• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kachelweerstand

Nee ik heb € 180,00 betaald voor de remkabel tot aan het punt waar hij splitst naar beide achterwielen en de auto zonder handrem weer meegenomen.

De haakjes die vast geroest zaten en het verenpakket kreeg ik in een doosje mee, zelf de haakjes weer gangbaar gemaakt en de garage op het dorp gebeld en die hebben het geheel incl. nieuwe remschoenen en een verenpakket voor € 160.00 incl een verse apk weer in elkaar gezet. Maar de € 180,00 was € 40,00 voor de kabel en € 120,00 aan man uren om een stukje kabel te vervangen.

Maar ook met simpel olie verversen zijn ze vreselijk duur, de Omega van me pa heeft 5 w 30 nodig volgens de vop, volgens internet mag 5 w 40 ook maar goed. Rekenen ze normaal € 12,50 per liter mobil 1 komt er omdat het speciale olie is € 7,50 extra per liter bij. Zou 6 liter op € 120,00 komen incl oliefilter en arbeid € 160,00. Doprs garage castrol edge 5 w 40 6 liter + bosch oliefilter incl. arbeid € 74,00.

Vandaag olie ververst incl Filter, bij de Corsa 1.5 Turbo Diesel,

Kosten voor materiaal:

Valvoline Half synthetische 10w40 olie 5 liter + Bosch Oliefilter: 23,10

Half uurtje werk.

De enne VOD is de andere niet, de prijzen verschillen enorm van VOD zo ook de servies. dat is mijn mening en in mijn geval vind ik

265 euro verschil heel veel. zo mogen best wat verdienen maar dit vind ik echt absurd.

Even wat prijzen:

Uitlezen auto: 35 euro (opcom 30 euro en onbeperkt uitlezen )

Aansteker unit vercta c: 73,50 euro (ex montage) internetprijs 25 euro

Kachelmotor vectra c: 550 euro (incl montage) internetprijs 199 origineel gm

Kachelweerstand vectra c : 440 (incl montage) internetprijs 175 origineel gm

Een besparing van 669.50 euro en dan ben ik in totaal 1.5 uur bezig geweest met alles mooi uurloon denk ik zo.

heeft de dealer ook verteld hoeveel tijd hij mag berekenen volgens de fabrieks systemen.

en wat zijn werkplaats tarief is.

Terug
Naar boven