en op de linker deur onder die sier/stootstrip zit een gevalletje van een laag paaltje geraakt....maar verder is ie nog kei hard

Misschien ooit voor een andere motorkap kijken maar ben er zuinig op

@ColinH wrote:

Hele strakke Kadett inderdaad, die Vectra ziet er ook heel netjes uit :thumbup :thumbup

Gr Colin

Vectra ziet er ook best goed uit...alleen de achter spoiler is helemaal verweerd en linker spatbord rand zat een roest plekje die behanders is met novirox en lakstift gekleurt...Helaas wat lichte krasjes..Maar hij rijd fijn en heeft 106.000 gelopen dus hij kan nog wel ff mee ;)

@KadAstra-EF wrote:Dat is wel een hele mooie E :wub :wub :wub :wub

Bedankt rik

Terug
Naar boven