• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kabel doorvoeren in corsa C

Kymco Sjonnie

Post weinig
Wie o wie kan mijn helpen?

Ik ben een sirene in de auto aan het bouwen, maar nou was mijn vraag waar ik het beste de kabel naar binnen kan voeren, kan namelijk nergens een doorvoer naar binnen vinden?

origineel gepost door Kymco Sjonnie

sorry maar ben niet zo heel tecnisch met auto's, waar kan die dop ongeveer zitten?

gewoon goed zoeken in je motorruimte tegen de dashboard aan zeg maar.

origineel gepost door Kymco Sjonnie

sorry maar ben niet zo heel tecnisch met auto's, waar kan die dop ongeveer zitten?

gewoon goed zoeken in je motorruimte tegen de dashboard aan zeg maar.

hallo,

ik heb dus ook het grote kabelprobleem gehad en er is in princiepe maar een manier om van binnenuit de motorruimte in te komen,

via de computer dus, die aan de bestuurderskant zit.

je moet er wel enigsinds wat voor over hebben want een andere manier om naar buiten te gaan is er niet behalve als je in je carosserie wilt gaan boren.

je moet je ruitenwisser links eraf halen en dan je schutbord van de ruitenwisser eraf halen die zit met 2 schroefjes vast als het goed is.

dan haal je de zekeringenkast open en vanuit daar loopt een rubber naar een kast wat onder het schutbord zit, als je die open hebt gekregen (wat best lastig is) kan je zo vanuit de motorruimte een kabel trekken.

de kabel door het rubber heentrekken incl de complete kabelboom wat er dan al zit is lastig.

ik wens je er veel suc6 mee.

mvg stephan

hallo,

ik heb dus ook het grote kabelprobleem gehad en er is in princiepe maar een manier om van binnenuit de motorruimte in te komen,

via de computer dus, die aan de bestuurderskant zit.

je moet er wel enigsinds wat voor over hebben want een andere manier om naar buiten te gaan is er niet behalve als je in je carosserie wilt gaan boren.

je moet je ruitenwisser links eraf halen en dan je schutbord van de ruitenwisser eraf halen die zit met 2 schroefjes vast als het goed is.

dan haal je de zekeringenkast open en vanuit daar loopt een rubber naar een kast wat onder het schutbord zit, als je die open hebt gekregen (wat best lastig is) kan je zo vanuit de motorruimte een kabel trekken.

de kabel door het rubber heentrekken incl de complete kabelboom wat er dan al zit is lastig.

ik wens je er veel suc6 mee.

mvg stephan

er is indd geen standaard doorgang zoals een corsa b

je zou zelf 1 moeten boren wat het handigste is, even insprayen met blanke lak. daarna een rubbere ring om de kabel heen en dan zowel van binnen als van buiten goed afkitten..

dit hebben meerdere mensen gedaan zonder probleme

er is indd geen standaard doorgang zoals een corsa b

je zou zelf 1 moeten boren wat het handigste is, even insprayen met blanke lak. daarna een rubbere ring om de kabel heen en dan zowel van binnen als van buiten goed afkitten..

dit hebben meerdere mensen gedaan zonder probleme

Terug
Naar boven