• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett 1.6i Ombouw tot 2.0 8v

Hallo mannen,

Na een lange tijd van BMW rijden ging het bloed toch weer kruipen waar het niet gaan kon (of toch juist wel)

Ik heb weer een Opel gekocht, een E Kadett:wub

Ik heb er lang van lopen dromen om een standaard Kadett om te bouwen naar een zo goed als standaard GSI 2.0 8v

Ik denk dat ik bij deze Kadett een goede basis heb gevonden, een 1.6i automaat.

Het is een voormalig invalide wagen geweest die ik nieuw levenslicht wil gaan inblazen. Op het moment is de wagen nog helemaal standaard, de enige aanpassing die tot nu toe heb gedaan op dit moment zijn de velgen, de wagen stond nog op 13":jerry

De velgen zijn verruild voor 15" Irmscher velgen met de maat 195/55/15 hetgeen zodat ik nu in ieder geval alvast wat wegligging heb.

De aanpassingen die zullen volgen zijn:

- verlagen 30/30

- wielkasten achter vervangen

- interieur vervangen voor originele Recaro's

- side skirts plus GSI voor/achterbumper

- inbouwen van een 2.0 8v

- overspuiten carosserie

Maar goed, eerst wat plaatjes van de wagen waar we over praten,

Afbeelding0613.jpg

Foto van Dett haar kont :wub

Afbeelding0611.jpg

Afbeelding0612.jpg

De schade lijkt hier nog beperkt, maar onder het motto van ben je toch bezig, doe het dan goed :hmmz

Ik hoop dat jullie wanneer het nodig is, mij kunnen helpen met tips en kritieken zijn natuurlijk ook welkom :swear

Groeten Jeff

Hoi jongens,

Bedankt voor de reacties, ik ga ook proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden. De oplettende kijker heeft misschien al gezien dat er links en rechtsachter al wat "gerommeld" is aan het einde van de dorpels, hier heeft de vorige eigenaar al nieuwe stukjes in laten lassen, jammer genoeg is niet direct het achterscherm meegenomen :fy1

De achterschermen vallen nu ook nog wel mee gelukkig maar het roestduiveltje begint hier toch ook zijn sporen te markeren dus onder het plaatwerk ben ik bang dat ik meer zal vinden aan roest als wat ik nu zie :hmmz

@ Opelkadettje, ik kom oorspronkelijk uit Rotterdam en woon sinds 8 jaar in Hellevoetsluis, zover ik weet heb ik geen familie in NH :cool:

Groeten Jeff

Vandaag de wagen eens een goede beurt gegeven, wat heeft ze toch een lekkere kont :wub

Afbeelding632.jpg

En dan nog een plaatje van de voorkant

Afbeelding625.jpg

Ze blijven toch leuk hè :P

Groeten Jeff

origineel gepost door Jeffrey Scholten

Vandaag de wagen eens een goede beurt gegeven, wat heeft ze toch een lekkere kont :wub

Ze blijven toch leuk hè :P

Groeten Jeff

wil eigenlijk niet weten wat jij met je auto doet :jerry:jerry

Hey Vincent,

De skirts liggen nog steeds achterin de auto :D

Gisteravond nog bij iemand langs geweest voor de originele GSI achterlichten, ik zag enkelt dat ik de bedrading van het achteruitrijlicht even moet aanpassen, want de GSI lampen hebben zowel links als rechts een achtruitrijverlichting, ik heb hem nu enkelt rechts.

Affijn dit zijn mijn nieuwe achterlichten,

Afbeelding638.jpg

De verlagingsveren (30/30)

Afbeelding640.jpg

En het eerste stukje plaatwerk,

Afbeelding642.jpg

Groeten Jeff

jeff, ik heb eventueel voor weinig nog een gsi achterklepspoiler liggen voor je.. ook nog 2 geblindeerde zijramen en eventueel wat ander klein spul...

Hai

Dat is mooi, ik hou dat zeker even in mijn achterhoofd want ben ook in afwachting van iemand anders (prijs) word dit niets dan stuur ik je direct een u2u:wors

het spul van mij mag weg voor weinig, het ligt toch maar in de schuur nix te doen....

mocht je interesse hebben kan k wel even een lijstje maken en een mooie prijs maken voor wat je wilt hebben..

Jongens even een vraagje, ik wil de sierlijsten van de Kadett verwijderen, kan ik hier vanaf de binnekant fatsoenlijk bij om te demonteren of is dit echt eraf "slopen" :hmmz

Groeten Jeff

origineel gepost door Jeffrey Scholten

Jongens even een vraagje, ik wil de sierlijsten van de Kadett verwijderen, kan ik hier vanaf de binnekant fatsoenlijk bij om te demonteren of is dit echt eraf "slopen" :hmmz

Groeten Jeff

jeff,

ff een föhn erbij en dan eerst ff warm maken en dan haal je het er een stuk makkelijker vanaf ;)

en dan als je er een stukje van los hebt kan je de föhn gebruiken om het steeds verder los te maken.

gr vinc

Terug
Naar boven