• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

joey zijn groene e kadett xy-54-gn helaas verkocht

joey96

Post weinig
ik ben joey,

reeds bekend hier

ben in het bezit van een leuk kadettje 1.6 automatic uit 1990

pdoVQ0ijj

10858448_1583566191884144_615108288449726529_n.jpg

p9Lr1yKwj

ondertussen dashboard kastje verlichting ingebouwd

f0LverqUj

ook boschman speakertjes in het dashboard gezet

nu problemen met mn kilomterteller

bij 30 kwam die niet meer terug, na het uitbouwen en proberen terug te duwen brak het naaldje

nu dus opzoek naar een andere W=695

of een andere w=xxx als dat kan doormiddel van een andere kabel aansluiting op de bak?

(waarschinlijk wel al eentje geregeld) ( aan het onderhandelen)

Toerenteller moet je los erbij zetten.De groene draad naar je bobine trekken.

Ik ga waarschijnlijk in de rode Kadett een ander klokkespel inbouwen,gecombineerd met een toerenteller.

Je zal echt een W=695 moeten hebben,de andere tellers hebben andere waardes waardoor je snelheid niet meer klopt.En een andere kabel zal waarschijnlijk niet helpen.

@saluma wrote:Maar waarom moet je er een toerenteller bij hebben? De automaat regelt het voor je hahaha

toerenteller hoeft natuurlijk niet speciaal, maakt het misschien wel net iets "luxer"

maar een normale w=695 vind ik ook helemaal prima

of ik moet voor n tientje meer eentje met n toerenteller kunnen scoren natuurlijk

goede tip van dat groene draadje, had al gezocht en gevonden ergens op de bobine groende draad bijsteken?

Heb je wel dat contragewicht aan de achterzijde vast gezet met tape? Als je je tellernaald loshaalt dan schiet het gewichtje verder.Anders moet je hem opnieuw gaan ijken.

dat contra gewicht moet aan de teller zelf zitten?

of aan de kabel?

jij hebt het ook net over dat je misschien nog een teller hebt?

is dat een w=695 ?

Dat zit achter de behuizing van de teller zelf,die je er nu dus uitgehaald heb.Daar gaat ook je kabel in.

Ik heb anders misschien nog wel een losse naald liggen hier.Maar daar moet ik even naar gaan zoeken.

euhmm,,

nou ben je me heel even kwijt.

ik heb de teller bak terug in de auto,

de kabel ligt los in de tellerbak

ik heb hier in mn handen de km teller zelf waar de kabel ingaat, de cijfertjes en n wijzerplaat met gebroken wijzer

en een beugeltje waar de kabel normaal mee geklemd zit

ik heb geen gewichtje gezien en ook geen pennetje

Aan de achterkant van de teller zit,bij de tandwieltjes,een gewichtje wat ook in de rondte draait.Die had je vast moeten zetten.

dat is dan stom van mij dat ik dat niet gedaan heb,

maar de bedoeling is zoiezo n andere teller,

dus dan maakt het niks uit toch?

Nee dat maakt niets uit,behalve dan de stand van je kilometerteller.Die staat op 60.nog wat.Dat moet dan wel overeen komen natuurlijk.

Ik heb hier nog een teller liggen,alleen die is van een E1 Kadett automaat.Ziet er alleen niet echt mooi meer uit en of ie het doet...........geen idee.Komt uit een sloopwagen.

je woont in de buurt toch, altijd leuk om ff te testen.

en als die goed is een mooi prijsje maken

ik heb een apparaat om km standen goed te zetten (oude analoge tellers) n dremel met n km tellerkabel eraan draait prima t klokkie rond naar waar je em wilt hebben.

Heb net nog ff gezocht naar de losse naald,maar die kan ik niet vinden.Wel de E1 teller van een automaat.

losse naald zou me ook niet meer geholpen hebben aangezien metertje constant niet zelf terug ging van 30 naar 0

(wel erg bedankt voor het zoeken)

kan ik die andere teller misschien testen?

en als die werkt van je overnemen

ik ben ook in gesprek met iemand die heel veel tellers heeft, die waarschijnlijk wel eentje met toerenteller voor me hebt

dan word die ik van jou koop op reserve gezet

heeft wel n klein beetje spoed aangezien het mn daily is en n bon nu erg op de loer licht zonder km teller

je hebt PM.

de gene van de tellers die heeft alleen w=1295 telllers

en die gaat nu uitzoeken of n conversie van 1295 naar 695 mogelijk is

dat kan dus wel n tijdje duren

Terug
Naar boven