• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett 1800i Frisco.. Remmen reviseren met foto's

Origineel gepost door corres

en hoe wil je nou dat weer rood krijgen?

is dat bij te spuiten?

lijkt me dat de hele kap moet.

Uhm... de hele auto wordt overgespoten in felrood:vertag

Dus... k zal voorlopig nog wel even zo blijven rondrijden, want de dorpels moeten ook nog opnieuw worden ingelast.

Ook heb ik bij de raamrubbers nog genoeg roest gezien, dus dat ga ik ook helemaal aanpakken. Ook wordt de steenslag helemaal verwijderd;)

Jaja, Friscootje wordt ooit weer helemaal nieuw.:P

Origineel gepost door corres

ik snap niet dat je die sr niet restaureerd dan

zon frisco is leuk maar zijn er zat te koop kant en klaar en netjes lijkt me.

ja ieders keus hoor.

maar dan had ik een frisco zo gekocht om in te rijden en dan de d-kadett/sr klaar gemaakt.

die zijn veel zeldzamer tegenwoordig helemaal.

Nog geen ruimte om de sr te restaureren helaas. Waarschijnlijk in de herfst/winter wel en dan ga ik met de sr beginnen. Dan is deze frisco ook weer klaar en kan ik daar nog mooi in rondrijden. Het liefste was ik nu ook bezig met de sr, maar jah... mijn vader moet de garage nog leeghalen en opruimen enzo...

De SR komt waarschijnlijk dan volgend jaar op de weg, dan is hij ook precies 25 jaar oud:vertag

De frisco heeft maar kleine dingetjes waar ik aan moet werken, en dat kan ik op mijn "werk" doen.

En nog een paar foto's van de kadett in de sleutelruimte!!

pict0427hk7.jpg

pict0428pp7.jpg

pict0429kd4.jpg

pict0430mv9.jpg

stalen velgen laten verbreden haha

maar een nette kadettje

was toen ook naar een kadett gt 1.8 aan het kijken met 110 PK..

een zwarte,

maar helaas een gat in de rechter scherm, verder liep het motortje echt heerlijk,

maar heb maar een astra gsi uit 94'gekocht

Mooi apparaatje, en leuk te merken dat er iemand druk bezig is met een frisco (heb er zelf namelijk ook 1)!

Ben benieuwd naar volgende set foto's!

Vanavond komen er nog wat foto's waarschijnlijk. Ik heb een mattenset van een GSI op de kop weten te tikken!! Mijn vader gaat die nu zo ophalen... handig zo'n vader die voor zijn werk vlakbij die plaats is waar het mattenset te koop staat.

Verder heb ik niks meer aan de kadett gedaan!

Druk met school!

pict0003vs2.jpg

pict0004qm4.jpg

Toevallig,heb ook net een nieuwe mattenset besteld, degene die erin zat was erg slecht! Heb geen GSI mattenset, gewoon een merkloze maar wel speciaal gemaakt voor de Kadett...via matten-online.nl, hoop dat 't wat is.

ben benieuwd naar evt. nieuwe foto's en updates, misschien doe ik er nog wat tips op...

succes!

Origineel gepost door EddyReuneker

Toevallig,heb ook net een nieuwe mattenset besteld, degene die erin zat was erg slecht! Heb geen GSI mattenset, gewoon een merkloze maar wel speciaal gemaakt voor de Kadett...via matten-online.nl, hoop dat 't wat is.

ben benieuwd naar evt. nieuwe foto's en updates, misschien doe ik er nog wat tips op...

succes!

Ik heb dus gewoon een origineel mattenset van een GSI opgekocht. Ook heel toevallig zag ik hem staan op marktplaats en mijn vader moest vandaag in Lochum werken! Dus dat was mooi meegenomen.

BInnenkort ga ik weer even verder met de kadett!

Mooie mattenset hoor!Heb die van de week ook op marktplaats zien staan, maar op de foto's aldaar zag hij er een stuk minder mooi uit dan op jouw foto's!

Leuk filmpje, eigenlijk een soort collage met al die voorbij schuivende foto's. Alleen gauw wat meer foto's maken, want ze vallen vaak in herhaling.

Origineel gepost door Opaul

Leuk filmpje, eigenlijk een soort collage met al die voorbij schuivende foto's. Alleen gauw wat meer foto's maken, want ze vallen vaak in herhaling.

Haha cker... moeten cker veel meer foto's inkomen!!

Ik had ff een klein verloren half uurtje over dus.. ik denk, ik maak een collage;)

Binnenkort ga ik weer verder met ut kadettje, dus dan komen er ook weer meer foto's

Weer een update van deze kant..

Gisteren samen met mijn vader een mdf hoedenplank gemaakt...

K zal vandaag even fotootjes posten van de kale hoedenplank.

Gaten moeten nog gezaagd worden enzow!!

Owjah. en het zijn JBL GTO boxen met 300W peak

Dit wordt aangestuurd door mijn JVC Radio met 4x50W

71grxaq.jpg

71vyume.jpg

821gk1y.jpg

Owjah. en het zijn JBL GTO boxen met 300W RMS

:hmmz

weet je zeker dat die 300w rms zijn? of 150w rms en 300w maxx?

Origineel gepost door frenkie

Owjah. en het zijn JBL GTO boxen met 300W RMS

:hmmz

weet je zeker dat die 300w rms zijn? of 150w rms en 300w maxx?

Oeps... je hebt helemaal gelijk man:thumbup

300 watt peak...

En de Boxen zitten al in de hoedenplank!!

Dus nu gaan we met de afwerking beginnen... wel moeten er nog een paar schuine kanten aan worden gelijmd. Aan de voorkant en achterkant, anders kijk je nog iets bij de kofferbak in:P

ik heb voorheen een mdf hoedenplank in mijn kadett gehad omdat de speakers niet in de orgineele hoedenplank pasten.

nu heb ik nieuwe speakers en die passen precies in de orgineele hoedenplank.

ik heb de orgineele hoedenplank van onder verstevigt dus waarom zou ik er weer een mdf in doen? en het ziet er ook nog eens mooi uit. en past precies.

of heeft het iets met het geluid te maken? dat de meeste er een mdf in doen

plaatje bij het praatje:

Origineel gepost door frenkie

ik heb voorheen een mdf hoedenplank in mijn kadett gehad omdat de speakers niet in de orgineele hoedenplank pasten.

nu heb ik nieuwe speakers en die passen precies in de orgineele hoedenplank.

ik heb de orgineele hoedenplank van onder verstevigt dus waarom zou ik er weer een mdf in doen? en het ziet er ook nog eens mooi uit. en past precies.

of heeft het iets met het geluid te maken? dat de meeste er een mdf in doen

plaatje bij het praatje:

Ja, die van mij pasten wel in de orginele hoedenplank, maar men zegt dat het geluid mooier is als je ze in mdf zet!

Daarom heb ik gekozen voor mdf...

MIj is altijd geleerd, de leuke embleempjes van "dure" speakers af te halen..:hmmz

Je zal niet de eerste zijn waar heel de bedoeling uitgejat word..:swear

Terug
Naar boven