• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

joey zijn groene e kadett xy-54-gn helaas verkocht

Wel moet ik erbij zeggen dat deze teller niet echt mooi strak is.Hij is geroest aan de bovenkant en ik weet niet of hij wel werkt.Hij lag namelijk een tijdje buiten de sloopauto op de grond.Ik head hem meegenomen om te kijken hoe zoiets nou werkt.

De keus is aan jou.

Er zijn tellers (nieuw) te koop bij www.COPE.nl

Classic Opel Parts Emmen.

Ook zij hebben spatlappen voor de Kadetts.

dat het werk aan mij is begrijp ik helemaal!

uiteindelijk wil ik bij cope een nieuwe halen ( als de duitse jongen die ik gemailed heb geen w695 meer heeft )

maar die dan wel inbouwen in een tellerbak met toerenteller

de teller van jou zou zoiezo n tijdelijke oplossing zijn, totdat ik mn plan ^ bij elkaar gespaard heb en daarna mag je hem van mij terug hebben

ik hoop dat ie het doet, want veel geld heb ik momenteel niet en zonder km teller rijden is gewoonweg klote

De teller die wij hebben passen niet in een tellerbak met toerenteller.De klokken die wij hebben zijn een stuk groter dan die van de gecombineerde tellerbakken.

ohh, zover had ik nog niet gedacht,

dankje dat je het zegt

dan word het dus zoiezo een normale maar die 85 voor n nieuwe heb ik zoiezo de aankomende maand niet over helaas

zoektocht naar een w695 met toerenteller blijft wel bestaan.

ik ben erg benieuwd of die van jou het doet

De tellerbak die ik heb liggen is een analoge gsi teller, gaat dus ook tot 220 als ik mij niet vergis.

Zal vanavond de w code bekijken

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dit is hem

c6783d906e222d64334439004fd8975a.jpg

36706b7caf7568eaf6ccf7dae24a9b11.jpg

@marcohgd wrote:Dit is hem

c6783d906e222d64334439004fd8975a.jpg

36706b7caf7568eaf6ccf7dae24a9b11.jpg

helaas is dat een w=1125

die kan ik niet gebruiken

ik moet een w=695 hebben

toch bedankt voor de moeite

Als ik me niet vergis kan je de tellerplaten van alle tellers wel uitwisselen, dus als je de W695 teller vindt, dan bouw je die met een beetje geluk wel weg in een bak met toerenteller. Kwestie van naaldpositie op magneetvliegwiel markeren, lostrekken, plaat losschroeven en omwisselen en met de nieuwe plaat er op de naald weer op de juiste plek terug steken.

Ik denk nog steeds dat je met calibratie van een W1125 teller uit de voeten moet kunnen, is het proberen wel waard denk ik.

vandaag een W695 teller uit een E1 op de kop kunnen tikken!

was het ritje naar woerde 100% waard!

mooi oldskool dashboardje

@saluma, het leen tellertje doet het helaas niet!

Zo'n vermoeden had ik al.Had het al gezegd,dat ik niet weet of hij het doet.Maar het was het proberen waard!!!

Nou, teller probleem opgelost

tijd voor het volgende:

vandaag 20 liter excellium getankt toen mn tankmeter aardig het rood in ging

toen ongeveer 15 km daarna begon de kadett flink te stotteren en in te houden en zelfs te klapperen (na verbrandding)

Stationair draaid ie prima en onbelast gaat ie ook zonder problemen de toerenbegrenzer in

alle bougies eruit gehad, zien er allemaal goed uit

luchtfilter is schoon, ook geen olie drap enzo, pakking lekt ook niet, geen reactie met remreiniger

ik denk zelf: te lang doorgereden met lege tank en nu viezigheid

maar krijg je dan dat ie het afentoe 5 minuten prima doet? en dan weer 10 minuten slecht?

hoe krijg ik het brandstofsysteem goed schoon? (injectie)

of wat kan het anders zijn?

gr joey

Dan heb je inderdaad te lang door gereden met een lege tank.Moet je sowieso nooit doen met een auto die ouder is dan 15 jaar.Er is 15 jaar getankt en dan komt er gewoon vuil mee.Een groot gedeelte zal ie wel verbranden,maar er blijft natuurlijk ook wel wat zitten.

En ik ben bang dat het een kostbare zaak gaat worden om je hele systeem schoon te laten maken.

Misschien is de benzinefilter smerig of je brandstofpomp.Geen idee..........

@midnight black wrote:Zit aan de bestuurderszijde links in de wielkast achter de bumper.

Bij de E1 serie wel.

In dit geval (E2) zit ie rechts onder, onder de rechter achterportier.

Bij de wielkast.

Rik

Terug
Naar boven