• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kabel van radio naar motor gedeelte.. Hoe?

Dare

Post weinig
Hey goedemiddag , ik wil een kabel trekken voor een gps ontvanger vanaf de radio naar de motor. Ik wil de waterdichte gps reciever monteren bij de ruitewissers. Dus tussen het raam en de motorkap. Dit lijkt mij een prima plaats en het ontvangst moet zeker goed zijn. Maar goed weet iemand waar ongeveer ik het beste de kabel kan doorvoeren?

Achter 't dashboardkastje kan je makkelijk bij het schutboard om te boren. Zit alleen wat isolatiemateriaal in de weg...

Welke astra gaat het om? Een F/G/H???

Hoi het gaat om een astra H en ik wil eigenlijk gebruik maken van een bestaand gat... Ik ben geen fan van boren in mijn auto!

Gebruik even de zoekfunctie deze vraag wordt ongeveer 5 keer per week gesteld :P

Maar volgens mij zit bij de Astra H net als bij de Astra G een rubber in je schutbord T.H.V. je rembekrachtiger

Als het net als de Astra G zit (en ik denk dat iedere auto zoiets heeft_ kun je achter je zekeringenkast de kabeldoorvoer gebruiken van de motorkapkabel.

Dit komt in de motorruimte uit onder het platstic rooster bij de ruitenwissers aan de bestuurderszijde.

Vanaf de motorzijde met een tyrap aan de kabel en wat zeepsop erop door de afdichtingsrubben duwen.

Komt ie uit in de zekeringenkast onder je stuur.

Hey allemaal bedankt , na een middag klooien is het me niet gelukt en heb de gps ontvanger maar op het dashbord gemaakt :-(

Terug
Naar boven