• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett 1.6i Ombouw tot 2.0 8v

Ook weer wat gehobbyt dit weekend...

Ik begon vol goede moed aan het verwijderen van die lelijke sierstrips, vanaf voor naar achter, ik geloof dat ik al eerder gemeld had dat er door de vorige eigenaar een nieuw stuk dorpel/achterscherm in was gelast, hier ging het enigzins fout :vertag

De beste man die dit laswerk heeft gedaan heeft vrij weinig zin gehad om het geheel af te werken onder de sierlijst, als je je dan nog eens bedenkt dat morgen de Kadett door de APK heen moet (eerder als de bedoeling was) en er zo'n geweldige bult van plamuur over het laswerk zit dat de wagen bijna een "golf"maakt zal de APK keurmeester ook zijn bedenkingen hebben/krijgen dus met de beste wil van de wereld op Zondag roeien met de riemen die je hebt, het schoot mij eigenlijk ook te laat te binnen om foto's te maken van toen ik de sierstrip net had verwijderd.....

Schuren die handel,

achterschermen001.jpg

Op de bovenstaande foto had ik het plamuurdrama al zo goed als verwijderd, de foto laat nog wel het stuk zien onder de sierstrip waar het geheel weer gelast is, affijn het had erger kunnen zijn....

Als de wagen gekeurd is komt er toch een nieuw stuk achterscherm in dus ik heb de "las" stukken met mijn laatste prutje plamuur ( tsja Zondag he...) wat netter gemaakt aan de zijkanten en weer (nat) opgeschuurd, volgende stap het afplakken,

achterschermen003.jpg

Gelukkig had ik nog een zilvere spuitbus staan en scheen het zonnetje goed dus gelijk even bijgespoten,

Even inzoomen op de macro stand,

achterschermen004.jpg

Zonder de macro :wub

achterschermen007.jpg

Morgen ook eerst maar eens een flesje stickerverwijderaar kopen, ben toch wel uitgepulkt op de plakresten nu :mad:

Groeten Jeff

Wurth heeft hiervoor een caramelschijf in hun programma. Dat ding in de boormachine en je bent met 10 min klaar.

Vandaag is mijn "Dett" mee geweest naar de Opel in Hellevoet (ex roveco) De (voor) keuring is voltooid en Dett is volledig geslaagd voor het aankomende jaar :wub

Helaas hebben we het nog steeds over een voorkeuring maar alle bekende Kadett plaatsen waren over het algemeen "goed" dus weer een Kadett die een 2e leven heeft verdient, en als een dikkere dame door het leven zal gaan :wors

De "Dett"is inmiddels verlaagt, geen 30/30 zoals in een eerdere post maar de verlaging is nu 40/20 hetgeen haar toch ook erg goed staat :P

Foto's volgen (hopelijk) nog dit weekend, dan nog ff de officiele (A.P.K) stempel aan dan kunnen we echt gaan beginnen....

Groeten Jeff

Ik vond nog wat oude plaatjes op me telefoon van hoe ik de Kadett kocht,

Fotos-0606.jpg

Fotos-0608.jpg

Ik ben trouwens pas de 2e eigenaar van de auto omdat het een ex invalide auto is geweest :afro

De wagen is zoals ik al eerder melde nu ook verlaagd (40/20)

opelkadett011.jpg

opelkadett013.jpg

we zijn er nog niet....:hmmz

opelkadett019.jpg

Astra visite :jerry

opelkadett002.jpg

Groeten Jeff

Thanx voor de reacties mannen king:

Deze Kadett staat inderdaad op de verre oevers van Hellevoetsluis :P

@bordeaux beauty, bedankt voor het aanbod maar als er een andere voorbumper opkomt dan is het de originele gsi bumper.

Nu heb ik nog de originele side skirts van een gsi liggen, maar nu de zijkanten zo lekker glad zijn zonder de (oerlelijke) sierstrippen tfijfel ik of ik ze er nog op moet zetten, wat denken jullie.....

