• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kachel radiator vervangen.

astraTD

Forumbewoner
Om de kachelradiator te vervangen moet daar perse het dashboard er voor uit? naar mijn weten wel.. en is voor mij ook geen probleem.

Maar ik zit krap met de tijd, als dashboard kan blijven zitten scheelt het toch kwa minuten/uur.

Waar kan ik het koelvloeistof aflaten? Ik zie nergens een kraantje of wat dan ook :hmmz

Garage heeft toen destijds 550,- geteld voor de andere diesel, dus ik wil het dit keer zelf doen, helaas geen geldboompje in de tuin.

Denk dat het hele dashboard eruit moet helaas maar het koelwater kan je er toch gewoon uitlaten lopen door de onderste koel slang van de radiateur af te halen en in een schone bak opvangen als je het wil hergebruiken.

Luuk

Ik heb een andere mening,

Het middenconsole (die draaiknoppenwinkel)moet eruit samen met die tunnel die tussen de voorstoelen zit.

Als je deze 2 verwijderd heb dan moet je erbij kunnen.

Niet vergeten de bechermbak te verwijderen, die zit onderop.

Deze los en je ziet je radiateur.

Het (grote) dashboard kan je laten zitten :thumbup

Rik :D

Hmm oke , dat ga ik doen wat Rik zegt en als het nog lastig blijft, kan ik nog altijd dashboard eruit halen.

Word een lekker klusje king:

Als het ongeveer het zelfde is als bij een calibra hoeft niet heel je dash eruit. Begin idd eerst een met je dashbord onderin wat vrij te maken. En kijk hoe en wat het zit.

Oke zal ik doen.

Net toevallig een vraagbaak gevonden thuis van de 1.7DT dacht echt dat ik die niet meer had, en daar staat ook in beschreven dat het dashboard niet eruit hoeft.

Staat ook in de Vraagbaak voor "benzinemodellen" :thumbup

Success ermee en als ik je helpen moet............................................ :jerry

Rik :D

Kachelradiator had ik binnen un uurtje eruit.

Kan morgen pas verder eraan.

fd28036e.jpg

Eigenlijk had het middenconsole kunnen blijven zitten, alleen tunnelbak verwijderen was al voldoende.

Terug
Naar boven