• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kadett blijft lopen zonder sleutel? OPGELOST

Start motor ook maar eens bekeken, allemaal in orde.

Dit soort dingen schieten echt niet op :thumbdown

Als ik de constante draad los koppel (de rode draad) van het contact slot start hij niet.

Maar hij blijft wel altijd op contact staan.

Emiel,

Weet niet welke mogelijkheden je tot je beschikking hebt.

wat je kunt doen is de stekker achter op het kontakt losnemen.

en dan de accu polen aan sluiten.

las je dan nog licht hebt.

1 voor 1 alle zekeringen trekken.

je kunt ook de stekkers van de achterlichten halen.

als dit alles niet helpt heb je waarschijnlijk een versmelting van de kabelboom.

en dan tussen plus en geschakelde plus

Theun

Ik heb het gevonden hoor! haha en jullie gaan lachen

Er loopt van de accu een draadje naar het blokje van de verstralers in de grill, die dus 12v geeft, en die zat op de bobine. Er hoort maar 1 (zwart) draadje op de bobine, maar wat eigenlijk raar is is dat de aansluiting 2 aansluitpunten heeft.. Ik zag het draadje van de verstralers los liggen, en heb toen waarschijnlijk gedacht, oh die zal wel losgegaan zijn, en heb die dus er vervolgens op gezet. Totaal niet bij nagedacht hahaha.

Toen ik aan het zoeken was zag ik dat ineens en dacht; hee waarom moet de bobine eigenlijk constant 12v hebben..

Die eraf gehaald en alles werkt weer naar behoren.

Nou ja alles, de remlichten gaan aan als ik hem in z'n achteruit zet. En als ik de rem in trap gaat de lamp van de achteruit branden.

Een hoop dingen die gezegd zijn had ik nooit zelf bedacht, bedankt iedereen voor het meedenken :thumbup

Misschien maakt deze foto het wat duidelijker.

IMG00299_20121102_1402.jpg

Die rode draad met dat blauwe stekkertje hoort dus op de zekering (links)

en hij zat op de bobine, waar nu het zwarte stekkertje op zit.

Echt een makkelijk te maken fout want die draad is ook precies lang genoeg om op de bobine te kunnen :sleeping

Als je deze foto meteen had gepost dan had je binnen 5 minuten 10 reacties met de oplossing gehad ;)

Maar goed, mooi dat het is opgelost :thumbup

Beste Emiel

TOP dat je het gevonden hebt

En daarbij dit is HUMOR, :thumb :thumb :thumb

king: king: king: king: king: king: king:

Groeten van Paul

Ja haha dat is het vaak met dit soort dingen, dan ga je veel te moeilijk denken terwijl het zo simpel kan zijn king:

Terug
Naar boven