• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kabel door gebrand..

astraTD

Woont hier bijna
Beste allemaal,

Vandaag in een regen bui, bleven de ruitenwissers rechtop staan. Ruitenwisser motor defect dacht ik, deze vervangen bleek hij nog niet te gaan.

Uit mijn andere astra de ruiten wisserschakelaar in mijn astra gezet en hij ging weer!

Bij terug zetten van de 2 kappen om het stuur zag ik een draad wat me eigenlijk nog nooit eerder is opgevallen door gebrand te zijn!!! Oei dan schrik je toch effe als je zo iets ziet.

Alleen ik weet bij god niet waar deze kabel eigenlijk voor diend, hier 3 duidelijke foto's om welke kabel het gaat.

IMG01634-20120404-1656.jpg

IMG01636-20120404-1657.jpg

IMG01635-20120404-1656.jpg

Wel zeg ik eerlijk in afgelopen 3,5 jaar heb ik geen brandlucht geroken!

Wat me wel opvalt als ik de andere astra met de sleutel op 2 zet dat dan de radio aan gaat, en dat doet mijn astra weer niet.

Maar goed hoop dat iemand mij kan vertellen waar die kabel eigenlijk voor dient.

Alvast bedankt heren :thumbup

@Red-bull wrote:hij is rood , dus waarschijnlijk een geschakelde plus .

mvrg Rob

rood is constante plus

zwart is geschakelde plus

@Red-bull wrote:hij is rood , dus waarschijnlijk een geschakelde plus .

mvrg Rob

rood is constante plus

zwart is geschakelde plus

Ik neem aan dat deze kabel geen functie meer heeft, als de auto op contact staat geeft de kabel ook geen stroom af.

Maar niemand weet waar deze kabel voor dient?

Ik neem aan dat deze kabel geen functie meer heeft, als de auto op contact staat geeft de kabel ook geen stroom af.

Maar niemand weet waar deze kabel voor dient?

zoals gezegt zal dat een constante of geschakelde plus zijn.

als je je sleutel om draait worden diverse componenten hiermee gevoed ;)

wel ff nieuw maken als ik jou was!

is niet echt bevorderlijk voor de levensduur zo!

ik zou ff een nieuwe stekker op de sloop van een Astra af knippen en dan weer netjes solderen :thumb

zoals gezegt zal dat een constante of geschakelde plus zijn.

als je je sleutel om draait worden diverse componenten hiermee gevoed ;)

wel ff nieuw maken als ik jou was!

is niet echt bevorderlijk voor de levensduur zo!

ik zou ff een nieuwe stekker op de sloop van een Astra af knippen en dan weer netjes solderen :thumb

Kabel loopt helemaal het dashboard in. Maar hoe kan het, dat die dan zo heet word? het helestuk is weg gesmolten zelfs achter/in het dashboard.

Kabel loopt helemaal het dashboard in. Maar hoe kan het, dat die dan zo heet word? het helestuk is weg gesmolten zelfs achter/in het dashboard.

dan heb je echt dikke mazzel gehad. :shock:

kun je niet zien waar de kabel uiteindelijk uit komt?

denk ik je zekeringenkast ergens?

dan heb je echt dikke mazzel gehad. :shock:

kun je niet zien waar de kabel uiteindelijk uit komt?

denk ik je zekeringenkast ergens?

Je hebt diversen standen op je slot, hij moet van een van deze zijn:

-: Accecoirestand (stand 2): Radio (alleen bij nieuwere typen (+/- va '95 a '96)

-: Contact

-: Contact Verwarming (verwarming en achterruitverwarming, deze word uitgeschakeld tijdens starten)

-: Startmotor

Willem

Je hebt diversen standen op je slot, hij moet van een van deze zijn:

-: Accecoirestand (stand 2): Radio (alleen bij nieuwere typen (+/- va '95 a '96)

-: Contact Verwarming (verwarming en achterruitverwarming, deze word uitgeschakeld tijdens starten)

Willem

Ik kan hem niet zien volgen wel voelend, maar dan kom ik ook niet verder als 30cm.. Voor mijn gevoel is dit al jaren :hmmz En ja toch wel dikke mazzel, door zoiets fik de hele auto af.

Morgen ga ik eens verder onderzoekenm mijn appart haal ik het hele dashboard eruit.

Maar er staat geen stroom op die kabel.

Ik kan hem niet zien volgen wel voelend, maar dan kom ik ook niet verder als 30cm.. Voor mijn gevoel is dit al jaren :hmmz En ja toch wel dikke mazzel, door zoiets fik de hele auto af.

Morgen ga ik eens verder onderzoekenm mijn appart haal ik het hele dashboard eruit.

Maar er staat geen stroom op die kabel.

@wim-v6 wrote:Je hebt diversen standen op je slot, hij moet van een van deze zijn:

Willem

Ja Willem, denk dat die kabel voor de radio is? radio moet ik altijd handmatig aan zetten, en hand matig uit zetten.

Bij me andere Station is het inderdaad stand 2 springt de radio van zelf aan.

@wim-v6 wrote:Je hebt diversen standen op je slot, hij moet van een van deze zijn:

Willem

Ja Willem, denk dat die kabel voor de radio is? radio moet ik altijd handmatig aan zetten, en hand matig uit zetten.

Bij me andere Station is het inderdaad stand 2 springt de radio van zelf aan.

dat kan ook aan de radio zelf liggen, hoe die aangesloten is.

zou het geen massakabel zijn?

maar dat zou van de ene kant ook weer raar zijn dat die dan smelt :hmmz

Terug
Naar boven