• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kabel door gebrand..

Rode kabel is Constant +

Zwarte kabel is Geschakelde +

Zwart Rood is Startmotor aansturing

Zonder de rode kabel, heb je niks meer....

Willem

@wim-v6 wrote:Rode kabel is Constant +

Willem

Dat dacht ik dus idd ook al, beetje vreemd verhaal zo maar neemt niet weg dat ik het niet interessant vind ;) zoland er stroom aan te pas komt blijf ik bijten tot ik de oplossing heb .............

Tigra-Black,

Je mag wel een dagje naar Maastricht komen, mag je meteen gaan knutselen aan de wagen haha.

Maar goed, wat ik alleen mis aan de wagen is dat de radio niet van zelf aan gaat wat normaal wel moet.

Voor de rest doet alles het gewoon perfect.

Zelf maak ik me geen zorgen dat die ooit zou afbranden :hmmz

Morgen haal ik die kabelboom uit elkaar, en maak ik wel paar foto's. :thumbup

Die kabel is echt werkelijk dood.

@wim-v6 wrote:Rode kabel is Constant +

Willem

Dat dacht ik dus idd ook al, beetje vreemd verhaal zo maar neemt niet weg dat ik het niet interessant vind ;) zoland er stroom aan te pas komt blijf ik bijten tot ik de oplossing heb .............

Tigra-Black,

Je mag wel een dagje naar Maastricht komen, mag je meteen gaan knutselen aan de wagen haha.

Maar goed, wat ik alleen mis aan de wagen is dat de radio niet van zelf aan gaat wat normaal wel moet.

Voor de rest doet alles het gewoon perfect.

Zelf maak ik me geen zorgen dat die ooit zou afbranden :hmmz

Morgen haal ik die kabelboom uit elkaar, en maak ik wel paar foto's. :thumbup

Die kabel is echt werkelijk dood.

als het weer een beetje meezit morgen zal ik de stuurkap van mn f er eens afhalen

om te kijken of ik er daar ook een kabel aan heb hangen

en zo ja wat ie doet ;)

als het weer een beetje meezit morgen zal ik de stuurkap van mn f er eens afhalen

en zo ja wat ie doet ;)

@trashmetal wrote:als het weer een beetje meezit morgen zal ik de stuurkap van mn f er eens afhalen

en zo ja wat ie doet ;)

Bij mijn andere F is die kabel gewoon intact.. en bij die gaat de radio van zelf aan..

Ik heb een stroom schema gevonden op i-net van een astra F maar krijg het niet geupload via upload site.

Als je even een u2u zend met daarin een mail adres zal ik hem je mailen.

@trashmetal wrote:als het weer een beetje meezit morgen zal ik de stuurkap van mn f er eens afhalen

en zo ja wat ie doet ;)

Bij mijn andere F is die kabel gewoon intact.. en bij die gaat de radio van zelf aan..

Ik heb een stroom schema gevonden op i-net van een astra F maar krijg het niet geupload via upload site.

Als je even een u2u zend met daarin een mail adres zal ik hem je mailen.

Misschien handig om dit ook nog erbij te melden, eigenlijk niet eerder bij stil gestaan stom van mij!

Vlak naar de aankoop was ik iedere keer stom verrast dat ik naar korte tijd iedere keer mijn gloeibougies moest vervangen.

Ben toen toch naar de garage gegaan hoe het kon dat ik in 3maand al 3x nieuwe bougies moest plaatsen.

Naar 2weken zoeken kwamen ze achter dat de gloeibougies door bleven gloeien ook onder het rijden :wtf

Ze hebben me toen aan geraden om er niks aan te doen en de auto zelf laten voorgloeien.

Foto 1 start ik de auto zodra die loopt haal ik het blokje eruit dan stopt die met voorgloeien op foto 2

IMG01762-20120413-1559.jpg

IMG01763-20120413-1559.jpg

Dit doe ik overigens maar 1x perdag smorgens dus, rest van de dag blijft de auto op temperatuur. Door vele stadskilometers wat ik maak.

Maar op die stekker zie ik ook een rooie kabel.

Zou dit ook verband hebben met het contact slot?

Vind me eigen nu best wel dom, dat ik het nu pas in de gaten heb dat er ook een rooie kabel naar toe loop!!

Tigra-Black Heeft me trouwens een stroom schema gestuurd waar ik eigenlijk niet zo goed wijs uit kom. In Electra ben ik niet zo handig.

Denk dat ik deze week een afspraak maak bij de Opel-dealer of die er eens naar willen kijken en maken.

Terug
Naar boven