Groeten Jeff

Hoe zit het met het kleurverschil? Want op de foto lijkt het niet te zien! Ik ben van plan om ook een gedeelte opnieuw te spuiten (heb ook een zilveren auto) maar ik ben bang voor een kleurverschil.

Als je niet teveel hoeft te spuiten kan je gewoon een busje op kleur laten maken en spuiten maar, bij grotere oppervlakken moet je wel oppassen met een spuitbus, je lak kan er dan "vlekkerig" uit komen zien.

Het stukje wat ik gespoten heb kleurt inderdaad erg goed bij en zit nagenoeg geen verschil in, dit komt ook door het "gootje" aan de zijkanten waardoor je geen scherpe lijnen ziet van het afplakken, als je op een vlakke kant moet (bij) spuiten kan je het beste een krant dubbel vouwen zodat deze de nevel opvangt en voorkomt dat je een scherpe spuitrand krijgt, als je de goede kleurcode heb gebruikt kan je eventueel met wat polijstmiddel de overgangen strakker in elkaar laten overlopen.

Groeten Jeff

Gisteren ook weer lekker aan de gang geweest....

Zoals ik eerder melde is de wagen verleden week gecontroleerd op alle slechte Opel plaatsen en dat scheen helemaal niet verkeerd te wezen gelukkig.

Gisteren ben ik zelf onder de auto gekropen en heb de dorpels eens mooi kaal gemaakt van onder om te zien of het echt zo goed was omdat de wagen morgen (Maandag) word gekeurd. De achterkanten van de dorpel (links) was voorzien van een flink stukje nieuw laswerk dus dat was positief :wors

Maar ik ging verder naar voren toe en ja hoor, een vieze plek die ik gelijk op een (tijdelijke) manier heb aangepakt, de dorpel vol gespoten met zink en daarna geplamuurd, alles was voor de rest gelukkig wel goed aan de dorpel (links) dus dat mag geen probleem geven morgen.

Toen de rechterkant, ja hoor, ook een plek die niet naar mijn zin was :cry

Deze op dezelfde manier even aangepakt en ook die is nu weer dicht, het eerste wat er komt met het vakantiegeld zijn de overzetdorpels zodat ik het gelijk goed kan aanpakken...

Affijn alles is weer terug in kleur en onder is alles gelukkig voor de rest nog erg hard, de dorpels zien er onder ook weer netjes uit en niet als een bij elkaar geplamuurd zooitje, ook als is het maar tijdelijk wil ik toch dat het er morgen fatsoenlijk uit ziet.

Ik hou jullie op de hoogte van de keuring morgen,

Groeten Jeff

origineel gepost door opelkadetje

overzet dorpel.. hoe ga je dat aanpakken?

eroverheen zetten of werkelijk de oude eruit slijpen en die nieuwe erop?

Je gaat door voor de wasmachine :D

ok:P ja ik had mijn kadetje destijds.. en toen zouden we ook nieuwe dorpels inlassen bleek dat er al 3 opzaten..

dus eerst alles maar eens compleet weggeslepen en pff wat een troep...

Ik heb dat hier op het forum ergens gelezen jah, ik durf enkelt niet te zeggen of het de jouwe was (maar lijkt me wel) want daar zaten er ook drie over elkaar heen :hmmz Toch schandalig als iemand zo te werk gaat eigenlijk :swear

Als matten in de auto wil ik gewoon stoffen hebben maar dan met het Opel logo of iets in die trent, maar eerst maar eens die ellendige roest aanpakken :vertag

Ik ben bang dat als ik er een plaatje overheen last het enkelt maar verstoppen van het probleem is en extra voer voor het duiveltje...

Groeten Jeff

ja inderdaad want die roest komt van binnenuit dan sluit je het weer in en gaat het vrolijk verder.. dus goed kaal trekken.. in smeren met goeie troep zodat het niet gaat rotten..

goed bezig kerel king:

binnenkort ff afspreken om dat interieur ff te doen voor je ok ;)

we gaan elkaar horen kerel

groetjes

vinc

Terug
Naar boven