• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett c 1.2 sedan --> 20xe met 45er webers

origineel gepost door Aapje

Wist niet dat je een kadett-c wou :P Had anders wel m'n Coupé gewisseld met een lading reserve delen :P

nee ben iets meer tevreden met deze :D :jerry

origineel gepost door Aapje

Wist niet dat je een kadett-c wou :P Had anders wel m'n Coupé gewisseld met een lading reserve delen :P

nee ben iets meer tevreden met deze :D :jerry

ik ben deze week druk bezig geweest info te verzamelen en ond. te zoeken om de kadett wat meer pk's te geven :thumbup

ik ben deze week druk bezig geweest info te verzamelen en ond. te zoeken om de kadett wat meer pk's te geven :thumbup

Het ligt er maar net aan wat voor bak je er in stopt.

Een Getrag 240 past zo in de tunnel, wat je gezien de tussenas van plan bent...

Een vierbak past niet zo in de tunnel, ook voor een vijfbak van een Omega (R25) moet je aanpassen.

Groeten, MArk

Een vierbak past niet zo in de tunnel, ook voor een vijfbak van een Omega (R25) moet je aanpassen.

Groeten, MArk

origineel gepost door Kadett C

Groeten, MArk

ja dat wist ik al :thumbup

maar welke as moet je bij welke bak hebben bij een c kadett ,

voor een manta staat het mooi allemaal in het cih gedeelte.

voor een 240 bak heb je iig een automaat as nodig van 67 cm

maar voor een 4 bak van een 2.0s of van een 1.8 s wat voor as heb je dan nodig ?

origineel gepost door Kadett C

Groeten, MArk

ja dat wist ik al :thumbup

maar welke as moet je bij welke bak hebben bij een c kadett ,

voor een manta staat het mooi allemaal in het cih gedeelte.

voor een 240 bak heb je iig een automaat as nodig van 67 cm

maar voor een 4 bak van een 2.0s of van een 1.8 s wat voor as heb je dan nodig ?

Een vierbak is standaard geleverd in een Kadett C (1600+ motoren), dus die moet je dan ook erbij hebben.

Dit zou ook zo moeten zijn als je een 1800 vierbak hebt. Ik weet alleen niet of het dan met de motorsteunen plug-and-play is, of dat de motor iets meer naar voren/achteren komt.

In principe is het dezelfde bak, alleen met een ander koppelingshuis. Dit zit bij de vierbak namelijk los.

Zo bestaat er voor dezelfde bak ook nog een 1300ohc koppelingshuis.

Groeten, MArk

Een vierbak is standaard geleverd in een Kadett C (1600+ motoren), dus die moet je dan ook erbij hebben.

Dit zou ook zo moeten zijn als je een 1800 vierbak hebt. Ik weet alleen niet of het dan met de motorsteunen plug-and-play is, of dat de motor iets meer naar voren/achteren komt.

In principe is het dezelfde bak, alleen met een ander koppelingshuis. Dit zit bij de vierbak namelijk los.

Zo bestaat er voor dezelfde bak ook nog een 1300ohc koppelingshuis.

Groeten, MArk

waarom maak je geen getrag aan de 2.0s?

tunnel niet aanpassen en direct weer een versnelling extra en dus wat fijner op snelweg etc

waarom maak je geen getrag aan de 2.0s?

tunnel niet aanpassen en direct weer een versnelling extra en dus wat fijner op snelweg etc

origineel gepost door *Jurgen*

Voor een Getrag moet de tunnel toch ook aangepast worden als je met 1.2 handgeschakeld rijdt?

voor een 240 5 bak hoef je niks aan tepassen maar die bakken zijn ruim 200 euro per stuk en een 4 bak maar 25 euro ik heb die 5e versnelling niet nodig in de stad :thumbup

origineel gepost door *Jurgen*

Voor een Getrag moet de tunnel toch ook aangepast worden als je met 1.2 handgeschakeld rijdt?

voor een 240 5 bak hoef je niks aan tepassen maar die bakken zijn ruim 200 euro per stuk en een 4 bak maar 25 euro ik heb die 5e versnelling niet nodig in de stad :thumbup

5-bak kan je altijd nog erin bouwen... Mooiste is zo'n 4-bak zonder te veel te moeten verbouwen. Blijft de kadett zelf ook nog een 'beetje' origineel van :)

Terug
Naar boven