• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kachelradiateur Astra G?

Ontluchten: het borrelen is grotendeels weg. Het koelvloeistofniveau is vanzelfsprekend wel gezakt, dat moet ik nog even aanvullen.

Heb gisteren gelezen dat het beter is om de verschillende kleuren niet te mengen, dus ik moet even op zoek naar groene koelvloeistof.

Bij deze dan (eindelijk) de foto's van het vervangen onderdeel:

DSCF3464.jpg

DSCF3463.jpg

DSCF3462.jpg

Is dit dus die driewegklep?

Ook al electrisch bij zo'n G apparaat....

Vroegâh, toen ze deze klepjes op Vacuum maakte...........................................................................toen gingen ze ook al eens lekken haha..

Okay, dus een elektrisch aangestuurde driewegklep? Ik dacht namelijk zelf ook dat ze op vacuüm werden bediend.

De monteur had het erover dat hij nu ook een gemodificeerde driewegklep had gemonteerd. Die was als vervanger van dit onderdeel door Opel ontwikkeld omdat deze driewegklep schijnbaar heel vaak kapot ging.

De koelvloeistof zit nog in de matten, die liggen al anderhalve week binnen en ze zijn nog niet droog.

Na bijna een week gehangen te hebben, komen er een paar druppels uit.

Ik heb ze nu in de douche gehangen en met die harde massagestraal zeiknat gespoten weer opgehangen. Er loopt dan echt roze water uit. Ik heb dit al een paar keer herhaalt en het water wordt steeds minder roze. Dit is (denk ik) wel een goede manier op de koelvloeistof uit je matten te halen.

Echter, nu nog het tapijt van de auto....daar moet ik nog iets voor verzinnen. Kranten werkt niet. Ik denk dat ik de matten er weer op leg tot deze de kvs uit het tapijt hebben gezogen, waarna ik die matten weer schoonmaak.

@RISL wrote:De koelvloeistof zit nog in de matten, die liggen al anderhalve week binnen en ze zijn nog niet droog.

Na bijna een week gehangen te hebben, komen er een paar druppels uit.

Ik heb ze nu in de douche gehangen en met die harde massagestraal zeiknat gespoten weer opgehangen. Er loopt dan echt roze water uit. Ik heb dit al een paar keer herhaalt en het water wordt steeds minder roze. Dit is (denk ik) wel een goede manier op de koelvloeistof uit je matten te halen.

Echter, nu nog het tapijt van de auto....daar moet ik nog iets voor verzinnen. Kranten werkt niet. Ik denk dat ik de matten er weer op leg tot deze de kvs uit het tapijt hebben gezogen, waarna ik die matten weer schoonmaak.

Heb je niet zoon oudestofzuiger die water op kan zuigen?? Doe je het gewoon met de stofzuiger, doe ik op het werk ook

@ daveman, het is niet zo dat er plassen kvs in staan, t blijft gewoon erg vochtig.

Waterstofzuiger heb ik al geprobeerd, werkt ook niet goed.

Ik heb een vochtwreter gehuurd op stroom. Hier ziet een slang aan leg je in een emmer en je zet drie dagen dat ding aan.

Dan moet je je emer een aantal keer omkiepreren... todat er geen drupeltjes meer uit komen.

Terug
Naar boven