• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kachelweerstanden Rekord wéér naar de kloten

Aronimo

Post weinig
Hallo,

toen ik mijn Rekord kocht, waren de kachelweerstanden al doorgebrand. Deze heb ik toen vervangen, maar na een tijdje branden ze toch weer door, waarschijnlijk te weinig koeling. Daarna heb ik ze met een bypassje in de motorruimte gehangen, waar ze dus door de ventilator en rijwind gekoeld werden. En raad eens, na een tijdje gewoon weer doorgebrand. Deze keer doet de 3e stand het ook nog, bij de andere gevallen alleen de 4e. Heeft iemand ideeën of tips om er bijvoorbeeld modernere weerstanden in te zetten die minder heet worden of een andere handige tip?

sjoerd moet zeggen dat vervangen bij een e2 ook niet eenvoudig gaat, haast net zoveel werk als senator. ook hier moet het kachelhuis eruit om eraan te komen.

kachel rad moet er dus uit. en idd gelijk ff schoon spoelen en schoon blazen, gaat ie weer ff mee.

klopt, dash zit idd verschil in.

Maar bij de A2 hoeft het er ook niet uit, los is genoeg. Dan heb je speling genoeg om hem eruit te krijgen ;)

Heb ik laatst ook bij mijn vaders Monza A1.5 gedaan. A2 dashboard dus.

Ben er een volle dag bezig geweest.

Het is veel maar niet moeilijk werk.

A1 E1/E2 is minder werk als A2 A1,5....

2 uurtjes los en 2,5 uur alles weer derin..Had ik met kerst nodig bij een E1 E2 A1 daschbord..

Ik zou wel wat verzinnen zodat je de kachelmotor der van Boven uit kunt halen...Door bv het huis 2delig te maken..

Dat heb ik gedaan afgelopen kerst zodat ik um met nieuwjaar in elkaar kon duwen...

Ik heb een motor van een Ford Ka passend gemaakt...En heb het zo gemaakt dat ik deze van boven kan vervangen ipv heel die poppekraam los te halen..

Terug
Naar boven