• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Jemig de pemig, wat een kosten!

ff iets anders , je zegt dat je je auto net 20 dagen hebt, is er dan geen sprake van (bovag) garantie oid in die richting mist je hem natuurlijk bij een garage hebt gekocht. als dat zo is zou ik zowiezo even teruggaan.

heb je hem particulier gekocht? tja dan garantie tot aan de deur

Probeer de veer bij een sloop te krijgen. Nieuw zijn ze aardig aan de prijs ;)

Remmen, daarbij ga ik altijd voor Zimmermann-schijven en TRW blokken.

Ashoezen kunnen qua prijs variëren tussen de 10 euro en 30 euro per stuk (inclusief vet en klemmen).

Stuurpomp van een Vectra B is gewoon een simpel pompje zonder electronica. Neem aan dat dit dan allemaal snelheidsgeregeld is ofzo?

Hoe dapper ik ook probeer te rekenen, aan de 2800 euro kom ik niet :P

@Klopper wrote:Probeer de veer bij een sloop te krijgen. Nieuw zijn ze aardig aan de prijs ;)

Remmen, daarbij ga ik altijd voor Zimmermann-schijven en TRW blokken.

Ashoezen kunnen qua prijs variëren tussen de 10 euro en 30 euro per stuk (inclusief vet en klemmen).

Stuurpomp van een Vectra B is gewoon een simpel pompje zonder electronica. Neem aan dat dit dan allemaal snelheidsgeregeld is ofzo?

Hoe dapper ik ook probeer te rekenen, aan de 2800 euro kom ik niet :P

Het is een C vectra, en ja die pompen zijn (nieuw) duur.

Volgens mijn onderdelen leverancier kost een trw pomp € 605,- ex btw.

@Klopper wrote:

In eerste tekst staat duidelijk Vectra C ;) , dus daar zou ik maar geen vec B stuurpomp in gooien ;)

@Ts, ashoezen zitten rondom de €20 a €25 per kant, veren wat hierboven al gezegt werd, monroe setje voor voor hoeft niet gek duur te zijn (zou wel beide voorveren vervangen).

Ashoezen is op zich prima te doen, maar je moet wel de juiste borgveertangen hebben.

Al met al, als je remmen, hoezen en veren zelf doet en je weet wat je doet ben je met 2 a 3 uurtjes makkelijk klaar, mits ook alles goed los komt.

Ashoezen worden gedaan of zijn al gedaan. Wat ik dan zelf verder ga doen met maatje zijn de veren, de remmen rondom, dat massadraadje en de SBpomp.

Volgens mij heeft taner van marktplaats wel spullen voor je leggen.

Hij heeft verschillende Vectra C uit elkaar gehaald.

Als je op marktplaats Vectra C in drukt kom je hem van zelf tegen.

En ik vindt hem niet te duur.

Groeten Jurgen ,

Jep, helaas. Toch rijd de auto goed op die dingetjes na. Heb de diagnose + 3 ashoezen laten vervangen voor 475 euro... wel gelijk het lijstje meegevraagd wat er nou allemaal mis was. Zag ook dat het motorhuis ruim 300 euro meer rekent voor een nieuwe pomp dan andere winkels. Daarbovenop nog een staggering uurloontje van 85 euries...

De pomp heb ik nog steeds niet gevonden maar wel veel lijntjes uit staan. Mocht het eind volgende week nog niet raak zijn koop ik 'm toch nieuw...

Is dit misschien waarom de vec zo slecht start? Wat met de dag erger word?

2lar2hu.jpg

GTS Vectra heeft me enorm geholpen! morgen heb ik een zelfde pomp bij Taner geregeld voor maar liefst 100 euro. Ben gered! Bovendien zijn we er vandaag achtergekomen dat 1 bougie gebroken is. Helft los, helft in het blok. Met geen mogelijkheid eruit te halen. Opel uitlezen gaf ook aan dat deze kaput was.

To be continued.

@RickM89 wrote:GTS Vectra heeft me enorm geholpen! morgen heb ik een zelfde pomp bij Taner geregeld voor maar liefst 100 euro. Ben gered! Bovendien zijn we er vandaag achtergekomen dat 1 bougie gebroken is. Helft los, helft in het blok. Met geen mogelijkheid eruit te halen. Opel uitlezen gaf ook aan dat deze kaput was.

To be continued.

Zal een beetje sputteren in de Winter, maar starten zal ie wel, ik weet niet of je moet willen dat de kop eraf gaat om deze gloeipen eruit te halen.

Dat is ook een Flinke kostenpost, hij zit er niet voor niks nog in..

Willem

Heb al een compleet motorblok geregeld. Minder km's erop en minder gebreken. Zal een dagje klussen worden...

Terug
Naar boven