• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

K&N Luchtfilter

als je vol gas geeft en de gasklep vol open zet komt er meer lucht binnen.. gaat er meer lucht door de luchtmassameter dus moet er meer benzine bij berekend worden om de verbranding optimaal te maken.. dus meer lucht + meer benzine = meer vermogen

als je gewoon normaal rijdt zul je weinig verschil merken... hoe meer vermogen je hebt, hoe minder je nodig hebt om het koetswerk van je auto vooruit te trekken

Ik rij gewoon normaal ik geef niet continue volle gas

Ik had het gezien bij gm Parts daar las ik dat je bezinne vebruik zuiniger werd en dat je auto wat meer Pk kreeg maar ik kon er niet veel wijs uit had hier nog nooit van gehoord

@bladluis wrote:Ik rij gewoon normaal ik geef niet continue volle gas

Ik had het gezien bij gm Parts daar las ik dat je bezinne vebruik zuiniger werd en dat je auto wat meer Pk kreeg maar ik kon er niet veel wijs uit had hier nog nooit van gehoord

zelfde bereik je met chip tuning..

zijn mensen hier die een chip tuning laten uitvoeren en dat de auto beter loopt en zuiniger is.... en meer vermogen heeft

dus je kan het daarmee vergelijken qua effect

Ik heb de volgende setjes geprobeert;

K&N, idd slap vermogen bij regenachtig weer.

Courtenay motorsport inleg filter, ruk pasvorm waardoor er veel smurrie langs kwam, niet goed :cry

DBilas, leuk geluid maar een ruk pasvorm en uitendelijk veel extra geluid waardoor ik 'm er uit heb gehaald.

Papier (origineel) Gewoon 2 x per jaar wisselen en heeft mijn voorkeur :angel

Kost bijna niks en doet wat het moet doen.

Groet jraaf

@jraaf wrote:Ik heb de volgende setjes geprobeert;

K&N, idd slap vermogen bij regenachtig weer.

Courtenay motorsport inleg filter, ruk pasvorm waardoor er veel smurrie langs kwam, niet goed :cry

DBilas, leuk geluid maar een ruk pasvorm en uitendelijk veel extra geluid waardoor ik 'm er uit heb gehaald.

Papier (origineel) Gewoon 2 x per jaar wisselen en heeft mijn voorkeur :angel

Kost bijna niks en doet wat het moet doen.

Groet jraaf

Hoezo veel extra geluid wat moet ik me hier eigen van voorstellen ?

@bladluis wrote:Hoezo veel extra geluid wat moet ik me hier eigen van voorstellen ?

de aanzuigbuis is 30%groter dan de originele.

Hierdoor moest ik aan de voorkant een stuk afdekplaat wegzagen voorts moest ik bij mijn ZDTH de bevestegings klem op een motorsteun monteren en zat de kast zelf klem tussen de veerpoot en het distributie 'huis'. Door vibratie van de motor ging het hele luchtfilterhuis mee trillen en gaf zodoende een zeer irritant bij geluid. Heb eerst geprobeert dit te dempen met zacht plakband maar dat hielp niet. Na een tijdje zat de aanzuigmond ook nog eens mijn interkoeler aan de bovenkant te vernaggelen en toen heb ik 'm er uit gehaald.

Ik vond het niks. Het filter oppervlak van zo een Dbilas is ook vele malen kleiner dan het origineel dus hoe Dbilas er bij komt dat er meer lucht door heen gaat :hmmz Een paar pica's van de setup:

IMG_4515_zpsa3b204f4.jpg

IMG_4516_zps206d07c5.jpg

IMG_4448_zps79c5d658.jpg

IMG_4412_zpsa96be44e.jpg

Verschil tussen origineel en Dbilas intake

PB190164.jpg

Dbilas is ook helemaal van ijzer en weegt obgeveer 2 kilo bij elkaar :hmmz

Groet jraaf

Dat is wel veel werk idd voor een luchtfilter in te bouwen

Mijn oringele luchtfilter die bak die 2 buisjes zijn er uit zag ik denk dat de vorige eigenaar dat heeft gedaan

Wat heeft dit dan voor nut ?

even terug on topic i.v.m. of een cone filter of paddestoel filter van o.a. K&N beter is

hierbij een filmpje...

niks simpeler dan auto op een rollen bank.. filter erin en meten..

" onclick="window.open(this.href);return false;

@GTS Vectra wrote:Ik heb ook een dbilas lucht filter, maar die van mij hoor ik nooit? :wtf

:afro

Hoe zit het met jou luchtfilter kwa verbruik en wat moet je er van verwachten?

@bart-gsi wrote:even terug on topic i.v.m. of een cone filter of paddestoel filter van o.a. K&N beter is

hierbij een filmpje...

Dus papier en vaak genoeg wisselen. Meer power en veel goedkoper en je maf gaat niet naar z'n kloot :thumb

Groet jraaf

@jraaf wrote:@bart-gsi wrote:even terug on topic i.v.m. of een cone filter of paddestoel filter van o.a. K&N beter is

hierbij een filmpje...

Dus papier en vaak genoeg wisselen. Meer power en veel goedkoper en je maf gaat niet naar z'n kloot :thumb

Groet jraaf

Precies.. Wordt ook in dat filmpjr uitgelegd

In het verleden genoeg geknutseld met cold air intakes, ram air setups etc. Maar naast meer geluid nooit meer vermogen. Zelfs op een dynobank gestaan met een sportieve 4 cilinder, oem papieren filter gaf meer pk dan kn inleg filter.

Bij mighty car mods hebben ze alle intakes getest, wai, cai, inleg en oem. Oem was het beste behalve bij dikke turbo blokken. Te vinden op YouTube.

@lucas1975 wrote:In het verleden genoeg geknutseld met cold air intakes, ram air setups etc. Maar naast meer geluid nooit meer vermogen. Zelfs op een dynobank gestaan met een sportieve 4 cilinder, oem papieren filter gaf meer pk dan kn inleg filter.

Bij mighty car mods hebben ze alle intakes getest, wai, cai, inleg en oem. Oem was het beste behalve bij dikke turbo blokken. Te vinden op YouTube.

was volgens mij bij een rode gtr R34. maar daar hadden ze voor de beste resultaten de filter buiten de auto door de koplamp heen gedaan... maarja.. wie gaat er zo op straat rond rijden??

Terug
Naar boven