• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kachelradiateur senator A

variant

Post weinig
mede hobbyisten ..

de warmte opbrengst van de kachel in m,n senator valt erg tegen ..

Bij bedrijfswarme motor word t ,, mwaaa een beetje lauwtjes ...

Wat me opvalt is dat de aanvoerslang naar de kachelradiateur lekker warm ,, zeg maar heet word ..

de afgaande slang is handwarm ..

nu vermoed ik dat de radiateur verstopt is , maar omdat ik nog niet echt bekend ben met de senator zou het ook kunnen zijn dat er een kachelkraan achter het dashboard hangt ...

Is mijn vermoeden juist ? of is het een regelsysteem met kleppen zoals in m,n manta B ,, die trouwens te koop is ..

gr

Ger

heb ik vorig jaar ook vervangen bij men Monza. Was een klusje van niks. Op 2u tijd had ik de gehele klus geklaard en hij wordt nu weer warmer dan ooit. ik heb nog wel het oude dashboard, dus als jij het iets nieuwer moest hebben weet ik niet of het even makkelijk gaat. Ik heb er een nieuwe radiator ingestoken van Opel Classic Parts in Trier (kost 49€). Als je het dan toch uit elkaar haalt kun je mss best ineens vernieuwen, kan hij er ineens weer jaren tegen. Bij het oude dashboard hangt de regelklep in het interieur. Het is eigenlijk een klep die je open en dicht zit in het verwarmingshuis waar je radiator in zit. er zit geen kraan op de radiator zelf.

heb ik vorig jaar ook vervangen bij men Monza. Was een klusje van niks. Op 2u tijd had ik de gehele klus geklaard en hij wordt nu weer warmer dan ooit. ik heb nog wel het oude dashboard, dus als jij het iets nieuwer moest hebben weet ik niet of het even makkelijk gaat. Ik heb er een nieuwe radiator ingestoken van Opel Classic Parts in Trier (kost 49€). Als je het dan toch uit elkaar haalt kun je mss best ineens vernieuwen, kan hij er ineens weer jaren tegen. Bij het oude dashboard hangt de regelklep in het interieur. Het is eigenlijk een klep die je open en dicht zit in het verwarmingshuis waar je radiator in zit. er zit geen kraan op de radiator zelf.

plaatje bij het praatje :D

504gvd.jpg

Die kachelradiateurs hadden wel wat groter gemogen en de blazer had wel wat meer verplaatsing mogen hebben,je krijgt het wel warm in je auto,maar de capaciteit is niks geweldigs...

Die kachelradiateurs hadden wel wat groter gemogen en de blazer had wel wat meer verplaatsing mogen hebben,je krijgt het wel warm in je auto,maar de capaciteit is niks geweldigs...

en zo is`t :D

maaruh, grote kans dat ie gewoon verstopt zit.

heb de mijne inmiddels al 2x doorgespoeld.

even de slangen eraf halen, en dan tegen de richting in doorspoelen met tuinslang..

werkt prima. hogedrukpomp niet gebruiken, dan blaas je de radiateur uitelkaar :D

en dat geeft dan zo`n bende he :D

en zo is`t :D

maaruh, grote kans dat ie gewoon verstopt zit.

heb de mijne inmiddels al 2x doorgespoeld.

even de slangen eraf halen, en dan tegen de richting in doorspoelen met tuinslang..

werkt prima. hogedrukpomp niet gebruiken, dan blaas je de radiateur uitelkaar :D

en dat geeft dan zo`n bende he :D

mmm hoge druk werkt prima hoor is hier nog nooit mis gegaan

en idd paar keer heen en terug spoelen of even vol laten lopen met azijn tyd laten staan en dan door spoelen

mmm hoge druk werkt prima hoor is hier nog nooit mis gegaan

en idd paar keer heen en terug spoelen of even vol laten lopen met azijn tyd laten staan en dan door spoelen

tja... t werdt mij afgeraden...dus ik geef dat dan weer door.

zo werkt dat nou eenmaal :D

maar goed, gewoon de hogedruk pomp dr op...

knalt ie m zo schoon :D

tja... t werdt mij afgeraden...dus ik geef dat dan weer door.

zo werkt dat nou eenmaal :D

maar goed, gewoon de hogedruk pomp dr op...

knalt ie m zo schoon :D

origineel gepost door GSE

Tja en dat ben ik dan toch niet met je eens. Heb ook al eens een nieuw radiatortje in m'n rekord gezet en zelfs bij flinke vorst ging de schuif naar beneden!

Tja en dat ben ik dan toch niet met je eens. Heb ook al eens een nieuw radiatortje in m'n rekord gezet en zelfs bij flinke vorst ging de schuif naar beneden!

Ik heb met al mijn Monza/Senators die ik heb gehad (5/6) toch geen echte super ervaringen met die kachels,ze werken wel maar na mijn idee echt niet zoals bv een Golf 4 of noem maar wat nieuwer spul op.

Ik heb met al mijn Monza/Senators die ik heb gehad (5/6) toch geen echte super ervaringen met die kachels,ze werken wel maar na mijn idee echt niet zoals bv een Golf 4 of noem maar wat nieuwer spul op.

De nieuwe kachel die ik besteld had was 2 keer zo dik dan degene die ik eruit had gevist

De nieuwe kachel die ik besteld had was 2 keer zo dik dan degene die ik eruit had gevist

Dat is dan ook weer een beetje van dat appels en peren werk. M'n Omega-B is al warm als ik 200 meter gereden heb, dus.....

Terug
Naar boven