• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett c 1200i

maar die onderblokken van de 1.2 1.3 1.4 en 1.6, 8 en 16v

van onder andere corsa a en b kadett e astra f zijn over het algemeen het zelfde

@topicstarter, een 1.2 motor uit corsa a is anders als kadett c

1.2s

img2012031800149.jpg

1.4i (is zelfde als de 1.2s maar dan injectie)

img2012021100089.jpg

heb de corsa met de 1.4 gesloopt en de motor ligt te wachten voor een opfrisbeurtje

en plaatsing met een 5bak in plaats van de 1.2s

als je wilt kan ik wat maten opnemen en fotos maken

mario

@Aapje wrote:Gewoon een c16nz pakken of beter een c20ne. Stuk goedkoper dan die 16v's zowel in aanschaf als onderhoud en een bult meer pit.

Plus die dingen passen zowat plug and play op een normale 1.8s bak.

dit gaat echt heeeeleemaaaal nergens meer over :jerry

jij wilt beweren dat een c16nz meer pit heeft dan een x16xe?

een c16nz is smallblock en c20ne bigblock

hoe gaat dat plug en play zijn op de zelfde bak? ander koppelingshuis?

ik heb mijn x16xe aangeschaft voor het verschrikkelijke bedrag van 200 eu incl bezorgen

en het ding loopt als een naaimachientje geen rammel geen getik geen gerook helemaal top :wors

bovendien is het onderblok van een x16xe en een c16nz nagenoeg gelijk :D

dus wat is het probleem :hmmz

@Aapje wrote:Gewoon een c16nz pakken of beter een c20ne. Stuk goedkoper dan die 16v's zowel in aanschaf als onderhoud en een bult meer pit.

Plus die dingen passen zowat plug and play op een normale 1.8s bak.

dit gaat echt heeeeleemaaaal nergens meer over :jerry

jij wilt beweren dat een c16nz meer pit heeft dan een x16xe?

een c16nz is smallblock en c20ne bigblock

hoe gaat dat plug en play zijn op de zelfde bak? ander koppelingshuis?

ik heb mijn x16xe aangeschaft voor het verschrikkelijke bedrag van 200 eu incl bezorgen

en het ding loopt als een naaimachientje geen rammel geen getik geen gerook helemaal top :wors

bovendien is het onderblok van een x16xe en een c16nz nagenoeg gelijk :D

dus wat is het probleem :hmmz

wordt een beetje moeilijk om te volgen (kan ook aan mij liggen)...

dus ...kan er in een kadett c 1.2, een 1.2i met een 5 bak,of niet?

wordt een beetje moeilijk om te volgen (kan ook aan mij liggen)...

@sedan c1 wrote:wordt een beetje moeilijk om te volgen (kan ook aan mij liggen)...

ja, alles kan en ik probeer er net als jouw achter te komen hoe

omdat de ombouw tussen een 1.2i 8v of 1.6 16v niet veel scheelt

denk wel dat je zelf motorsteunen moet maken

en kijken of je met de ontsteking niet tegen de kachelmotor komt

@sedan c1 wrote:wordt een beetje moeilijk om te volgen (kan ook aan mij liggen)...

ja, alles kan en ik probeer er net als jouw achter te komen hoe

omdat de ombouw tussen een 1.2i 8v of 1.6 16v niet veel scheelt

denk wel dat je zelf motorsteunen moet maken

en kijken of je met de ontsteking niet tegen de kachelmotor komt

Zoals ik al zei, dat past wel, maar niet met de standaard bak. Voor de smallblocks zul je een 1.3 manta bak moeten hebben welke schaars zijn. Die zijn in Belgie wel een stuk meer geleverd, dus daar heb je meer kans. Voor een big block heb je een bak of koppelingshuis met Getrag 240-265 van een 1.8 nodig.

Zoals ik al zei, dat past wel, maar niet met de standaard bak. Voor de smallblocks zul je een 1.3 manta bak moeten hebben welke schaars zijn. Die zijn in Belgie wel een stuk meer geleverd, dus daar heb je meer kans. Voor een big block heb je een bak of koppelingshuis met Getrag 240-265 van een 1.8 nodig.

Hoho, startmotor oid zat verkeerd op die blokjes.... Effe dat topic doorlezen op 't kadett c club forum weet je snel meer. http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=21&t=5657" onclick="window.open(this.href);return false;

En @trashmetal je snapt toch zelf ook wel dat ik doelde op de c20ne met dat pittiger? (Was effe van mening nog dat c16nz's bigblocks waren, m'n 1.6D is dat nmlk wel vandaar de verwarring daaro).

Sowieso snap ik de geilheid voor die ecopech blokjes niet. Als je geluk hebt heb je een x16xe zonder olieverbruik... Dan ga ik liever een veilige keuze naar een c16nz o.i.d.

En daarbij, voor de topicstarter: Kijk ook uit voor de ontsteking, je kan het makkelijkste gaan voor een DIS ontsteking, anders moet je ook nog een 1.8s ontsteking zien te vinden, want de standaard ontsteking steekt anders door je schutboard/kachelhuis heen.

Hoho, startmotor oid zat verkeerd op die blokjes.... Effe dat topic doorlezen op 't kadett c club forum weet je snel meer. http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=21&t=5657" onclick="window.open(this.href);return false;

En @trashmetal je snapt toch zelf ook wel dat ik doelde op de c20ne met dat pittiger? (Was effe van mening nog dat c16nz's bigblocks waren, m'n 1.6D is dat nmlk wel vandaar de verwarring daaro).

Sowieso snap ik de geilheid voor die ecopech blokjes niet. Als je geluk hebt heb je een x16xe zonder olieverbruik... Dan ga ik liever een veilige keuze naar een c16nz o.i.d.

En daarbij, voor de topicstarter: Kijk ook uit voor de ontsteking, je kan het makkelijkste gaan voor een DIS ontsteking, anders moet je ook nog een 1.8s ontsteking zien te vinden, want de standaard ontsteking steekt anders door je schutboard/kachelhuis heen.

@Aapje wrote:Hoho, startmotor oid zat verkeerd op die blokjes.... Effe dat topic doorlezen op 't kadett c club forum weet je snel meer. http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=21&t=5657" onclick="window.open(this.href);return false;

ach vergissing is menselijk

ik ben niet bepaald geil op de x16xe noch bevooroordeeld heb ervaring genoeg met verschillende motoren

en de (gemodificeerde) x16xe was een weloverwogen keuze in mijn astra

liefst had ik een c20let, maar helaas geen LET knaken

de c20ne viel af vanwege ongunstig vermogen/verbruikverhouding als je deze tuned is het helemaal rijden van pomp naar pomp en bijkomende extra kosten van versnellingsbak assen en poten

c20xe precies het zelfde bijkomende minpunt minimaal 500 eu aanschaf

c16se lang aan gedacht tuning mogelijkheden bekeken maar het vermogen komt bij mij toch te kort

mijn astra x16xe loopt als 16xe heeft dus geen EGR, SAI, Katalysator en lambda sonde

weinig eco meer aan mn tech king:

voorzien van mantzel inlaat spaghetti spruitstuk group n uitlaat plat vliegwiel en f13cr bak

deze week komt er nog een verstelbare brandstofdrukregelaar en een oliekoeler op

de oliekoeler verminderd de hitte in de kop waardoor de slijtage verminderd, niet stopt natuurlijk

zal mij benieuwen wat hij doet op de testbank

al draai ik mn blok in de soep 200 euro en heb weer een andere, bak kapot? 50 euro en knallen maar

heb abbo op de sloop :vertag :jerry

@Aapje wrote:Hoho, startmotor oid zat verkeerd op die blokjes.... Effe dat topic doorlezen op 't kadett c club forum weet je snel meer. http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=21&t=5657" onclick="window.open(this.href);return false;

ach vergissing is menselijk

ik ben niet bepaald geil op de x16xe noch bevooroordeeld heb ervaring genoeg met verschillende motoren

en de (gemodificeerde) x16xe was een weloverwogen keuze in mijn astra

liefst had ik een c20let, maar helaas geen LET knaken

de c20ne viel af vanwege ongunstig vermogen/verbruikverhouding als je deze tuned is het helemaal rijden van pomp naar pomp en bijkomende extra kosten van versnellingsbak assen en poten

c20xe precies het zelfde bijkomende minpunt minimaal 500 eu aanschaf

c16se lang aan gedacht tuning mogelijkheden bekeken maar het vermogen komt bij mij toch te kort

mijn astra x16xe loopt als 16xe heeft dus geen EGR, SAI, Katalysator en lambda sonde

weinig eco meer aan mn tech king:

voorzien van mantzel inlaat spaghetti spruitstuk group n uitlaat plat vliegwiel en f13cr bak

deze week komt er nog een verstelbare brandstofdrukregelaar en een oliekoeler op

de oliekoeler verminderd de hitte in de kop waardoor de slijtage verminderd, niet stopt natuurlijk

zal mij benieuwen wat hij doet op de testbank

al draai ik mn blok in de soep 200 euro en heb weer een andere, bak kapot? 50 euro en knallen maar

heb abbo op de sloop :vertag :jerry

Terug
Naar boven